Na webových stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí a České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) byla zveřejněna oficiální tisková zpráva, ze které vyplývá, že ústřední ředitel ČSSZ udělil osobám samostatně výdělečně činným (OSVČ) zákonnou výjimku z povinnosti podávat formuláře výhradně elektronicky.
Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177
Již od letošního roku měli zaměstnavatelé, OSVČ, ošetřující lékaři a zdravotnická zařízení povinnost podávat některé tiskopisy pouze elektronicky. Česká správa sociálního zabezpečení využila zákonem stanovenou možnost a přijala roční výjimku, a tím umožnila klasické podávání vytištěných dokumentů (tzn. v papírové podobě) do konce roku 2013.
Po setkání ústředního ředitele ČSSZ s ministrem práce a sociálních věcí došlo k prodloužení výjimky pro podávání některých formulářů pouze elektronicky o jeden rok. OSVČ tedy budou moci ještě celý příští rok 2014 podávat tiskopisy na ČSSZ i v papírové podobě. V tiskové zprávě se konkrétně hovoří o Přehledech o příjmech a výdajích za rok 2013, oznámení o zahájení činnosti či přihláškách k účasti na důchodovém a nemocenském pojištění.
Odložení povinnosti podávat formuláře pouze elektronicky je zdůvodněno tím, že zejména drobní živnostníci nemusí být v současné době na elektronickou komunikaci připraveni. Závěrem však ústřední ředitel ČSSZ zdůraznil:
„Roční výjimkou z elektronické komunikace pro OSVČ a dvouletou pro lékaře, co se týče neschopenek, kterou jsme udělili dříve, v žádném případě nerezignujeme na elektronickou komunikaci jako takovou, jde o dočasná opatření.“
Byly informace v článku užitečné?
Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.