Aktuální informace k současné situaci – naše služby  |změny pro podnikatele

Infoservis: Odklad povinné elektronické komunikace pro OSVČ

adminX | 09. 10. 2013

Na webových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí a České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) byla zveřejněna oficiální tisková zpráva, ze které vyplývá, že ústřední ředitel ČSSZ udělil osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) zákonnou výjimku z povinnosti podávat formuláře výhradně elektronicky.

Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177

Již od letošního roku měli zaměstnavatelé, OSVČ, ošetřující lékaři a zdravotnická zařízení povinnost podávat některé tiskopisy pouze elektronicky. Česká správa sociálního zabezpečení využila zákonem stanovenou možnost a přijala roční výjimku, a tím umožnila klasické podávání vytištěných dokumentů (tzn. v papírové podobě) do konce roku 2013.

Po setkání ústředního ředitele ČSSZ s ministrem práce a sociálních věcí došlo k prodloužení výjimky pro podávání některých formulářů pouze elektronicky o jeden rok. OSVČ tedy budou moci ještě celý příští rok 2014 podávat tiskopisy na ČSSZ i v papírové podobě. V tiskové zprávě se konkrétně hovoří o Přehledech o příjmech a výdajích za rok 2013, oznámení o zahájení činnosti či přihláškách k účasti na důchodovém a nemocenském pojištění.

Odložení povinnosti podávat formuláře pouze elektronicky je zdůvodněno tím, že zejména drobní živnostníci nemusí být v současné době na elektronickou komunikaci připraveni. Závěrem však ústřední ředitel ČSSZ zdůraznil:

„Roční výjimkou z elektronické komunikace pro OSVČ a dvouletou pro lékaře, co se týče neschopenek, kterou jsme udělili dříve, v žádném případě nerezignujeme na elektronickou komunikaci jako takovou, jde o dočasná opatření.“

  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe
Manuál pro EET

Nejhledanější

DPH Daň z příjmu Majetkové daně Daň z nemovitosti Daňové přiznání Sociální a zdravotní pojištění

Oblíbené články

Daňový kalendář

09. 04. 2020
Splatnost daně za únor 2020 (mimo spotřební daň z lihu)
15. 04. 2020
Záloha na daň za 1. čtvrtletí 2020
20. 04. 2020
Měsíční odvod úhrnu sražených záloh na daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti
Další termíny

Slovník pojmů

eBook plný rad z praxe

Jak vybrat účetní systém

ebook-img

Informace k současné situaci

V souvislosti se šířením onemocnění COVID-19 jsme přijali potřebná interní opatření k eliminaci možné nákazy, a tak většina našich zaměstnanců v současnosti pracuje z domu.

Chceme vás však ujistit, že naše služby držíme na stejné úrovni, na jakou jste zvyklí. To se nezmění ani v případě, že by opatření vlády trvalo delší dobu. Zákaznická podpora našich produktů bude fungovat beze změn. Každý všední den budou naši konzultanti od 8 do 17 hodin vyřizovat Vaše telefonické i písemné dotazy na:

Na linkách zákaznické podpory Money S3 a Prodejna SQL jsme připraveni vám poradit se všemi změnami v podnikatelském prostředí, které souvisejí s opatřeními vlády. Aktuální opatření sledujeme každý den.

Aktuální informace k současné situaci vám budeme přinášet také na našem blogu.