Od tvůrců úspěšného účetního programu

Daně / Daň z přidané hodnoty/Infoservis: Podání k DPH od ledna již pouze elektronicky

Infoservis: Podání k DPH od ledna již pouze elektronicky

Infoservis: Podání k DPH od ledna již pouze elektronicky

Od příštího roku budou muset všichni plátci – až na jednu výjimku – komunikovat se správci daně ohledně DPH pouze elektronicky.

Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177

Dne 1. 1. 2014 nabývá účinnosti část šestá zákona č. 502/2012 Sb., která do zákona o DPH vkládá nový paragraf 101a. Zákonodárce tímto ustanovením určil plátcům DPH povinnost činit vůči správcům daně podání pouze elektronicky. Konkrétně se jedná o tato podání:

  • daňové přiznání,
  • dodatečné daňové přiznání,
  • hlášení,
  • přihláška k registraci,
  • oznámení o změně registračních údajů.

Elektronicky se taktéž musí podávat přílohy k daňovému přiznání, dodatečnému daňovému přiznání a hlášení.

Jediná výjimka z povinnosti činit podání v elektronické podobě se týká fyzických osob, jejichž obrat za nejvýše 12 bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhne 6 mil.Kč. Pokud fyzická osoba tento obrat překročí, vzniká jí povinnost činit podání výhradně elektronicky za zdaňovací období následující po zdaňovacím období, v němž došlo k překročení obratu, a trvá nejméně po dobu 6 kalendářních měsíců.

K výše uvedené výjimce je potřeba zmínit, že pro všechny plátce bez rozdílu zůstává nadále zachována povinnost elektronického podání, pokud jde o podání Výpisu z evidence pro daňové účely v režimu přenesení daňové povinnosti dle § 92a odst. 5 zákona o DPH.

Byly informace v článku užitečné?

Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.

blank Ano
blank Ne
blank

Sledujte podobné články na naší

Facebookové stránce

Komunita samostatných účetních

Přidejte se zdarma

Přidejte se
do největší komunity samostatných účetních

blankVýhody
blank