Přeinstalace Money S3 z jednoho počítače na druhý včetně převodu dat a licence

I když přeinstalace programu na druhý počítač může na prvý pohled vypadat trochu komplikovaně, tak pomocí tohoto Krok za krokem návodu to určitě zvládnete.

 

V případě, pokud byste instalaci a přenos dat přece jen raději svěřili do rukou profesionálů, můžete nás kontaktovat na podpora@money.cz nebo na 549 522 503.

Postup kroků přeinstalace Money S3 na nový počítač:

  1. Na starém počítači provedete údržbu dat přes kartu Money/Správa dat/Celková údržba dat.
    OBRAZEK_1
  2. Postupně provedete zálohu všech agend, a to přes horní kartu Money/Vytvoření zálohy. Při prvním zálohovaní vyberete všechny tři skupiny dat pro zálohování (Agenda, Společná data, Tiskové formuláře), při zálohovaní dalších agend zvolíte jen první možnost (Agenda). Pomocí tří teček na konci řádku si můžete vybrat cestu, kde se soubory záloh vytvoří (např. přímo na USB klíč nebo na externí disk).
    OBRAZEK_2

    Tip: pokud máte agend hodně, tak můžete využít možnost hromadného zálohování přes horní kartu Money/Správa dat/Vytvoření záložní kopie všech agend, kde si přes tlačítko Vyloučené agendy umíte vyfiltrovat, které agendy se budou zálohovat.

  3. Nyní provedete instalaci na novém počítači. Instalační balík si stáhnete z našeho zákaznického portálu. Po zadaní Vašeho licenčního čísla Vám bude zpřístupněna sekce pro stáhnutí nejnovější verze Money S3 – stahujete kompletní balík. Popis instalace najdete ve formátu

    PDF zde

  4. Upozornění: při síťové instalaci doporučujeme nainstalovat nejdříve Licenční server (jinak ho bude nutné instalovat v průběhu instalace programu) a při instalaci programu zvolit Změnit nastavení a typ instalace Server.

  5. Program Money S3 spustíte a zaregistrujete pomocí průvodce. Když je licence ještě aktivovaná na staré počítači, tak program vyhlásí, že licenci není možné aktivovat, ale poběží 20denní lhůta, po kterou bude možné pracovat na obou počítačích současně, toto by mělo být dostatečné na přenesení všech dat a ověření správné funkčnosti nové instalace.
  6. Pro načítání všech modulů obsažených v licenci postupujete přes horní kartu Money/Nápověda, kontakty/Licenční manažer, kde klikněte na pravé straně na modrý odkaz „Aktualizovat moduly“. Tímto načteme jednotlivé moduly obsažené v licenci. Tento postup je možný, pokud je počítač připojený na internet. Pokud ne, tak je potřebné kontaktovat obchodní oddělení (obchod@money.cz) pro vyžádání si licenčního souboru a následně ho načíst přes modrý odkaz „Načíst ze souboru“.
    OBRAZEK_3
  7. Nyní postupně obnovíte zálohy jednotlivých agend přes kartu Money/Nová agenda/Vytvořit novou agendu ze zálohy (LZ nebo ZIP) (kde v dalším kroku zadáte cestu na zálohu agendy). Po obnově agendy nebo více agend přes kartu Money/Správa dat/Obnovení ze záložní kopie obnovíte i zbylé 2 záložní soubory (Společná data a Formuláře, check u Agendy můžete zrušit) pomocí namapované cesty na nich přes tři tečky a potvrzení Obnovit ze záložní kopie (pokud máme nepřístupná tlačítka pro zadání cesty, je potřebné zrušit zaškrtnutí volby „Data budou obnovena z poslední záložní kopie“).
    OBRAZEK_4
  8. Provedeme celkovou údržbu dat (viz bod 1).
  9. Zkontrolujete, zda je program funkční a zda obsahuje všechny požadovaná data. Pokud ano, tak na původním počítači deaktivujete licenci přes kartu Money/Nápověda, kontakty/Licenční manažer/záložka Správa licence/Deaktivovat.
  10. Upozornění: je nutné si uvědomit, že přenosem záloh Money se nepřenášejí soubory, na které se Money S3 externě odkazovalo (např. logo, obrázky zásob, konfigurace vlastních XML přenosů a podobně) a taktéž na novém PC už nemusí existovat adresář jako na původním PC (např. zálohu jste provedli do C:/zálohy, který na novém PC neexistuje), proto je vhodné překontrolovat cesty exportů a výstupních správ.

    OBRAZEK_5

  11. Při spuštění Money S3 na novém počítači licenci aktivujete – nyní to už projde bez problému.
  12. Pro zrychlení práce s Money S3 přidáte výjimky rezidentní ochrany do antivirového programu na adresář s instalací Money S3 a adresář s daty.
  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe

V případě problémů s Vaším Money S3 kontaktujte prosím naši Zákaznickou podporu, a to buď písemně přes Zákaznický portál, nebo telefonicky na čísle 549 522 503 (pouze pro uživatele se zaplacenou službou Podpora a Aktualizace).

Minikurz 2022

Zúčastněte se Minikurzu online

Přihlaste se na oblíbený bezplatný Minikurz. Připravili jsme pro vás spoustu novinek.

Přihlásit se zdarma