Tento dokument popisuje všechny novinky a podstatné změny mezi verzí 12.050 (v distribuci od prosince 2011) a verzí 12.100 (v distribuci od ledna 2012)[toc]
Účetnictví
- V menu Nástroje/Nastavení jsou k dispozici Připravené seznamy pro rok 2012– obsahují nové definice účetních výkazů pro podnikatelské subjekty, aktualizaci časově rozlišitelných parametrů mezd, sazby pro výpočet domácích i zahraničních cestovních náhrad, seznam pracovních poměrů, daňový kalendář apod.
- Pohodlnou a rychlou úpravu hodnot účetních výkazů, které se tisknou a zároveň i exportují, zabezpečí nová funkce: po vytištění účetního výkazu se program vrátí na kartu Editace vypočítaných hodnot účetního výkazu před tiskem (exportem), kde zůstaly uložené všechny provedené změny.
- V menu Účetnictví / Závěrkové operace jsou aktualizované Podklady pro výpočet daně z příjmů fyzických osob na základě aktuálního formuláře (vzor č. 18) a Podklady pro výpočet daně z příjmu právnických osob na základě aktuálního formuláře (vzor č. 22).
- V Seznamu podání přiznání k DPH (menu Účetnictví) lze nově pomocí tlačítka Záznamní povinnost vytisknout kompletní nebo rozdílový seznam dokladů, které vstoupily do daného podání přiznání k DPH.
- V menu Účetnictví/Banka vznikl nový seznam Položky příkazů k úhradě, ve kterém se evidují všechny položky zadané do všech Příkazů k úhradě. Tento seznam se dá filtrovat a slouží hlavně k tisku položek či jejich exportu pro různé kontrolingové výstupy a další zpracování.
- Byl zaveden jednotný postup úhrady záporných dokladů a kladných dobropisů. Například vyúčtovací vystavená faktura, ve které je fakturovaná částka nižší než již zaplacená záloha, se dá jednoduše uhradit výdajovým bankovním nebo pokladním dokladem. S tímto způsobem hrazení počítá veškerá další funkčnost programu pracující s úhradami dokladů, jako je aparát vzájemných zápočtů, spárování úhrad při importu bankovních výpisů, tisková sestava Stav závazků a pohledávek ke dni atd.
- Do položek interních dokladů vytvořených pomocí tlačítka Vzájemné zápočty v menu Účetnictví / Interní doklady program doplní na základě IČ i název firmy.
- Na základě legislativních požadavků byla upravena pro rok 2012 účtová osnova pro příspěvkové organizace.
Fakturace
- Při úpravách zálohových faktur bez položek program správně provádí kontrolu data a nehlásí „Datum vyřídit nejdříve nesmí být menší než datum vystavení“.
Adresář
- V seznamu Adresáře je nová funkce propojení se službou CreditCheck, která stejně jako služba Cribis zajišťuje jednoduchý přehled o míře bezpečnosti obchodování s obchodními partnery. Vizualizována je stejným způsobem, takzvaným semaforem v seznamu adres. Mezi oběma službami se lze snadno přepínat.
Sklady
- V modulu E-shop konektor lze uživatelsky definovat parametry zásob, které jsou předmětem obchodu. Výčtový parametr je v nové verzi Money upraven tak, aby bylo možné přenášet větší množství znaků.
- Tisk skladových karet lze nově provést jak s vypnutými, tak i se zapnutými skladovými skupinami.
- Po převodu zásoby ze skladu A do skladu B se na cílovém skladu korektně zobrazuje skladový pohyb.
Objednávky
- V objednávce přijaté a vystavené zálohové faktuře došlo k úpravě logiky vkládání počtu měrných jednotek zásob s evidencí výrobních čísel: výchozí počet měrných jednotek je 1 a není nutné výrobní číslo vybrat ze seznamu. Po výběru výrobního čísla se počet měrných jednotek nenavýší, jak tomu bylo doposud, ale zůstává stejný a k navýšení dochází až s dalším přidaným výrobním číslem.
