Legislativní novinky pro účetní
a podnikatele.
16. 01. 2025
21. 01. 2025
Elektronická neschopenka neboli eNeschopenka je projekt Ministerstva práce a sociálních věcí, který od 1. ledna 2020 zaměstnancům, lékařům a zaměstnavatelům usnadňuje sdílení informací o pracovní neschopnosti zaměstnanců.
Středobodem komunikace je ePortál České správy sociálního zabezpečení, skrz který se zaměstnavatelé mohou podívat na evidované pracovní neschopnosti svých zaměstnanců. Od jakého data jsou evidované, případně kdy byly ukončené.
K přihlášení do ePortálu potřebují zaměstnavatelé ověření identity skrz účet národní identitní autority nebo přístupové údaje ze své datové schránky. Kromě zobrazení přehledu pracovních neschopností mohou zaměstnavatelé v ePortálu požádat o zasílání upozornění o dočasné pracovní neschopnosti svých zaměstnanců do datové schránky.
Proces zavedení informací o vzniku pracovní neschopnosti do systému:
Legislativní novinky pro účetní
a podnikatele.
16. 01. 2025
21. 01. 2025