Úvod / Návody / Propojení Money S3 s bankami přes API
Napojte se
Nový katalog s doplňky k Money S3
Prozkoumat

Propojení Money S3 s bankami přes API

    Money S3 umožňuje přímé napojení na vybrané banky bez nutnosti výměny souborů výpisů a příkazů k úhradě. Návod popisuje kroky potřebné pro nastavení jak na straně banky, tak i v Money S3.

    Přímé napojení přes API je možné pro FIO banku, Českou spořitelnu a Tatra Banku. Výměna probíhá přímo z prostředí Money S3 bez nutnosti přihlašování do internetbankingu konkrétní banky a stahování výpisu nebo importu příkazu k úhradě. Pro plnou funkčnost všech uvedených bank je nutná verze minimálně 25.100.

    Propojení s Tatra bankou

    1. Kroky potřebné na straně banky

    UPOZORNĚNÍ: Toto napojení může být ze strany banky zpoplatněno podle platného ceníku.

    a) Pro získání přístupových údajů k přímému napojení Money S3 s Tatra bankou je třeba poslat email na adresu developer@tatrabanka.sk v následujícím znění.

    Předmět mailu: Mám zájem o API - Money S3
    Text mailu:
    Jméno: Vaše jméno a příjmení
    Telefon: Vaše telefoní číslo
    Mail: Váš e-mail

    b) Výsledkem bude získaní údajů ClientID a ClientSecret, které nakopírujete do Money S3.

    2. Nastavení v Money S3

    a) Přes Money / Možnosti a nastavení / Bankovní účty a pokladny si otevřete bankovní účet pro Tatra banku.
    b) Dole na řádku Homebanking přes ... na konci řádku si vyberete požadovanou banku (pokud se nenabídne výběr automaticky tak tlačítkem Přidat službu) a službu Tatra banka ( API) s podporou jiných bank. Po potvrzení přes tlačítko Vlastnosti vložíte do okna ClientID a ClientSecret zkopírovaný z mailu od Tatra banky.

    blank

    c) Při uložení bankovního účtu program vyzve k autorizaci účtu, kterou můžete provést nyní nebo kdykoli později tlačítkem Registrace a autorizace účtu na horní liště vSeznamu bankovních účtů a pokladen.

    blank

    d) Po potvrzení Autorizovat účet Vás program přesměruje na stránku banky, kde běžnými prostředky účet autorizujete.

    blank

    3. Import výpisu

    a) Pro import výpisu postupujte přes Účetnictví (případně Finance) / Výpis z účtu / Import výpisu. Zvolíte Výpis zaúčtovat a potvrdíte tlačítkem Další.

    blank

    b) V případě, že není zvolena služba Tatra banka (API) s podporou jiných bank, tak ji přes trojtečku vyberete.

    blank

    c) Další postup importu výpisu naleznete popsaný v návodu: https://money.cz/navod/import-vypisu-a-export-platebniho-prikazu/

    Propojení s FIO bankou

    1. Kroky potřebné na straně banky

    a) V Internetbankingu FIO banky přes Nastavení / API / Přidat nový token.

    blank

    b) V novém okně nastavíte Práva tokenu (Sledovat účet a zadávat platební příkazy), volitelně token pojmenujete např. MoneyS3. Podstatná je samotná hodnota Tokenu, kterou si zkopírujte a budete ji importovat do Money S3.

    V dalším kroku Vás program vyzve k autorizaci tokenu. Po jeho potvrzení je token platný.

    blank

    2. Nastavení v Money S3

    a) Přes Money / Možnosti a nastavení / Bankovní účty a pokladny si otevřete bankovní účet pro FIO banku.
    b) Dole v řádku Homebanking přes ... na konci řádku si vyberete požadovanou banku (pokud se nenabídne výběr automaticky tak tlačítkem Přidat službu) a službu FIO banka (API).Po potvrzení přes tlačítko Vlastnosti vložíte do okna Token zkopírovaný z Internetbankingu FIO banky. Volitelně můžete nastavit od jakého data se mají stahovat výpisy.