Mzdy
- V seznamu mezd přibyla užitečná funkce Odeslání výplatního lístku e-mailem ve formátu PDF, která podporuje hromadné odesílání výplatních lístků pro označené mzdy. Před vlastním odesláním se zobrazí vzor e-mailové zprávy, jejíž text je možné dále upravit. Pro úspěšné odeslání výplatního lístku je potřeba na Kartě zaměstnance zadat jeho e-mailovou adresu (záložka Osobní údaje) a PIN (záložka Mzdy / Výplatní lístek). PIN je možné generovat, nebo se dá individuálně zadat libovolná číselná hodnota. V seznamu Zaměstnanců se pak pomocí tlačítka Odeslat PIN rozesílá kód na jednotlivé e-mailové adresy zaměstnanců.
- Money nově podporuje komunikaci s docházkovými systémy – umožňuje export zaměstnanců a import docházek z těchto systémů a následnou automatickou tvorbu mezd. Nastavení pro docházkové systémy se provádí v menu Nástroje / Nastavení / Externí aplikace volbou aplikace Docházkový systém. Univerzální rozhraní umožňuje napojení libovolného docházkového systému podporovaného dodavatelem.
- Při tisku Přehledu o platbě pojistného lze nově zvolit pro každou zdravotní pojišťovnu výchozí formulář. Pro automatické přiřazení výchozího formuláře stačí na Kartě adresy příslušné pojišťovny zadat číslo zdravotní pojišťovny do pole Kód partnera
- Na Kartě zaměstnance funguje nová kontrola na existenci mzdového období. Pokud vznikne v seznamu Časově rozlišitelných parametrůnový záznam, jehož hodnoty vyžadují nastavení dalšího platného mzdového období na Kartě zaměstnance, pak je uživatel při vytváření mzdy, která spadá do období nového záznamu v Časově rozlišitelných parametrech, upozorněn, že musí na Kartě zaměstnance nejprve založit nové mzdové období. (Příklad: V ČRPM je záznam k 1. 1. 2012, kde se mění hodnota měsíční slevy na poplatníka z 1970 Kč na 2070 Kč. Pokud by na Kartě zaměstnance nebylo založené nové mzdové období s platností od ledna 2012, provedl by se výpočet mzdy za období od 1. 1. 2012 podle posledního platného období, tedy např. pro leden 2011, a sleva na poplatníka by byla nastavená na hodnotu 1970 Kč. Nová kontrola zabezpečí na Kartě mzdy správný výpočet hodnot.)
- Od roku 2012 budou osoby činné na základě dohody o provedení práce platit sociální a zdravotní pojištění, pokud jejich započitatelný příjem dosáhne v příslušném kalendářním měsíci částky vyšší než 10.000 Kč. Z tohoto důvodu je na kartě pracovního poměru do kolonek Sociální pojištění a Zdravotní pojištění nově možné vybrat hodnotu Osvobozeno do limitu DPP. Od verze 12.100 bude seznam pracovních poměrů součástí synchronizaci účetních a mzdových konstant
- Automatický převod zůstatků dovolené zaměstnanců z roku na rok se nyní kopíruje z předchozího mzdového období jen v případě, kdy je rok předchozího období totožný s rokem nového období (např. se k období „leden 2012“ přidává nové období „srpen 2012“). Vznikne-li nové období pro odlišný rok, pak se hodnota nastaví nulová s tím, že zůstatek dovolené je možné určit pomocí tlačítka Vypočítat, případně přes hromadné operace.
- Podle platné legislativy byly doplněny tyto nové tiskové formuláře:
- Do menu Mzdy / Tiskové sestavy / Vyúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti formulář 25 5459 MFin 5459 (vzor č. 17).
- Do menu Mzdy / Tiskové sestavy / Vyúčtování srážkové daně z příjmu formulář 25 5466 MFin 5466 (vzor č. 14).
- Do menu Mzdy / Tiskové sestavy / Přehled o počtu zaměstnanců formulář 25 5490/1 MFin 5490/1 (vzor č. 11) určený pro zdaňovací období 2011.
- Do menu Mzdy / Tiskové sestavy / Vyúčtování sociálního pojištění / Přehled o výši pojistného formulář 89 542 8 I/2012.
- Do menu Zaměstnanci / Daň z příjmů fyzických osob formulář 25 5460/1 MFin 5460/1 (vzor č. 16) určený pro zdaňovací období 2011.
