Od příštího roku budou muset všichni plátci – až na jednu výjimku – komunikovat se správci daně ohledně DPH pouze elektronicky.
Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177
Dne 1. 1. 2014 nabývá účinnosti část šestá zákona č. 502/2012 Sb., která do zákona o DPH vkládá nový paragraf 101a. Zákonodárce tímto ustanovením určil plátcům DPH povinnost činit vůči správcům daně podání pouze elektronicky. Konkrétně se jedná o tato podání:
- daňové přiznání,
- dodatečné daňové přiznání,
- hlášení,
- přihláška k registraci,
- oznámení o změně registračních údajů.
Elektronicky se taktéž musí podávat přílohy k daňovému přiznání, dodatečnému daňovému přiznání a hlášení.
Jediná výjimka z povinnosti činit podání v elektronické podobě se týká fyzických osob, jejichž obrat za nejvýše 12 bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhne 6 mil.Kč. Pokud fyzická osoba tento obrat překročí, vzniká jí povinnost činit podání výhradně elektronicky za zdaňovací období následující po zdaňovacím období, v němž došlo k překročení obratu, a trvá nejméně po dobu 6 kalendářních měsíců.
K výše uvedené výjimce je potřeba zmínit, že pro všechny plátce bez rozdílu zůstává nadále zachována povinnost elektronického podání, pokud jde o podání Výpisu z evidence pro daňové účely v režimu přenesení daňové povinnosti dle § 92a odst. 5 zákona o DPH.
Byly informace v článku užitečné?
Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.