Infoservis: Odklad povinné elektronické komunikace pro OSVČ

Na webových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí a České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) byla zveřejněna oficiální tisková zpráva, ze které vyplývá, že ústřední ředitel ČSSZ udělil osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) zákonnou výjimku z povinnosti podávat formuláře výhradně elektronicky.

Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177

Již od letošního roku měli zaměstnavatelé, OSVČ, ošetřující lékaři a zdravotnická zařízení povinnost podávat některé tiskopisy pouze elektronicky. Česká správa sociálního zabezpečení využila zákonem stanovenou možnost a přijala roční výjimku, a tím umožnila klasické podávání vytištěných dokumentů (tzn. v papírové podobě) do konce roku 2013.

Po setkání ústředního ředitele ČSSZ s ministrem práce a sociálních věcí došlo k prodloužení výjimky pro podávání některých formulářů pouze elektronicky o jeden rok. OSVČ tedy budou moci ještě celý příští rok 2014 podávat tiskopisy na ČSSZ i v papírové podobě. V tiskové zprávě se konkrétně hovoří o Přehledech o příjmech a výdajích za rok 2013, oznámení o zahájení činnosti či přihláškách k účasti na důchodovém a nemocenském pojištění.

Odložení povinnosti podávat formuláře pouze elektronicky je zdůvodněno tím, že zejména drobní živnostníci nemusí být v současné době na elektronickou komunikaci připraveni. Závěrem však ústřední ředitel ČSSZ zdůraznil:

„Roční výjimkou z elektronické komunikace pro OSVČ a dvouletou pro lékaře, co se týče neschopenek, kterou jsme udělili dříve, v žádném případě nerezignujeme na elektronickou komunikaci jako takovou, jde o dočasná opatření.“

Nejnovější články

Návod pro e-shopy: Jak na efektivní skladové hospodářství a oběh dokladů

Základem je propojení e-shopu a účetního systému Aby automatizace skladových procesů a oběhu dokladů mohla…

29 dubna, 2024

Jak řídit e-shop poté, co ho propojíte s účetním systémem

Proč e-shopy používají účetní programy Krabicové i open-source e-shopy dnes obsahují velké množství funkcí, díky…

29 dubna, 2024

Návod pro e-shopy: Která data potřebujete evidovat a v jakém systému

Administrace e-shopu a účetní systém – 2 hlavní místa, kde e-shopaři sbírají data K provozování…

29 dubna, 2024

Návod: Jak založit e-shop krok za krokem

Co si vyjasnit před rozjetím e-shopu Než začnete vybírat e-shopové řešení, ujasněte si svůj základní…

29 dubna, 2024

Jak účtovat o vzniku účetní jednotky?

Založení, vznik, zrušení a zánik účetní jednotky V souvislosti se vznikem účetní jednotky – právnické osoby…

23 dubna, 2024

Jak účtovat o zvýšení základního kapitálu?

Zvyšování základního kapitálu může být realizováno například těmito způsoby: upsáním nových vkladů, resp. akcií, z vlastních…

22 dubna, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy