Úvod / Návody / Užitečné tipy při přechodu na nový rok
Napojte se
Nový katalog s doplňky k Money S3
Prozkoumat

Užitečné tipy při přechodu na nový rok

    Přidání roku 

    Přidání nového roku lze provést ručně nebo bude nabídnuto automaticky (podle systémového data v počítači). Pokud potřebujeme rok vytvořit před rokem 2025, postupujeme následovně:

    Modrá záložka "Money" vlevo nahoře – "Výběr agendy" – vybereme agendu, pro kterou chceme vytvořit nový rok a zvolíme tlačítko – "Přidat rok". 

    blank

    Stisknutím tlačítka "Dokončit" se nám přidá nový rok. 

    Vytvoření nového roku v roce 2025 je stejné, pouze Vám bude přidání nového roku nabídnuto automaticky. 

    Založený účetní rok před aktualizací 

    V případě založení nového roku před aktualizaci programu, doporučujeme synchronizovat účetní konstanty a legislativu.

    Synchronizace účetních konstant naleznete zde: "Nástroje" – "Účetní konstanty".

    Tato synchronizace Vám zaktualizuje připravené seznamy, které jsou dodávány s každou novou verzí.

    Synchronizaci mzdové legislativy naleznete zde: modrá záložka "Money" vlevo nahoře – "Správa dat" – "Verifikace dat" – "Mzdy".

    Tímto krokem se Vám provede synchronizace mzdové legislativy všech agend. Součástí synchronizace je také aktualizace slev na dani a mzdových příplatků na kartách zaměstnance.

    V případě, že jste v roce 2025 vytvořili doklady, které podléhají staré legislativě, zapotřebí bude provést aktualizaci legislativy a následně přeuložit doklad (otevřít a uložit). Pro doklad se vytvoří nové zaúčtování s platnou legislativou.

    Starý rok 

    Pokud potřebujete vytvořit rok zpětně z důvodu přechodu z jiného účetního programu nebo rekonstrukce, lze provést tímto způsobem: modrá záložka "Money" vlevo nahoře – "Výběr agendy" – "Přidat rok".

    Následně se otevře průvodce, ve kterém zvolíme „Vlastní nastavení (pokročilé)“.

    blank

    V následujícím kroku si vybereme rok, který potřebujeme přidat, odkud čerpat připravené seznamy, lze čerpat konfiguraci a nastavení z jiného roku. 

    Platnost certifikátů 

    V Money S3 lze nastavit certifikáty na podepisování souborů PDF, ISDOC a elektronická podání.

    Tyto certifikáty lze nastavit globálně nebo pro konkrétního uživatele.

    Globální nastavení: modrá záložka "Money" vlevo nahoře – "Možnosti a nastavení" – "Nastavení agendy".

    blank

    Platnost certifikátu lze zkontrolovat přes tlačítko "Editace" (papír a tužka vedle křížku) – zvýrazněné tlačítko.

    Nastavení pro konkrétního uživatele: modrá záložka "Money" vlevo nahoře – "Možnosti a nastavení" – "Přístupová práva":

    blank

    Mimo toto nastavení využívá Money S3 i certifikát pro eNeschopenky:

    blank

    Kontrola počátečních stavů 

    Pokud nesouhlasí počáteční stavy v novém roce s konečnými zůstatky minulého roku, nejčastějším důvodem je jiný účet převodu v účtové osnově (záložka "Účetnictví" – "Účetní seznamy" – "Účtová osnova"). 

    blank

     

    Poslední výpis z účtu a přecenění banky a pokladny 

    Uvedenou funkci naleznete na záložce "Účetnictví" – "Závěrkové operace" – "Uzávěrka roku" – "bod 1 a 2". 

    Přecenit bankovní účty a pokladny – tato volba slouží k přecenění pokladen a bankovních účtů v cizí měně, generuje pokladní resp. bankovní doklady tzv. kurzových rozdílů. Přecenění naleznete zde: "Účetnictví" – "Uzávěrkové operace" – "Uzavření roku" – "bod 1". Tento krok lze provádět opakovaně pokud jsme po přecenění provedli změny nebo úpravy. 

    Nově lze při přecenění banky vidět již dříve vygenerované kurzové rozdíly. 

    V případě, že máte založenou agendu a zaúčtované doklady a potřebujete změnit typ účetnictví, kontaktujte zákaznickou podporu.

    Uplatnění DPH z minulých let 

    Počáteční stav DPH využijete v případě, kdy potřebujete zahrnout do přiznání DPH doklady, které se do tohoto přiznání z libovolného důvodu automaticky nezahrnou. Důvodem může být např. přechod na program Money S3 v průběhu účetního období, situace, kdy byly doklady pořízeny v předchozím účetním roce atd.

    V případě dokladů, které byly pořízeny v předchozím účetním roce a které jdou do přiznání DPH až v roce aktuálním, použijte funkci: "Účetnictví" – "Závěrkové operace" – "Uzavření roku" - počáteční stav DPH – "bod 3".

    Tento krok lze provádět opakovaně, pokud provedeme změnu v dokladech, které vstupují do jiného účetního roku.

    Převod do nového účetního rokutato funkce převede do zvoleného nového účetního roku počáteční stav saldokonta, DPH a zůstatky na bankovních účtech a pokladnách. Pokud nejsou tyto bankovní účty a pokladny v novém roce zadány, funkce je vytvoří. V případě, že už máte zadány v novém účetním roce počáteční stavy bankovních účtů a pokladen, budou na základě tohoto převodu přepsány. Funkci je možné provádět opakovaně i před provedením závěrky.

    TIP: Jsou-li částky na zadávaném dokladu jiné, než jak je vypočetl program (např. z důvodu zaokrouhlení), vyplňte nejprve pole "Včetně DPH" a teprve poté pole "DPH". Program pole "Včetně DPH" nezmění a automaticky dopočítá pole "Základ" jako rozdíl mezi těmito dvěma poli.

    Datum plnění DPH – jedná se o datum, které se tiskne na Kontrolním hlášení DPH ve sloupcích "DUZP" (Datum uskutečnění zdanitelného plnění), "DPPD" (Datum povinnosti přiznat daň) a "DUP" (Datum uskutečnění osvobozeného plnění).

    Datum uplatnění DPH - toto datum je u přijatých plnění na přijatých dokladech rozhodné pro přiznání nároku na odpočet daně v Přiznání k DPH a pro Kontrolní hlášení DPH. Pokud toto datum nebude vyplněno, doklad nevstoupí do Přiznání k DPH. Toto datum se může lišit od data (zdanitelného) plnění DPH uvedeného na přijatém dokladu. Odlišnost nastane buď z důvodu legislativních (dobropisy, nebo datum doručení daňového dokladu atd.), nebo uživatelských (účetní jednotka odloží nárok na odpočet do dalšího období). Při vytváření storna dokladu se zde automaticky doplňuje "Datum účetního případu" ze stornovaného dokladu.

    Uplatnění dokladu z aktuálního roku do roku zpětně: počáteční stav DPH využijte tehdy, kdy potřebujete zahrnout do přiznání DPH doklady, které se Vám z určitého důvodu do přiznání nezahrnou.

    Plátce DPH a změna v průběhu roku 

    Typ plátce DPH lze změnit i v průběhu roku. Změnu lze provést zde: modrá záložka "Money" vlevo nahoře – "Možnosti a nastavení" – "Nastavení účetního roku". 

    blank 

    Změna typu plátcovství

    Změnu plátcovství lze provést: přes modrou záložku "Money" vlevo nahoře"Možnosti a nastavení" – "Nastavení účetního roku".

    Tuto změnu lze provést na začátku i v průběhu roku.

    U volby "Neplátce DPH" a "Identifikovaná osoba k DPH" není v programu povinné zadávání členění DPH na dokladech a na dokladech se nezobrazuje rozpis sazeb DPH.

    Přechody mezi typy účetnictví 

    Změnit typ účetnictví lze pouze při vytvoření nové agendy nebo vytvoření nového roku. Jakmile uložíme doklad nebo provedeme zápis do účetního deníku, tak není možné typ změnit.

    Změnu lze provést zde: modrá záložka "Money" vlevo nahoře – "Možnosti a nastavení" – "Nastavení účetního roku" – "Typ účetnictví".

    blank

    V případě, že máte založenou agendu a zaúčtované doklady a potřebujete změnit typ účetnictví, kontaktujte zákaznickou podporu. 

    Obnova smazaného dokladu 

    Pokud v programu Money S3 provedeme smazání dokladu, doklad již nepůjde obnovit. Lze si v nastavení uživatelských práv nastavit, aby se smazané doklady zobrazovaly (přes modrou záložku "Money" vlevo nahoře – "Možnosti a nastavení" – "Uživatelská konfigurace"). Tyto doklady pak uvidíte v seznamech modrým textem a přeškrtnuté.

    blank

    Změna rozlišení – písmo, font, velikost 

    Program Money S3 si přebírá nastavení písma, font, velikost i rozlišení z nastavení ve Windows (v Money se nenastavuje). Pokud potřebujete rozlišení upravit, je zapotřebí tuto změnu provést přímo ve vašem operačním systému. 

    Export/import celého účetnictví do excelu 

    Export do excelu lze provést pouze za konkrétní oblast – účetní deník, faktury vydané, zásoby na skladě atd. Dále lze exportovat/importovat přes XML jednotlivé seznamy (střediska, předkontace,..)

    Stejně to je s  importem z  excelu do Money S3.

    K  importu z  excelu je zapotřebí mít doplňkový modul – "Import z excelu".

    Import z excelu nelze použít pro mzdovou oblast a majetek.

    NEMPRI20 VS NEMPRI25 

    Od verze 25.000 je dostupná sestava "Oznámení zaměstnavatele o žádosti zaměstnance o dávku".

    V případě, že zaměstnanec onemocní 30. 12. 2024, žádost o dávku pošleme až 6. 1. 2025, tak použijeme tiskovou sestavu „Příloha k žádosti o dávku“, protože začátek nepřítomnosti se vztahuje k termínu do 31. 12. 2024.

    Banky přes API

    Dostupné banky k napojení přes API naleznete na následujícím odkaze zde.

    Dativery

    Přes partnerskou společnost Dativery lze provozovat další napojení pro banky, e-shopy prostřednictvím API, XML, CSV.

    Tyto možnosti napojení Money S3 naleznete na následujícím odkaze zde:

    • Byly tyto informace užitečné?
    • AnoNe

    V případě problémů s Vaším Money S3 kontaktujte prosím naši Zákaznickou podporu, a to buď písemně přímo v Money S3 přes záložku Money / Zákaznická podpora nebo na podpora@money.cz nebo telefonicky na čísle 549 522 503 (pouze pro uživatele se zaplacenou službou Podpora a Aktualizace).

    Napojte se
    Nový katalog s doplňky k Money S3
    Prozkoumat
    Zavřít reklamu
    Napojte se
    Nový katalog s doplňky k Money S3