Prvním EET certifikátům končí platnost. Zkontrolujte si ten svůj

Solitea Česká republika | 10. 12. 2019

Generovali jste si ho při prvním přihlášení do EET aplikace, nainstalovali do svého zařízení a teď už o něm možná ani nevíte. Jenže mu po 3 letech končí platnost. Certifikát je ale pro splnění EET nezbytný, takže pokud se ten váš blíží ke konci, máte nejvyšší čas ho vyměnit.

V listopadu 2019 vypršelo nejvíce certifikátů, protože o tři roky dříve si je podnikatelé z 1. vlny pořídili v předstihu. Celkem 52 tisíc restauratérů, hostinských a majitelů ubytování si tedy muselo obnovit EET certifikát, aby mohli dále odesílat informace o platbách správci daně. Certifikát totiž páruje v datové zprávě tržbu s konkrétním podnikatelem. Bez něj vám hrozí pokuta, protože neevidujete tržby.

Certifikáty mají platnost přesně 3 roky. Zatím největší počet certifikátů – 112 tisíc – expiruje v únoru 2020. Týká se to obchodníků, kteří se připravovali na start 2. fáze EET od března 2017.

Jak si obnovit certifikát

Máte při čtení těchto řádků husí kůži a přemýšlíte, kdy jste si stáhli svůj certifikát? Buďte v klidu, finanční zpráva vám končící certifikát s předstihem připomene (ujistěte se, že jste vyplnili správný e-mail pro připomenutí). Pokud se chcete přesvědčit sami, zjistíte to velmi snadno na Daňovém portálu v sekci Elektronická evidence tržeb. Přihlaste se a:

  • zvolte možnost Certifikáty,
  • klikněte na Seznam certifikátů
  • a zaměřte se na sloupec Datum expirace.

Zde vidíte přehled svých certifikátů, kdy vyprší a dokdy je musíte obnovit. To můžete udělat kdykoliv, klidně i měsíc před koncem platnosti toho starého.

Přesný návod pro vás sepsali kolegové v EET poradně.

Dejte si pozor na to, že aktuální musí být všechny certifikáty, které využíváte. Ale i když evidujete přes více pokladen a dalších zařízení, stačí vám jeden certifikát. Je tedy jen na vás, jestli budete chtít vlastní certifikát pro každou pokladnu, nebo pro všechny jeden.

Nezapomeňte certifikát nahrát také do svého pokladního a fakturačního systému

K aktualizaci certifikátu ve svém pokladním systému potřebujete:

  • exportní soubor, který jste si vygenerovali na daňovém portálu,
  • a heslo, které jste si k němu vymysleli (dobře si ho zapamatujte).

Pokud používáte fakturační systém, musíte vyměnit certifikát i v něm. Používáte-li iDoklad, podrobný návod najdete tady.

Fakturační služba iDoklad kompletně řeší EET spolu s aplikací Profi Účtenka, která zdarma udělá pokladnu z vašeho telefonu. Pokud znáte někoho, kdo zatím tržby neeviduje, ale týká se ho 3. a 4. vlna, doporučte mu Profi Účtenku a usnadněte mu přechod na EET.

Jakmile si svůj certifikát aktualizujete, zkontrolujte si, jestli funguje správně a odesíláte data finanční správě. Otevřete si záložku elektronická evidence tržeb na Daňovém portálu a podívejte na Seznam žádostí a certifikátů. Tam si najdete sériové číslo nového certifikátu a zjistíte, jestli souhlasí se sériovým číslem v detailním výpisu tržeb. Ten najdete v detailním výpisu ve sloupci cert_sernum.

Starý certifikát můžete zneplatnit, ale nemusíte. Klidně ho nechte vypršet.

  • Byly tyto informace užitečné?
  • AnoNe

Nejhledanější

DPH Daň z příjmu Majetkové daně Daň z nemovitosti Daňové přiznání Sociální a zdravotní pojištění

Oblíbené články

Daňový kalendář

02. 03. 2020
Podání vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti za zdaňovací období 2019
02. 03. 2020
Odvod daně vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně za leden 2020
11. 03. 2020
Splatnost daně za leden 2020 (mimo spotřební daň z lihu)
Další termíny

Slovník pojmů

eBook plný rad z praxe

Jak vybrat účetní systém

ebook-img