- Do menu Zaměstnanci/ Příloha k žádosti o dávku nemocenského pojištění formulář 89 621 5 I/2012.
- Do menu Zaměstnanci/ Potvrzení o zdanitelných příjmech formulář 25 5460 MFin 5460 (vzor č. 20).
- V tiskových sestavách Zaměstnanec / Potvrzení o zaměstnání (zápočtový list) a Potvrzení o průměrném výdělku se proměnná pracovní doba a týdenní pracovní úvazek tisknou s přesností na dvě desetinná místa.
Ostatní
- Tiskové náhledy lze nyní pohodlně stránkovat také kolečkem myši.
- Všechny seznamy, které jde třídit podle zvoleného indexu, je možné třídit vzestupně i sestupně.
- Ve spolupráci s firmou AVG Technologies CZ byla optimalizována komunikace mezi Money S3 a antivirovým systémem AVG tak, aby práce s datovými soubory Money S3 probíhala co nejrychleji, a to při zachování maximální bezpečnosti.
- Do tiskových formulářů pro tisk faktur, skladových dokladů, objednávek a servisních dokladů lze vložit proměnnou pro tisk razítka. Ve vybraných dodávaných tiskových formulářích „vzhled 2010“ je tato proměnná již vložena. Razítko je obdobně jako logo možné nastavit pro celou agendu v menu Nástroje / Nastavení / Agenda / záložka Logo/Razítko a pro jednotlivé uživatele v menu Nástroje / Nastavení / Přístupová práva pomocí tlačítka Razítko. Razítko je stejně jako logo možné do nastavení vložit buď ze systémové schránky, nebo načíst ze souboru BMP nebo WMF.
- Na kartě Nastavení přístupových práv (menu Nástroje/Nastavení) je nová funkce Povolit změnu sazby DPH na dokladech, která umožňuje zakázat vybraným uživatelům úpravu sazbu DPH přímo v hlavičkách dokladů. Tato funkce je po upgradu na verzi 12.100 automaticky ve všech přístupových právech povolena.
- Výměna dat mezi centrálou a klientem nyní podporuje i bankovní doklady.
- Komunikace s iDokladem byla rozšířena o odesílání informace o uhrazení faktury ve směru z Money do iDokladu.
- Po opětovném uložení dokladu (platí pro faktury vydané a přijaté, skladové a objednávkové doklady) se nemění pole Vystavil a na dokladech zůstává i po editaci uvedený původní uživatel, který doklad vystavil.
- Pohodlnější práci s modulem Servis zabezpečí nabídka automatického vystavení faktury, je-li servis označený jako pozáruční. V moduluServis se na kartě dokladu Oprava změnily kontaktní údaje na Dodavatel. Úprava se týká i tiskového formuláře.
- Byla rozšířena značka elektronického podpisu při podepisování exportu tisků do formátu PDF.
- Při procházení pevného disku během přidávání souborů do seznamu připojených dokumentů se soubory ve složkách správně zobrazují i v režimech Ikony a Podrobnosti.
- Zkratka Alt+F1 pro skrytí a zobrazení panelu navigátoru je funkční.
- Bylo sjednoceno chování programu po smazání dokladu. Na všech seznamech se po smazání záznamu přesune kurzor na následující záznam v seznamu, případně na předchozí záznam v seznamu, pokud byl mazaný záznam poslední položkou seznamu.
- Byla optimalizována rychlost načítání přídavných kódů k hlavní licenci, spravovaných licenčním serverem – kódy se nyní načítají ihned po spuštění programu.
- V modulu Money S3 Kasa je možné v menu Nastavení / Uživatelská konfigurace aktivovat přepínač Neupozorňovat na dosažení min. limitu zásob, kterým se zruší upozorňování na překročení nastaveného minimálního množství zásoby při prodeji z S3 Kasy. Nastavení platí pouze pro modul Money S3 Kasa.
- Celková sleva za doklad se ukládá na i na prodejky pořízené pomocí modulu Money S3 Kasa.
Byly informace v článku užitečné?
Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.
Aktualizujte si své Money S3
Stáhněte si poslední verzi Money S3 přes zákaznický portál.