Daně / Daň z přidané hodnoty/Infoservis: Podání k DPH od ledna již pouze elektronicky
Objevte i vy
nová online
školení
Vybrat školení

Infoservis: Podání k DPH od ledna již pouze elektronicky

Seyfor, a. s.
26. 11. 2013
Doba čtení1 minuta čtení
Líbilo se2

Od příštího roku budou muset všichni plátci – až na jednu výjimku – komunikovat se správci daně ohledně DPH pouze elektronicky.

Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177

Dne 1. 1. 2014 nabývá účinnosti část šestá zákona č. 502/2012 Sb., která do zákona o DPH vkládá nový paragraf 101a. Zákonodárce tímto ustanovením určil plátcům DPH povinnost činit vůči správcům daně podání pouze elektronicky. Konkrétně se jedná o tato podání:

  • daňové přiznání,
  • dodatečné daňové přiznání,
  • hlášení,
  • přihláška k registraci,
  • oznámení o změně registračních údajů.

Elektronicky se taktéž musí podávat přílohy k daňovému přiznání, dodatečnému daňovému přiznání a hlášení.

Jediná výjimka z povinnosti činit podání v elektronické podobě se týká fyzických osob, jejichž obrat za nejvýše 12 bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhne 6 mil.Kč. Pokud fyzická osoba tento obrat překročí, vzniká jí povinnost činit podání výhradně elektronicky za zdaňovací období následující po zdaňovacím období, v němž došlo k překročení obratu, a trvá nejméně po dobu 6 kalendářních měsíců.

K výše uvedené výjimce je potřeba zmínit, že pro všechny plátce bez rozdílu zůstává nadále zachována povinnost elektronického podání, pokud jde o podání Výpisu z evidence pro daňové účely v režimu přenesení daňové povinnosti dle § 92a odst. 5 zákona o DPH.

Byly informace v článku užitečné?

Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.

Ano
Ne
Vyzkoušejte si účetní program Money S3

Vyzkoušejte si účetní program
Money S3

Zdarma a se všemi funkcemi

Objevte i vy
nová online
školení
Vybrat školení
Zavřít reklamu
Objevte si vy nová online školení