Natures Care dnes nabízí zboží čítající více než 1000 položek od 13 značek. Tento široký sortiment zahrnuje 100% přírodní kosmetiku, čisticí prostředky, parfémy nebo potraviny. Vše navíc s BIO certifikací. Většinu zboží sami vyrábí a dodávají ho do zdravých výživ, lékáren, specializovaných řetězců i koncovým zákazníkům z e-shopů.
V Natures Care mnoho let využívali systém Money S3. Na rostoucí počet uživatelů a objem zpracovávaných dat ale systém postupně přestával stačit. Rozhodli se tedy pro změnu systému, čímž chtěli vyřešit také další požadavky jako například propojení s e-shopy a pokročilou cenotvorbu.
Společnost provozuje e-shopů hned několik – pro velkoobchodní zákazníky, maloobchodní klienty a speciální e-shopy podle značek Naturescare.cz, Organictime.cz nebo Lavera.cz. Automatizace komunikace mezi e-shopy tak byla pro nový informační systém prioritou. I proto si jako řešení zvolili posílení Money S3 na Money S4 – mezi Money a e-shopy se synchronizují údaje o katalogu, skladové zásoby, ceny i přijaté objednávky.
Po úspěšné implementaci začali systém Money S4 dále rozvíjet. Jejich požadavky na zpracování inventur a zlepšení přehledu o evidovaných a skladovaných šaržích vyřešil nový modul Mobile S4 v kombinaci s čtečkami čárových kódů.
Díky modulu řídí většinu skladových pohybů pomocí čteček čárových kódů. Příkladem je distribuce zboží zákazníkům. Zákazník zadá objednávku do e-shopu a ta se automaticky přijme a přenese do Money S4. Zaevidovaná objednávka se zobrazí skladníkovi ve čtečce čárových kódů, který zboží pomocí čtečky vyskladní. Oddělení fakturace připraví na základě údajů z čtečky dodací listy, faktury a expediční listy a v jiném oddělení mezitím zboží zabalí a polepí přepravními štítky. Čtečky napojené na Money S4 tak výrazně zrychlí proces distribuce, který byl v Natures Care dříve pomalý a nepřesný. Díky modulu Mobile S4 také mají detailní přehled o stavu šarží na skladech. Modul používají také při příjmu zboží na sklad.
Při zpětném hodnocení implementace systému Money S4 v Natures Care se ukázal význam dobré předchozí přípravy. Protože společnost využívala systém Money S3 velmi dlouho, museli před vlastním převodem data připravit a vyčistit.
Implementace nového systému nejdříve vázla kvůli přístupu uživatelů, kteří se přirozeně bránili změně. Nebylo jim jasné, jak systém ovlivní jejich ustálené procesy. Společnost proto vyhradila jednoho zkušeného pracovníka s praktickou znalostí většiny procesů.
Implementace neprobíhala podle našich představ, dokud jsme na ni nevyhradili jednoho zkušeného zaměstnance, který se individuálně věnoval každému uživateli a řešil jeho požadavky. Uživatelé díky tomu lépe pochopili jednotlivé postupy a uviděli jejich přínosy.
Ing. Eliška Škvařilová
manažerka
„To nakonec rozhodlo o úspěchu. Doporučuji proto každému, ať nepodcení přípravu a předem stanoví garanta implementace. Měl by to být člověk, který zná prakticky jednotlivé procesy. Není to role vhodná pro manažera, ale spíš pro schopného člověka z provozu,” vysvětluje.
Důležitou roli hraje i vhodně zvolené období pro implementaci a testování procesů. „My jsme například chtěli modul Mobile vyzkoušet rovnou při velké inventuře a ukázalo se, že kdybychom začali jen s částečnou inventurou omezeného sortimentu, byl by průběh snazší a podařilo by se nám chyby odstranit rychleji,” doplňuje Eliška Škvařilová.
Do budoucna plánuje Natures Care rozšířit systém také o moduly CRM a Business Intelligence. Díky CRM budou mít přehled, který obchodník se stará o kterého klienta, a lépe tak obchodnickou práci vyhodnotí. A díky Business Intelligence využijí datové analýzy, ze kterých zjistí prodejnost zboží v regionech, ziskovost a další informace, které jim pomohou lépe cílit na klienty a zvyšovat tak tržby.