Digitalizace HR má v Česku nízkou prioritu, kybernetickým útokům čelí hodně podnikatelů a podle analýzy má většina místních firem jen jednoho vlastníka. Čtěte nejzajímavější novinky z podnikání za poslední měsíc.
Digitalizace HR? U českých firem má nízkou prioritu
Podle studie společnosti SAP chce pouhých 9 % firem investovat do digitalizace HR – i přes nízkou nezaměstnanost. Šetření proběhlo mezi 200 vedoucími firem v Česku s více než 50 zaměstnanci. Firmy se tak mohou ochudit o využití moderních nástrojů nápomocných třeba při náboru kvalifikovaných kandidátů nebo hladkém onboardingu.
Z průzkumu dále vyplývá, že téměř polovina firem digitalizovala minimálně základní procesy a dalších 48 % to plánuje. Firmy se v roce 2022 zaměřily hlavně na digitalizaci výroby (22 %), prodeje (16 %) a zákaznické zkušenosti (16 %), informuje BusinessINFO.cz.
Klesající spotřeba domácností brzdila ekonomiku
Meziroční růst české ekonomiky ve 3. čtvrtletí výrazně zpomalil, uvádí Český statistický úřad (ČSÚ). Velký podíl na tom měl propad spotřeby domácností – lidé čelili reálnému poklesu příjmů kvůli prudkému růstu cen.
„Průměrná mzda byla reálně nižší o téměř desetinu a cenový růst zasahoval především nezbytné zboží a služby. Netypicky silně se tak snižovala spotřeba netrvanlivého zboží, které mnoho nezbytných položek zahrnuje,“ uvedl Marek Rojíček, předseda ČSÚ.
Trendy v e-commerce pro rok 2023
Server Podnikatel.cz uvádí trendy, na které by se měli připravit e-shopaři – vyšší dodavatelské ceny, nižší kupní síla, tlak na rychlou obsluhu dodávek, kvalitní logistiku i zákaznický servis – udržet si zákaznickou loajalitu bude v roce 2023 klíčové.
Trendem je i rostoucí podíl nákupů z telefonu. „Obchodníci by se měli určitě zaměřit na podporu mobilního nakupování, především z pohledu jednoduchých a líbivých uživatelských cest k samotnému nákupu. Ať už jde o úpravu webového rozhraní či doporučujících nástrojů,“ komentuje Michal Krňák z technicko-konzultační společnosti Lundegaard.
Kybernetickým útokům čelí většina podnikatelů
Podle průzkumu společnosti Sophos, která je celosvětový lídr v oblasti inovací a kyberbezpečnosti, se až 85 % vedoucích zaměstnanců českých firem setkalo se spamem či podezřelými zprávami. Přes 60 % manažerů čelilo pokusu o phishing – útok se snahou získat přihlašovací údaje.
Kybernetické útoky se týkají malých i velkých firem, útočníci se zaměřují hlavně na citlivá data vrcholového managementu (76 %), marketingových ředitelů (75 %) či HR manažerů (67 %), informuje BusinessINFO.cz.
Češi jsou při podnikání sólisté
V Česku má 67,5 % firem pouze jednoho vlastníka, ukazuje analýza společnosti CRIF-Czech Credit Bureau. Od roku 2019 se podíl firem s jedním vlastníkem zvýšil o tři procentní body. Největší podíl firem s jedním vlastníkem je v Praze, konkrétně 70 % a nejmenší na Karlovarsku.
Byly informace v článku užitečné?
Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.