Nastavení Poštovního klienta v Money S3
Money S3 kromě propojení se samostatnými nainstalovanými poštovními klienty, umožňuje i nastavení vlastního poštovního klienta. To využijete v případě, že na počítač s Money S3 nechcete nebo nemůžete instalovat samostatného poštovního klienta (např. Outlook, Thunderbird atd.), ale zároveň chcete odesílat z Money S3 mailem např. faktury jako přiloženou přílohu v PDF.
Funkce slouží k odesílání pošty prostřednictvím připojení přes smtp serveru, jehož parametry nastavíte v Money S3. Tato nastavení jsou vázána na konkrétní Uživatelskou konfiguraci, takže nastavení budou sdílet všichni uživatelé se stejnou Uživatelskou konfigurací (pokud má každý uživatel vlastní konfiguraci, tak může mít každý vlastní nastavení).
Po úspěšném nastavení bude odesílání pošty z Money S3 provádět Poštovní klient S3. Přímo v Money S3 - v seznamu Poštovní klient S3 (na horní liště záložka Nástroje / Poštovní klient) tak budete mít k dispozici přehled odeslaných zpráv, konceptů, šablon, připravené pošty na odeslání a odstraněné pošty.
Nastavení poštovního klienta S3
1. V Money S3 postupujeme přes záložku Money / Možnosti a nastavení / Uživatelská konfigurace.
2. V nově otevřeném okně Uživatelská konfigurace kliknete na ikonu Ostatní a z roletové nabídky vybereme možnost Poštovní klient (výběr), z nabídky vyberte Poštovní klient S3.
Přes tlačítko Ostatní/Poštovní klient - možnosti e-mailu v časti Způsob seskupení dokladů při hromadném označení více záznamů umíme nastavit chování programu při označení více dokladů a jejich odeslání – tedy zda se pro každý označený doklad vygeneruje jedna zpráva, zda se doklady budou slučovat podle adres, nebo se všechny označené doklady odešlou v jedné zprávě.
3. Po návratu do okna Uživatelská konfigurace kliknete opět na ikonu Ostatní a z roletové nabídky vyberte možnost Poštovní klient S3 – nastavení, kde provedete samotnou konfiguraci Poštovního klienta S3.
4. Pro úspěšné nastavení Poštovního klienta S3 je třeba mít k dispozici potřebné „vstupní“ parametry, resp. přihlašovací údaje pro váš e-mailový účet (rozebereme si je podrobněji v dalších bodech).
Tato data vám poskytne společnost, u které máte zřízen váš e-mailový účet.
UPOZORNĚNÍ: technická podpora získávání těchto údajů pro různé poskytovatele e-mailových účtů nezajišťuje.
5. V okně Poštovní klient S3 – nastavení je třeba zadat v záložce Obecné následující hodnoty.
Adresa SMTP Serveru: zde je třeba zadat vaši adresu e-mail serveru pro odchozí poštu. Při využití externích webových e-mail klientů od poskytovatelů (např. Gmail, Hotmail), je potřeba provést doporučená nastavení provozovatelem na vašem webovém e-mailovém kontě přímo (např. přidat výjimky, resp. povolení pro jiné aplikace).
Port: jeho číselná hodnota je standardně nastavena a mění se v závislosti na použitém Typu zabezpečení (standardně Žádné – 25, SSL – 465, TLS – 587).
POZNÁMKA: v případě, že je zadán pro váš e-mailový účet jiný port, lze tuto hodnotu „ručně/manuálně“ opravit.
Typ zabezpečení: jedná se o úroveň šifrování, tedy zabezpečení vaší e-mailové komunikace. V zásadě se nastavuje takový typ, jaký máte výchozí na Vašem serveru, resp. jaké používá váš poskytovatel služby.
Typ ověření: vybíráte jaké ověření má Váš e-mailový účet.
- Uživatelské jméno a heslo:
- Uživatelské jméno – Vaše e-mailová adresa ve standardním formátu, který vám sdělí váš administrátor. V případě, že využíváte externích webových e-mail klientů od poskytovatelů (např. Gmail, Hotmail), zadáváte takovou adresu, kterou jste si sami vytvořili.
- Heslo – přihlašovací heslo do vašeho e-mailového účtu, které zadáváte.
- SaslOAuth20: zabezpečenější forma ověření dostupná od verze 24.900. Využívaný např. pro Gmail a podobně.
TIP: získání všech potřebných přístupových údajů pro SaslOAuth20 je poměrně komplikované. Popisuje jej samostatný článek - Gmail - nastavení posílání mailů z Money S3
6. V okně Poštovní klient S3 – nastavení je třeba zadat v záložce Identifikace odesílatele následující hodnoty.
Jméno Odesilatele: uvedené jméno se doplní do odeslané zprávy.
E-mail odesílatele: uvedený e-mail se doplní do odeslané zprávy.
E-mail pro odpověď: uvedený e-mail se použije při odpovědi na váš e-mail.
Text podpisu: vyplněný text podpisu se doplní do zprávy (těla e-mailu).
Nastavení uložíte tlačítkem OK.
7. Přehled veškeré odeslané, čekající a smazané pošty naleznete v Money S3 přes záložku Nástroje / Poštovní klient S3.
V případě problémů s Vaším Money S3 kontaktujte prosím naši Zákaznickou podporu, a to buď písemně přímo v Money S3 přes záložku Money / Zákaznická podpora nebo na podpora@money.cz nebo telefonicky na čísle 549 522 503 (pouze pro uživatele se zaplacenou službou Podpora a Aktualizace).