Souhrnné hlášení slouží členským státům Evropské unie ke kontrole, zda bylo v rámci unie zdaněno poskytnuté plnění. Proto souhrnné hlášení musí podávat všichni podnikatelé, kteří dodávají zboží nebo poskytují služby do dalšího státu Evropské unie.
Souhrnné hlášení podáváte pouze v případě, že jste:
Pozor: Poskytování služeb s místem plnění v jiném státě EU se týká i on-line služeb, například pokud jste umístili reklamu z Google AdSense na svůj web.
Příklad: Máte-li e-shop, který dováží zboží například do Maďarska, a dodali jste balík tamnímu občanovi, který není registrovaný k DPH, souhrnné hlášení se vás netýká.
Kromě podnikatelů přihlášených k DPH musí souhrnné hlášení podat i identifikované osoby, které poskytly služby s místem plnění v jiném státě EU.
Souhrnné hlášení typicky podáváte za každý kalendářní měsíc do 25 dní po jeho skončení. Pamatujte, že souhrnné hlášení podáváte pouze v případě, že k němu máte důvod – nikdy se tedy nepodává nulové. Pokud plátcům v ostatních zemích poskytujete pouze služby, odevzdáváte souhrnné hlášení současně s daňovým přiznáním. Jste-li například čtvrtletním plátcem, podáváte ve stejném termínu i souhrnné hlášení. Měsíčně podávají souhrnné hlášení také identifikované osoby.
Jiná pravidla platí pro dodání zboží. Pokud podáváte souhrnné hlášení například čtvrtletně a v tomto období dodáte zboží plátci DPH v jiné zemi EU, vznikne vám povinnosti podat v tomto čtvrtletí souhrnné hlášení za každý měsíc, ve kterém vám plnění vzniklo (tedy za každý měsíc, ve kterém jste dodali zboží plátci DPH v jiné zemi EU).
Souhrnné hlášení podáváte vždy pouze elektronicky, a to přes portál finanční správy, nebo datovou schránkou. Údaje, které do souhrnného hlášení uvedete, později vyplníte také do přiznání k DPH.
Samotné souhrnné hlášení se skládá ze 3 oddílů:
V oddílu B vyplňujete 5 zásadních údajů:
Zjistíte-li, že jste do souhrnného hlášení uvedli chybné údaje, máte povinnost podat následné souhrnné hlášení, a to do 15 dnů od data zjištění chyby. Opět ho lze podat pouze elektronicky.
V účetním systému Money S3 a v ERP systémech Money S4 a Money S5 podáte souhrnné hlášení velmi jednoduše, stejně tak i přiznání k DPH nebo k dani z příjmu. Veškeré údaje z faktur za vás totiž systém automaticky vyplní, takže vám celý proces zabere jen pár minut a trochu klikání v intuitivním rozhraní.
Začnete tím, že v menu Účetnictví kliknete na DPH a poté na Souhrnné hlášení elektronicky. S podáním vám pomůže standardní průvodce, který vám poradí, co vyplnit a kam kliknout. Na prvních stránkách:
Na poslední stránce už si jen vyberete způsob, kterým chcete hlášení podat:
Vyzkoušejte zdarma Money S3 a přesvědčte se sami, jak je v něm vedení účetnictví jednoduché.
Změny v nároku na odpočet daně Významnou změnou by měla být možnost uplatnění nároku na…
Důležitá připomínka na úvod Na úvod bychom rádi upozornili uživatele Money S3 na končící podporu…
Money Blíží se ukončení podpory některých operačních systémů. Na operačních systémech Windows 8 a 8,1…
Základem je propojení e-shopu a účetního systému Aby automatizace skladových procesů a oběhu dokladů mohla…
Proč e-shopy používají účetní programy Krabicové i open-source e-shopy dnes obsahují velké množství funkcí, díky…
Administrace e-shopu a účetní systém – 2 hlavní místa, kde e-shopaři sbírají data K provozování…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy