S postupující digitalizací státní správy se čím dál častěji setkáváme a budeme zcela nepochybně setkávat i v budoucnu s různými typy elektronicky vedených evidencí. V posledních dvanácti měsících je hojně diskutovaná problematiku elektronické evidence tržeb, od října letošního roku přibývá elektronická evidence náhradního plnění.
Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177
Již dlouhá léta je odborné veřejnosti vcelku známá věc, že zaměstnavatelé s více než 25 zaměstnanci v pracovním poměru (dále jen „zaměstnavatelé“) jsou povinni zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši povinného podílu těchto osob na celkovém počtu zaměstnanců zaměstnavatele. Povinný podíl činí 4 %.
Zaměstnavatelé mohou svojí povinnost plnit třemi způsoby (popřípadě jejich kombinací):
Pokud zaměstnavatel měl povinnost zaměstnat 1 zaměstnance se zdravotním postižením a neučinil tak, měl za rok 2016 tyto možnosti:
Částka 27 000 Kč je průměrná mzda v národním hospodářství za 1. – 3. čtvrtletí roku 2016, která byla uvedena ve sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí č. 448/2016 Sb. Pro rok 2017 ještě není v současné době průměrná mzda za 1. – 3. čtvrtletí roku 2017 známa.
Dne 1. 10. 2017 nabyla účinnosti novela zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, která přinesla změny v oblasti náhradního plnění.
Podle nové právní úpravy platí, že dodavatel může náhradní plnění dodat odběrateli pouze v případě, že nejpozději do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení vloží údaje o náhradním plnění do elektronické evidence vedené Ministerstvem práce a sociálních věcí.
Elektronická evidence náhradních plnění obsahuje:
Princip spočívá v tom, že poskytovatel plnění se zaregistruje do evidence a následně do této evidence uvádí jednotlivá poskytnutá náhradní plnění. Po zaevidování konkrétního náhradního plnění dostává na mail informaci odběratel, že dané plnění bylo zaevidováno.
Je v zájmu odběratele, aby si pohlídal, že dané náhradní plnění bude do systému zaevidováno!
Jednou z výhod nového systému je to, že po skončení roku neuvádí odběratel náhradního plnění údaje o konkrétním náhradním plnění v ohlášení o plnění povinného podílu. V tomto ohlášení, které se stále podává do 15. února následujícího roku, pouze uvede, zda splnil, či nesplnil povinný podíl včetně způsobů jeho splnění.
Založení, vznik, zrušení a zánik účetní jednotky V souvislosti se vznikem účetní jednotky – právnické osoby…
Zvyšování základního kapitálu může být realizováno například těmito způsoby: upsáním nových vkladů, resp. akcií, z vlastních…
Zásoby vlastní výroby členíme do tří základních skupin: nedokončená výroba, polotovary vlastní výroby, výrobky. Nedokončená…
Informace Generálního finančního ředitelství (GFŘ) ke změnám sazeb DPH od 01.01.2024 S účinností od 01.01.2024…
Co je materiál v účetnictví a jak jej účtovat Správné vymezení položek, které se v souladu…
S účinností od 1.1.2024 došlo zákonem č. 349/2023 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s konsolidací…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy