E-commerce / Marketing/10 bodů, na které je potřeba myslet před startem e-shopu
Propojte své účetnictví s podnikáním
Přidejte se k 20 000 uživatelům.
Vyzkoušet zdarma

10 bodů, na které je potřeba myslet před startem e-shopu

10 bodů, na které je potřeba myslet před startem e-shopu
Seyfor, a. s.
19. 07. 2023
Doba čtení6 minut čtení
Líbilo se3
10 bodů, na které je potřeba myslet před startem e-shopu

Obsah

    E-commerce trh patří mezi silně konkurenční prostředí. Stále ovšem nabízí netušené možnosti. To platí především v případě, kdy se do podnikání pustíte zodpovědně. Rozjezd online byznysu totiž vyžaduje důslednost při plnění několika základních kroků. Ty vám zajistí, že vaše podnikání bude mít jednak nakročeno k úspěchu a jednak také bude splňovat všechny zákonné povinnosti.

    Rozmyslete si, co chcete prodávat

    Toto je absolutní základ. Ještě předtím, než se pustíte do dalších kroků, byste měli mít jasno v tom, co vlastně chcete prodávat. Mělo by jít o produkty, které vás baví a vyznáte se v nich. Z kvalitní webové prezentace zákazníci váš zápal vycítí. 

    Navíc jim budete schopni předat relevantní informace a dobře jim poradit. V případě, že už nad založením uvažujete, nejspíše už zároveň tušíte, co byste rádi prodávali. Obecně lze říct, že půjde buďto o produkty, které budete odebírat od dodavatele, nebo si sortiment e-shopu sami vyrobíte.

    Vymyslete název e-shopu a registrujte doménu

    Toto je mimořádně důležitá součást realizace internetového podnikatelského záměru. Název e-shopu je totiž mocný marketingový nástroj. Právě ten musíte dostat do povědomí potenciálních zákazníků. 

    Název e-shopu by tedy měl být poměrně snadno zapamatovatelný a ideálně odkazující na prodávaný sortiment. To se snadněji řekne, než udělá. Název e-shopu totiž musí nést také doména vašeho e-shopu. A ty jsou z velké části už zabrané. Musíte si tak vybrat název, který splňuje výše popsaná kritéria a zároveň bude volný. 

    Zajistěte si samotný e-shop

    Dalším krokem by měl být výběr platformy, která bude hostit váš e-shop. Pro svou jednoduchost, srozumitelnost a cenovou dostupnost volí naprostá většina e-shoperů ke startu svého online projektu pronájem e-shopu. U těchto platforem bývá standardem zkušební období zdarma. Během něj si můžete svůj internetový obchod v klidu nastavit. O tom ale později. 

    Zamyslete se nad tím, jak budete zboží prodávat

    Kvalitní podnikatelský záměr by neměl postrádat marketingový plán. Pustit se na trh bez jeho tvorby by nejspíše skončilo nezdarem. Měli byste minimálně zmapovat konkurenci, alespoň trochu nasát, jak trh funguje a kdo jsou vaši zákazníci. Co od prodejce a produktu očekávají a kde se pohybují. 

    Sesumírujte si také, kolik financí máte k dispozici, kolik prostředků můžete držet ve formě zásob a podobně. Někomu může také pomoci stanovení cílů, které bude sloužit jako motivace pro jejich skutečně dosažení. 

    Splňte zákonné povinnosti

    Nedílnou součástí podnikání je plnění nejrůznějších daňových a legislativních povinností. Pokud ovšem k této neoblíbené disciplíně přistoupíte zodpovědně a se smyslem pro pořádek, rozhodně nejde o nic strašného

    Základem je vyřízení živnostenského oprávnění, které by měl mít každý podnikatel a tím pádem také provozovatel internetového obchodu. Po vyřízení živnostenského listu se o vás začne zajímat finanční úřad, zdravotní pojišťovna a správa sociálního zabezpečení.  Pro tyto instituce bude potřeba evidovat své příjmy a v některých případech i výdaje. Aktuálně mají podnikatelé na výběr tyto možnosti:

    Výdajový paušál: nejjednodušší způsob, který využívají především menší podnikatelé. K hospodářskému výsledku a tím pádem také základu daně zde dojdete tak, že od skutečných příjmů odečtete procento výdajů, jehož konkrétní výše se odvíjí od povahy živnosti. Pro e-shopy se však nejedná o příliš vhodný nástroj. Skutečné výdaje totiž pro obchodníky bývají vyšší než stanované paušály. Na daních byste tedy zaplatili podstatně více, než je nutné. 

    Daňová evidence: další cestou je vedení daňové evidence. Jedná se o jednodušší formu vedení příjmů a výdajů, které už zcela odrážejí skutečnost. Od příjmu si tedy můžete odečíst realizované výdaje. Pro vedení e-shopu jde tedy o výhodnější systém než nabízí výdajové paušály. Daňovou evidenci je možné vést v tabulkovém editoru, nebo v účetním programu. 

    Vedení daňové evidence vám usnadní modul Daňová evidence v účetním programu Money S3 pro podnikatele. Přečtěte si podrobný článek o tom, jak vám účetním program usnadní práci oproti Excelu. Modul si může vyzkoušet bezplatně po stažení verze Money S3 Start.

    Účetnictví: v případě. že se vaše podnikání rozroste, nejspíše vás bude čekat přechod na plnohodnotné účetnictví. Podmínkou je pro právnické osoby, tedy nejčastěji pro společnosti s ručením omezeným

    Přečtěte si, co obnáší přechod z daňové evidence na účetnictví nebo paušální výdaje. Přechod vám usnadní účetní program, který je pro právnické osoby nezbytný. Účetní software obsahuje modul pro Daňovou evidenci i Podvojné účetnictví, ale pomůže vám také s vedením skladu, mezd, automatizací procesů nebo přenos dat přímo do e-shopu. Vyzkoušet si ho můžete zdarma ve verzi Money S3 Start.

    Zajistěte si platby a dopravce

    E-shop bez vyřešených způsobů úhrady a přepravy, je úplně k ničemu. Už od prvních kroků byste tedy měli popřemýšlet na tím, jaké způsoby úhrady za objednávky zákazníkům nabídnout  a prostřednictvím kterých dopravců zboží posílat. Zvažte ty nejvhodnější partnery a kontaktujte je ohledně budoucí spolupráce

    Spuštění e-shopu

    Nyní může přijít na řadu samotné spuštění e-shopu, který už by měl být připravený po grafické stránce a naplněný produkty. Nezapomeňte také na další důležité informace, jako jsou kontaktní údaje, obchodní podmínky nebo připravené automatické e-maily (například o přijetí objednávky). Pronajímatelná e-shopová řešení vám tyto náležitosti nabídnou předpřipravené v univerzální podobě. Vždy ale bude lepší si vše projít a přizpůsobit texty specifikům svého podnikání. 

    Marketing a propagace

    Nyní, když je váš e-shop připraven, je čas ho propagovat. Základem úspěchu je mix marketingových nástrojů, jako je SEO (optimalizace pro vyhledávače), PPC, sociální média a e-mailový marketing, abyste získali zákazníky a vybudovali povědomí o vaší značce. Jedná se o náročnou práci, která bude vyžadovat píli, odhodlání a trpělivost. Připravte se také na to, že udržení kroků s moderními marketingovými trendy vyžaduje průběžné vzdělávání.

    Podnikejte bez omylů - získejte tipy z našeho blogu

    Přihlaste se k e-mailovému seriálu a získejte to nejlepší z blogu Money.cz. info

    Odesláním souhlasíte s našimi zásadami pro zpracování osobních údajů.

    Zákaznická podpora

    Připravte se na to, že svým zákazníkům budete ochotně poskytovat zákaznickou podporu. Nakupující se na vás budou obracet o radu, doporučení, nebo dotaz ohledně objednávky. Buďte jim k dispozici. Na vašem webu by mělo veřejně viset telefonní číslo. I když většina zákazníků preferuje e-mail, nebo kontaktní formulář. Zveřejněný telefon vám ale pomůže vzbudit u návštěvníků větší důvěru.

    Průběžná správa a růst

    Jakmile je váš e-shop spuštěn, práce zdaleka nekončí. Budete muset průběžně spravovat a aktualizovat svůj e-shop, sledovat a analyzovat výsledky a hledat nové možnosti pro růst. Věřte, že stále bude co zlepšovat. E-commerce je vzrušující oblast, která nabízí obrovský potenciál pro podnikání. S těmito kroky se můžete pustit do založení svého vlastního e-shopu a připojit se k rostoucímu online trhu.

    Byly informace v článku užitečné?

    Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.

    Ano
    Ne
    Vyzkoušejte si účetní program Money S3

    Vyzkoušejte si účetní program
    Money S3

    Zdarma a se všemi funkcemi

    Propojte své účetnictví s podnikáním
    Přidejte se k 20 000 uživatelům.
    Vyzkoušet zdarma
    Zavřít reklamu
    Propojte své účetnictví s podnikáním
    Přidejte se k 20 000 uživatelům.