Nově by se měl resort v rámci opatření zaměřit na další podporu digitalizace. Portál podnikatele poskytne jednotné digitální místo pro elektronickou komunikaci se všemi institucemi a nabídne všechny potřebné informace na jednom místě. Portál podnikatele bude vytvořen na základě zkušeností Portálu občana.
Resort také pracuje na Databázi informačních povinností (DIP), kde bude pro podnikatele seznam hlavních legislativních povinností na jednom webu.
Od roku 2024 byl spuštěn nový Portál živnostenského podnikání, kde je možné si on-line založit živnost, změnit údaje, reklamovat údaje zapsané v registru, vyhledávat podnikatele ve veřejné části živnostenského rejstříku nebo čerpat aktuality z podnikání.
Dalším cílem je:
Mezi schválenými opatřeními je také aktualizace obsahů jednotlivých živností.
Automatizované prodejny jsou součástí širšího trendu automatizace v maloobchodě, tj. prodej bez fyzické přítomnosti personálu v provozovně. Tyto prodejny či provozovny využívají moderní technologie ke snížení nebo eliminaci potřeby lidského personálu. V České republice jsou automatizované prodejny na vzestupu, přesto ještě není tak rozšířený jako v některých jiných zemích.
Novým cílem je:
Dále bude nutné vyřešit další otázky týkající se samotného provozu, jako například:
V souvislosti s uplatňováním rejstříkového zákona se uvažuje o snížení formálnosti (papírování) rejstříkového řízení.
Hlavním cílem je:
Navrhuje se legislativně zakotvit, že papírová forma účtenky bude už jen na vyžádání zákazníka. Digitální účtenku v jednotném formátu by mělo být možné získat například prostřednictvím aplikace, e-mailu či QR kódů. Mělo by dojít také k určité úspoře, neboť v praxi se obvykle po vytištění hází papírové účtenky rovnou do koše. Mělo by se tak šetřit nejen životní prostředí, ale také čas a náklady spojené s tisknutím účtenky (spotřebitelé přibližně 1,5 miliardy účtenek vůbec nepřevezmou a nechávají je na pokladnách).
Při přepisu vozidel je nyní nutné provádět evidenční kontrolu vozidla, což administrativně i časově zatěžuje nové majitele vozidel. Proto vláda navrhujeme tuto povinnost zavést přímo v rámci STK.
Balíček obsahuje návrhy na změny v oblasti pokut, například pokud pokutovaný zaplatí sankci ve zkrácené lhůtě (například do 1. týdne od jejího udělení), automaticky se sníží její výše až o polovinu. Okamžikem zaplacení této snížené sankce by řízení skončilo bez možnosti odvolání. Podnikatel by zaplatil nižší pokutu, státu (dozorujícím orgánům) by odpadla administrativa s vedením dlouhých odvolacích a vymáhacích řízení.
Podnikatelský balíček je důležitým krokem k modernizaci a zjednodušení podnikatelského prostředí v České republice a jeho zavedení patří mezi hlavní priority vlády. Jak již bylo uvedeno, balíček obsahuje celkem 22 opatření, viz níže:
Celý podnikatelský balíček ke stažení zde.
Kompletní legislativní podpora pro rok 2025 Verze 25.200 obsahuje poslední chybějící legislativní tiskové sestavy nutné…
Money Možnosti a nastavení Pro Raiffeisenbank byla přidána nová služba pod názvem Raiffeisenbank (API), která…
Proč je nezbytné sestavit přílohu účetní závěrky V předchozích článcích jsme se zabývali rozvahou účetní závěrky…
Obsah: Účetní uzávěrka Účetní závěrka Rozsah účetní závěrky Druhy účetní závěrky Obsah účetní závěrky Hned…
Rozdíl mezi účetním a daňovým dokladem Účetní doklady jsou záznamy o obchodní aktivitě, které slouží…
Při vedení pokladny evidujete všechny peníze, které přijímáte a vydáváte pomocí pokladních dokladů. Pokladní doklad…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy