Nejlepší zkušenosti s Money S3: Automatické doplnění a kontrola adres vašich kontaktů
Účetní program Money S3 v sobě zahrnuje širokou paletu nadstandardních funkcí, které mnohdy nenajdete ani v řádově dražších informačních systémech. Mnoho těchto funkcí je sice jednoduchých na obsluhu a velmi snadno dostupných a nastavitelných, pokud ale nevíte, kde hledat a jak je použít, nemusíte ani vědět, že některou funkci Money S3 vůbec umí. Seriál návodů „Nejlepší zkušenosti s Money S3“ se zaměřuje právě na funkčnosti, které možná nevidíte na první pohled, avšak jejich používání vám může ušetřit spoustu času a peněz.
Automatické doplnění a kontrola adres vašich kontaktů
Výhody propojení Adresáře se systémy ARES a VIES
V dnešním dílu Money S3: Nejlepší zkušenosti se zaměříme na velmi užitečnou vlastnost Money S3 - schopnost automaticky doplnit či aktualizovat kontaktní údaje na adresní kartě nebo vystavené faktuře jediným stiskem myši. Děje se tak pomocí přímého propojení na informační systém ARES ministerstva financí, který shromažďuje data o všech ekonomických subjektech v ČR, a systém VIES (VAT Information Exchange System), ověřování registrace k DPH v rámci celé EU.
Díky tomu si můžete do nově vytvořené karty pouze na základě znalosti IČ daného subjektu nechat zavést jeho kontaktní údaje bez pracného vyhledávání a přepisování nebo si ověřit platnost údajů stávajících. Ušetříte tak čas vynaložený na pořizování dat a navíc získáte jistotu, že váš adresář obsahuje platné kontakty. A to není vše, Money S3 vám navíc umožní ověřit, zda je daný kontakt plátcem daně a má správně zavedené DIČ, ukáže vám danou firmu přímo na mapě a nabídne její výpisy z obchodního a živnostenského rejstříku, z registrace plátců DPH či výpisy z příjmu dotací.
Jak vyplnit adresu pouhým zadáním IČ a kdykoli ji zkontrolovat jedním kliknutím
Celé ovládání je velmi jednoduché. Podívejte se na kartu Adresáře a všimněte si položek, která mají podtržený a modře zabarvený nadpis, fungující podobně jako odkazy v internetovém prohlížeči:
Pokud na některý z těchto nadpisů klepnete myší, Money S3 se automaticky spojí s příslušným serverem a během několika vteřin ověří, načte a zobrazí data o daném subjektu, uvedeném v kolonce, v tomto případě na základě zadaného IČ:
Máte-li adresní kartu prázdnou, automaticky do ní data doplní. Pokud však již máte některé z kontaktních údajů zavedené, Money S3 provede jejich ověření, upozorní vás na případné změny a nabídne aktualizaci dat - na následujícím příkladu s úmyslně pozměněnou adresou vidíte stav, kdy systém zjistil, že v adresáři je neplatná adresa (číslo ulice), a nabídl její opravu.
Pokud je vše v pořádku a data máte aktuální, uvidíte naopak tuto zprávu:
Při úplně prvním ověření IČ se vás navíc Money S3 zeptá, zda chcete údaje ověřovat automaticky pokaždé, když IČ změníte, nebo jen na přání. Pokud zvolíte Automaticky, Money S3 se přepne do režimu, kdy IČ zadáváte jako první položku na nové adresní kartě a při každé jeho změně provede automaticky ověření (tento režim lze rovněž kdykoliv nastavit nebo vypnout v menu Nástroje / Nastavení / Uživatelská konfigurace / Ostatní / Adresář). Možnost „ručního“ ověření poklepáním na nadpis máte samozřejmě k dispozici vždy.
Podobně je tomu i v případě položky DIČ - po poklepání na ni systém ověří, zda je DIČ platné a zaregistrované:
Jak získat další užitečné informace o subjektu
Mimo možnosti kontroly či doplnění kontaktních údajů a ověření DIČ můžete také v adresní kartě Money S3 použít odkazy u následujících polí:
Název
Po klepnutí na Název se zobrazí stránka, umožňující přístup k následující výpisům daného subjektu: obchodní a živnostenský rejstřík, registrace plátců DPH a výpisy z příjmu dotací.
Ulice nebo město
Zobrazí se mapa s uvedením přesné polohy firmy.
E-mail nebo WWW
Otevře se nový e-mail vašeho poštovního klienta s vyplněnou adresou příjemce nebo v adresní kartě uvedená www stránka firmy.
V případě problémů s Vaším Money S3 kontaktujte prosím naši Zákaznickou podporu, a to buď písemně přímo v Money S3 přes záložku Money / Zákaznická podpora nebo na podpora@money.cz nebo telefonicky na čísle 549 522 503 (pouze pro uživatele se zaplacenou službou Podpora a Aktualizace).