MAMUT-THERM

Místo Wordu a Excelu má MAMUT-THERM data o schůzkách v Money S5

Stavební firma MAMUT-THERM využívá Money S5 již od roku 2010. V každodenním provozu jí pomáhá například doplněk na míru, který hlídá stav skladu, a pokročilé analytické funkce.

Klíčový požadavek: analytické funkce

Brněnskou společnost MAMUT-THERM od jejího vzniku v roce 2003 provázelo Money S3. Jak firma specializující se na zateplování budov rostla, potřebovala robustnější systém.

“Se skladovým hospodářstvím v Money S3 bychom si vystačili i teď. Ale potřebovali jsme pokročilejší analytické a kontrolingové funkce. Jednoduše řečeno, chtěli jsme ze systému získávat více informací, které nám pomohou dál v obchodu. Požadovali jsme třeba evidenci a archivaci obchodních schůzek, sledování nákladovosti a profitability středisek, zakázek obchodních partnerů i zástupců.”

Martin Nekvapil
ředitel realizace staveb

Řešení: ERP se zákaznickou péčí

Když se objevila možnost získat na pořízení ERP dotaci, vedení MAMUT-THERMu ji využilo a začalo hledat nový software. Od systému potřebovalo především:

  • kompletní zpracování a evidenci účetnictví,
  • sledování skladových pohybů,
  • prodej a sledování stavebních zakázek.

Do výběrového řízení pozvalo několik dodavatelů a nechalo si představit možnosti jejich ERP. V důkladném hodnocení získal nejvíc bodů systém Money S5.

“Jednou z našich priorit při výběru byla kvalitní zákaznická péče. Z doby, kdy jsme měli Money S3, jsme už věděli, že komunikace s obchodníky i techniky Solitey ČR je velmi dobrá.”

Martin Nekvapil
ředitel realizace staveb

Výsledek: zboží pro klienty vždy na skladě

Přechod z Money S3 na Money S5 v roce 2010 byl bezproblémový. Do MAMUT-THERMu přijeli specialisté, kteří ERP implementovali a zaškolili uživatele.

Firma využívá tyto funkce:

  • CRM,
  • Zakázky,
  • Zádržné.

MAMUT-THERM si přál i několik úprav na míru. Dříve se například v systému neukazoval skutečný stav skladu, ale pouze jeho předpokládaný stav, který však nebyl 100% shodný s realitou. Pracovník přijal objednávku, zadal ji systému a podle předpokládaného stavu skladu, mělo být vše v pořádku. Ale pak se zjistilo, že zakázku nejde vyřídit, protože zboží ve skutečnosti chybí.

Proto programátoři do Money S5 doplnili funkci, která při ukládání přijaté objednávky automaticky zkontroluje aktuální stav skladu. V MAMUT-THERMu díky tomu mají jistotu, že slíbené zboží pro zákazníka vždy budou mít na skladě.

Velké usnadnění práce pro MAMUT-THERM znamenal modul Zakázky. Díky němu mohou porovnat plánovaný rozpočet se skutečností. Pomáhá jim v tom funkce Rozpad zakázky, která umožňuje měnit pohledy na různé položky zakázky. Zaměstnanci tak snadno porovnají plánovaný a skutečný stav subdodávek nebo spotřeby materiálu.

Závěr: sjednocení vnitřních procesů

Po sedmi letech v MAMUT-THERMu hodnotí Money S5 velmi kladně.

“Líbí se mi, že vývojáři ERP stále vylepšují. Ocenili jsme třeba nový modul Aktivity, který slouží k zaznamenávání schůzek a telefonátů. Dřív jsme tyto údaje vedli v Excelu a ve Wordu. Díky Money S5 máme nyní data o obchodních případech na jednom místě a dokážeme je lépe vyhodnotit.”

Do budoucna zvažují i mobilní verzi Money S5. Obchodní zástupci v terénu přijímají objednávky na stavební materiál a Nekvapil by je rád vybavil tablety s ERP. Díky tomu se nejnovější data ihned propíší přímo do skladového hospodářství a do objednávek.

“Money S5 nám přineslo sjednocení vnitřních procesů, lepší evidenci a výstupy v podobě užitečných dat. Také oceňuji, že je systém komplexní a řeší mnoho oblastí zároveň. Kromě toho se můžu spolehnout, že bude vždy legislativně aktuální.”

MAMUT-THERM využívá