    blank

    3. Import výpisu
    a) Pro import výpisu postupujte přes Účetnictví (případně Finance) / Výpis z účtu / Import výpisu. Zvolíte Výpis zaúčtovat a potvrdíte tlačítkem Další.

    blank

    b) V případě, že není zvolena služba Fio banka (API), tak ji přes trojtečku vyberete.

    blank

    c) V tomto kroku si volíte, zda chcete pohyby za zvolené období nebo od posledního stažení. Případně lze stahovat oficiální výpisy FIO banky.

    blank

    c) Další postup importu výpisu naleznete popsaný v návodu: https://money.cz/navod/import-vypisu-a-export-platebniho-prikazu/

    Propojení s Českou spořitelnou

    1. Kroky potřebné na straně banky

    UPOZORNĚNÍ: Toto napojení může být ze strany banky zpoplatněno podle platného ceníku.

    2. Nastavení v Money S3

    a) Přes Money / Možnosti a nastavení / Bankovní účty a pokladny si otevřete bankovní účet pro Českou spořitelnu.
    b) Dole v řádku Homebanking přes ... na konci řádku si vyberete požadovanou banku (pokud se nenabídne výběr automaticky tak tlačítkem Přidat službu) a službu Česká spořitelna ( API).

    blank

    c) Při uložení bankovního účtu program vyzve k autorizaci účtu, kterou můžete provést nyní nebo kdykoli později tlačítkem Registrace a autorizace účtu na horní liště vSeznamu bankovních účtů a pokladen.

    blank

    d) Po potvrzení Autorizovat účet Vás program přesměruje na stránku banky, kde běžnými prostředky účet autorizujete.

    blank

    3. Import výpisu

    a) Pro import výpisu postupujte přes Účetnictví (případně Finance) / Výpis z účtu / Import výpisu. Zvolíte Výpis zaúčtovat a potvrdíte tlačítkem Další.

    blank

    b) V případě, že není zvolena služba Česká spořitelna (API), tak ji přes trojtečku vyberete.

    blank

    c) Další postup importu výpisu naleznete popsaný v návodu: https://money.cz/navod/import-vypisu-a-export-platebniho-prikazu/

    Automatizace komunikace s bankou

    Pokud potřebujete stahovat výpisy z banky pravidelně, řešením pro Vás je modul S3 automatic(https://money.cz/vlastnosti/automatic-s3/), kterým můžete nastavit pravidelný import ve zvolených intervalech.

    1. S3 Automatic otevřete přes Nástroje / S3 Automatic, případně pokud už je S3 Automatic spuštěný, tak přes ikonu dole vpravo u hodin.

    blank

    2. Přes tlačítko Přidat úlohu přidáte novou úlohu a zvolíte Homebanking – automatické stažení pohybů na účtu. Vyberete pro kterou agendu se má úloha provádět, volbu účetního roku doporučujeme nechat na systémové datum.

    blank

    3. Na záložce Konfigurace si vyberete pro kterou banku (Homebanking) bude úloha probíhat a můžete nastavit, jak budou účtovány vznikající bankovní doklady.

    blank

    4. Na záložce Časový plán můžete nastavit, v jakých intervalech se má úloha spouštět, např. každou hodinu.

    blank

    5. Úlohu můžete uložit a S3 Automatic ji ve zvolených intervalech bude provádět.

    • Byly tyto informace užitečné?
    • AnoNe

    V případě problémů s Vaším Money S3 kontaktujte prosím naši Zákaznickou podporu, a to buď písemně přímo v Money S3 přes záložku Money / Zákaznická podpora nebo na podpora@money.cz nebo telefonicky na čísle 549 522 503 (pouze pro uživatele se zaplacenou službou Podpora a Aktualizace).

    Napojte se
    Nový katalog s doplňky k Money S3
    Prozkoumat
    Zavřít reklamu
    Napojte se
    Nový katalog s doplňky k Money S3