Vše z Money

Své dlužníky v Money nemusíte hned urgovat, lepší je se nejdříve přátelsky připomenout

Upomínka může některé urazit

Jakkoliv v Money můžete jednoduše vytvořit a odeslat upomínku všem klientům, kteří nezaplatí včas, tak zejména u důležitých nebo nových klientů je mnohdy lepší, když se této možnosti vyhnete.


Příklad nastavení filtru pro vyhledávání neuhrazených faktur po splatnosti.

Některým klientům vaše faktura přijde do nevyžádané pošty, jiní na ni omylem zapomenou. Když pak takové klienty upomínáte výzvou právního charakteru, vystavujete je nepříjemné situaci, která je může zbytečně naštvat nebo urazit.

Využijte automatických akcí

Money vám proto dává možnost, abyste klienty v takové situaci na chybějící úhradu faktury jen přátelsky upozornili a zároveň doklad ještě jednou zaslali.

Nejdříve si nad seznamem vydaných faktur vytvořte vlastní filtr, který pracovně nazvěme například Připomínka – po splatnosti 3 dny. Pomocí parametrů pak definujte, aby filtr vybíral jen faktury, které mají tři dny po splatnosti, částku vyšší než nula a které zároveň nejsou stornované (filtr lze nastavit i přímo v Automatické akci).

Následně si volbou hlavního menu Administrace / Automatické akce vytvořte novou automatickou akci. Zde v záložce Obecné zvolte jako objekt Faktury vydané a v poli Akce vyberte možnost Jiná akce. Dále si vyhledejte svůj vlastní filtr, zvolte modul Ekonomické jádro a S5MailAutomat. Pomocí tlačítka Konfigurace si vyberte vzor tiskové sestavy a doplňte nastavení pro příjemce a vhodný text odesílané zprávy. Na závěr již jen s využitím modulu CSWAutomatic a vybrané knihovny CSWVyvolaniJineAkce spouštějte tuto automatickou akci například 1× denně ve 14 hodin.


Nastavení automatické akce s využitím předem definovaného filtru.

Obdobnou logiku automatických akcí navíc využijete i v dalších případech – například když chcete všem klientům automaticky rozesílat vydané faktury. V takovém případě si nad seznamem vydaných faktur vytvoříte vlastní filtr
s fakturami, které jste vystavili během daného dne, a následně v automatických akcích tento filtr využijete pro rozeslání e-mailů s fakturami všem dotyčným klientům.

Štítky Money S3

Nejnovější články

Návod pro e-shopy: Jak na efektivní skladové hospodářství a oběh dokladů

Základem je propojení e-shopu a účetního systému Aby automatizace skladových procesů a oběhu dokladů mohla…

29 dubna, 2024

Jak řídit e-shop poté, co ho propojíte s účetním systémem

Proč e-shopy používají účetní programy Krabicové i open-source e-shopy dnes obsahují velké množství funkcí, díky…

29 dubna, 2024

Návod pro e-shopy: Která data potřebujete evidovat a v jakém systému

Administrace e-shopu a účetní systém – 2 hlavní místa, kde e-shopaři sbírají data K provozování…

29 dubna, 2024

Návod: Jak založit e-shop krok za krokem

Co si vyjasnit před rozjetím e-shopu Než začnete vybírat e-shopové řešení, ujasněte si svůj základní…

29 dubna, 2024

Jak účtovat o vzniku účetní jednotky?

Založení, vznik, zrušení a zánik účetní jednotky V souvislosti se vznikem účetní jednotky – právnické osoby…

23 dubna, 2024

Jak účtovat o zvýšení základního kapitálu?

Zvyšování základního kapitálu může být realizováno například těmito způsoby: upsáním nových vkladů, resp. akcií, z vlastních…

22 dubna, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy