Novinky z Money / Produktové novinky/Své dlužníky v Money nemusíte hned urgovat, lepší je se nejdříve přátelsky připomenout
Novinky a špeky v daních
Nabídka webinářů

Své dlužníky v Money nemusíte hned urgovat, lepší je se nejdříve přátelsky připomenout

Své dlužníky v Money nemusíte hned urgovat, lepší je se nejdříve přátelsky připomenout
Solitea, a.s.
24. 08. 2018
Doba čtení1 minuta čtení
Líbilo se2
Své dlužníky v Money nemusíte hned urgovat, lepší je se nejdříve přátelsky připomenout

Když vám klient nezaplatí fakturu ve splatnosti, neznamená to automaticky, že je chronickým dlužníkem. Možná mu vaše faktura zapadla v poště, možná na ni zapomněl. Abyste klienta v takových případech nemuseli rovnou upomínat, nabízí Money možnost přátelského upozornění.

Upomínka může některé urazit

Jakkoliv v Money můžete jednoduše vytvořit a odeslat upomínku všem klientům, kteří nezaplatí včas, tak zejména u důležitých nebo nových klientů je mnohdy lepší, když se této možnosti vyhnete.

karta_jednoducheho_filtru
Příklad nastavení filtru pro vyhledávání neuhrazených faktur po splatnosti.

Některým klientům vaše faktura přijde do nevyžádané pošty, jiní na ni omylem zapomenou. Když pak takové klienty upomínáte výzvou právního charakteru, vystavujete je nepříjemné situaci, která je může zbytečně naštvat nebo urazit.

Využijte automatických akcí

Money vám proto dává možnost, abyste klienty v takové situaci na chybějící úhradu faktury jen přátelsky upozornili a zároveň doklad ještě jednou zaslali.

Nejdříve si nad seznamem vydaných faktur vytvořte vlastní filtr, který pracovně nazvěme například Připomínka – po splatnosti 3 dny. Pomocí parametrů pak definujte, aby filtr vybíral jen faktury, které mají tři dny po splatnosti, částku vyšší než nula a které zároveň nejsou stornované (filtr lze nastavit i přímo v Automatické akci).

Následně si volbou hlavního menu Administrace / Automatické akce vytvořte novou automatickou akci. Zde v záložce Obecné zvolte jako objekt Faktury vydané a v poli Akce vyberte možnost Jiná akce. Dále si vyhledejte svůj vlastní filtr, zvolte modul Ekonomické jádro a S5MailAutomat. Pomocí tlačítka Konfigurace si vyberte vzor tiskové sestavy a doplňte nastavení pro příjemce a vhodný text odesílané zprávy. Na závěr již jen s využitím modulu CSWAutomatic a vybrané knihovny CSWVyvolaniJineAkce spouštějte tuto automatickou akci například 1× denně ve 14 hodin.

automaticke_akce
Nastavení automatické akce s využitím předem definovaného filtru.

Obdobnou logiku automatických akcí navíc využijete i v dalších případech – například když chcete všem klientům automaticky rozesílat vydané faktury. V takovém případě si nad seznamem vydaných faktur vytvoříte vlastní filtr
s fakturami, které jste vystavili během daného dne, a následně v automatických akcích tento filtr využijete pro rozeslání e-mailů s fakturami všem dotyčným klientům.

Byly informace v článku užitečné?

Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.

Ano
Ne

Sledujte podobné články na naší

Facebookové stránce
Aktuální webináře
Úvod do účetnictví a daní pro podnikatele
26. 06. 2023
Dlouhodobý majetek v účetnictví a dani z příjmů
14. 09. 2023
Novinky v DPH 2023
záznam
Všechny webináře
Zavřít reklamu
Novinky a špeky v daních