Infoservis: Odklad povinné elektronické komunikace pro OSVČ

Publikováno 09. 10. 2013

Na webových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí a České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) byla zveřejněna oficiální tisková zpráva, ze které vyplývá, že ústřední ředitel ČSSZ udělil osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) zákonnou výjimku z povinnosti podávat formuláře výhradně elektronicky.

Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177

Již od letošního roku měli zaměstnavatelé, OSVČ, ošetřující lékaři a zdravotnická zařízení povinnost podávat některé tiskopisy pouze elektronicky. Česká správa sociálního zabezpečení využila zákonem stanovenou možnost a přijala roční výjimku, a tím umožnila klasické podávání vytištěných dokumentů (tzn. v papírové podobě) do konce roku 2013.

Po setkání ústředního ředitele ČSSZ s ministrem práce a sociálních věcí došlo k prodloužení výjimky pro podávání některých formulářů pouze elektronicky o jeden rok. OSVČ tedy budou moci ještě celý příští rok 2014 podávat tiskopisy na ČSSZ i v papírové podobě. V tiskové zprávě se konkrétně hovoří o Přehledech o příjmech a výdajích za rok 2013, oznámení o zahájení činnosti či přihláškách k účasti na důchodovém a nemocenském pojištění.

Odložení povinnosti podávat formuláře pouze elektronicky je zdůvodněno tím, že zejména drobní živnostníci nemusí být v současné době na elektronickou komunikaci připraveni. Závěrem však ústřední ředitel ČSSZ zdůraznil:

„Roční výjimkou z elektronické komunikace pro OSVČ a dvouletou pro lékaře, co se týče neschopenek, kterou jsme udělili dříve, v žádném případě nerezignujeme na elektronickou komunikaci jako takovou, jde o dočasná opatření.“

  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe


Témata: Účetní a daňové tipy