Každá firma začne dřív nebo později řešit dilema, zda řídit co nejvíc firemních procesů z jednoho systému (často například z ERP nebo účetního systému), nebo pro jednotlivé činnosti používat úzce specializované nástroje (například CRM pro obchod, fakturační aplikaci pro fakturaci apod.). Obojí má své pro a proti.
Malé a střední firmy častěji využívají více menších, specializovaných nástrojů, protože ERP systém je pro ně příliš robustní a neobejde se bez velké počáteční investice (například za server, infrastrukturu a samotný software) i průběžných nákladů na údržbu (například IT specialisty).
Příkladem takového řešení jsou například firmy, které využívají účetní program Money S3 a propojily ho s e-shopem, fakturační aplikací, CRM a případně specializovaným systémem pro skladové hospodářství.
Když si firmy budují ekosystém specializovaných nástrojů, mají přesně ty funkce, které zrovna potřebují. Tyto nástroje mají buď nižší pořizovací cenu, nebo jsou cloudové a firmy za ně platí pravidelné měsíční poplatky, takže jsou dostupnější.
Další důvody, proč firmy upřednostňují ekosystémy menších nástrojů jsou ty, že:
Když firma pracuje v nepropojených systémech, tak musí mimo jiné:
Propojení nástrojů tak firmě zjednoduší práci na dvou úrovních – z pohledu dat a z pohledu procesů.
Po propojení nástrojů se data mezi nástroji pravidelně synchronizují, a to buď zcela automaticky nebo stisknutím tlačítka. Mezi systémy se pak přenáší doklady, dokumenty nebo třeba kontakty v adresáři. To firmě ušetří hodiny až desítky hodin měsíčně, které by zaměstnanci trávili přepisováním dat. Také zmizí chyby a problémy způsobené neaktuálními informacemi a ručním přepisováním.
Příklad z praxe: Když propojíte e-shop s účetním systémem, automaticky se vám do účetního systému stáhnou objednávky, a v e-shopu se aktualizuje stav skladu. Máte tak jistotu, že stav zboží na e-shopu vždy odpovídá reálnému stavu ve skladu.
Z hlediska procesů zjednodušuje propojení práci tím, že umožní jedné aplikaci automaticky vykonat akci v jiné. Takže na sebe procesy plynule navazují a není nutné čekat na to, až akci vykoná někdo z uživatelů.
Příklad z praxe: Pokud se vám z e-shopu automaticky odesílají objednávky do účetního systému, tak systém hned zkontroluje, zda máte pro objednávku dostatek zboží ve skladu. Pokud ano, odešle objednávku k vyřízení.
Nejrozšířenější metodou propojování firemních systémů je API.
API je IT rozhraní, které umožňuje komunikaci a výměnu dat mezi dvěma systémy. Vývojáři firemních softwarů všeho druhu dnes API do svých nástrojů běžně implementují, aby šli naproti uživatelům, kteří si budují zmíněný ekosystém.
Pokud systém podporuje API, lze ho přes rozhraní propojit s kterýmkoliv jiným systémem, který API také podporuje. Aby měli tento proces uživatelé jednodušší, navazují vývojáři systémů mezi sebou bližší spolupráce. Vyvinou komunikační aplikaci pro předávání dat, díky které uživatelé nepotřebují k propojení zkušeného integrátora, ale zvládnou to svépomocí.
Například vývojář účetního programu a vývojář CRM vyvinou řešení tak, aby k jejich propojení stačilo v jednom systému vygenerovat API klíč (něco jako speciální heslo) a do druhého ho vložit.
Tip: Chcete-li si budovat ekosystém propojených programů, přesvědčte se před pořízením každého z nich, že podporuje API, a zjistěte, s kterými systémy ho zvládnete propojit vlastnoručně a u kterých je potřeba složitější integrace.
Účetní program Money S3 obsahuje volitelný modul API pro všechny firmy a podnikatele, kteří chtějí systém propojit s dalšími nástroji. Ostatní si mohou modul později dokoupit, jakmile si například časem pořídí CRM nebo spustí e-shop.
Díky modulu API propojíte Money S3 například s:
Po propojení dojde například k tomu, že:
Chcete-li propojit Money S3 s dalším nástrojem s API, máte 2 možnosti:
Vyberte si termín a během 20 minut vám představíme účetní program Money S3 včetně jeho integrací.
Na úvod upozorňujeme, že verze 24.950 je poslední aktualizace, kterou si mohou stáhnout uživatelé s…
Money Možnosti a nastavení Money S3 je možné propojit s libovolným poštovním serverem přes SMTP protokol…
Zodpovězené dotazy z 31.10. Dobrý den, prosím o radu, jak lze v účetním deníku řadit…
Vymezení směnek v účetnictví Směnka je definována jako listinný cenný papír, který vyjadřuje bezvýhradný slib…
Vymezení dluhopisů v účetnictví V rámci účetnictví rozlišujeme následující syntetické účty pro zachycení dluhopisů a souvisejících…
V rámci oceňování majetkových cenných papírů a podílů je nutné rozlišovat tři situace: ocenění při pořízení,…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy