Insolvence v Money S3
Od verze 25.400 Money S3 umožňuje automatické zpracování insolvencí. Jak nato Vám ukáže tento návod.
Money S3 si poradí se všemi situacemi, které v insolvenci mohou nastat:
- pozastaví exekuci při podání návrhu na insolvenční řízení,
- správně nasměruje platbu dle výsledku insolvenčního návrhu,
- pohlídá, aby došlo k zaplacení běžného výživného i během rozhodování o insolvenci.
UPOZORNĚNÍ: pro využití insolvencí přímo v Money S3 je zapotřebí modul Mzdy Plus, který kromě insolvencí umožňuje i zadávání exekucí a hromadné zadávání nepřítomností a složek mzdy.
Insolvence
Na Kartě zaměstnance v záložce Srážky, exekuce lze zadat druh srážky – Insolvence.
Na záložce Základní údaje vyplníte druh srážky a její platnost, případně zaúčtování, následně na kartě Insolvence – doplňující údaje ostatní data, týkající se dané insolvence.
Od data platnosti insolvence se všechny ostatní srážky pouze deponují, sráží se ze mzdy, ale neodesílají se.
Výjimkou je běžné výživné. Tuto výjimku může ale insolvenční správce zrušit. Pro tyto situace je na srážce „Exekuce – výživné běžné“ na záložce „Exekuce - doplňující údaje“ nový přepínač.
Postup při insolvenci
- Pokud insolvence není schválena, uživatel vyplní datum Platnost do – deponované srážky se odešlou a pokračuje se ve srážení exekucí.
- Pokud je insolvence schválena, uživatel vyplní Datum doručení rozhodnutí o schválení oddlužení.
- Od tohoto data se ze mzdy strhává pouze insolvence podle nastavení na kartě mzdy – buď dle výše příjmu (jako přednostní pohledávky), nebo konkrétní částkou. Všechny deponované srážky se odešlou insolvenčnímu správci.
TIP: Pokud je insolvence předčasně ukončena, uživatel doplní datum Platnost do. Opět se začnou strhávat exekuce a je nutné upravit zůstatky jednotlivých srážek na kartě zaměstnance.
Ukončení insolvence
Po splnění podmínek oddlužení se v Money vyplní datum Platnost do. Na ribbonu se zobrazí nové tlačítko Ukončit exekuce.
Tato volba umožní hromadně doplnit datum ukončení u všech exekucí. Výjimkou jsou:
- exekuce běžného a dlužného výživného (které se ukončením insolvence neruší)
- exekuce vzniklé po zahájení insolvence.
V případě problémů s Vaším Money S3 kontaktujte prosím naši Zákaznickou podporu, a to buď písemně přímo v Money S3 přes záložku Money / Zákaznická podpora nebo na podpora@money.cz nebo telefonicky na čísle 549 522 503 (pouze pro uživatele se zaplacenou službou Podpora a Aktualizace).