Od tvůrců úspěšného účetního programu

E-commerce / Účetnictví a fakturace/Kdy si vystačíte s fakturací v e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém

Kdy si vystačíte s fakturací v e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém

Kdy si vystačíte s fakturací v e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém
Kdy si vystačíte s fakturací v e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém

Jak vyřešit vystavování faktur, když rozjíždíte vlastní e-shop? Řešení je několik. Tím nejjednodušším jsou fakturační funkce přímo v e-shopu, ale většině podnikatelů dřív nebo později přestanou stačit. Přečtěte si, jaké jsou limity fakturace v e-shopu a kdy je potřeba nasadit fakturační aplikaci nebo účetní systém.

Obsah

    Co zvládnete s fakturací v e-shopu

    Když si pořídíte hotové e-shopové řešení, nabídne vám k němu dodavatel řadu rozšiřujících modulů a jedním z nich je i fakturace. Někteří dodavatelé tento modul dokonce nabízí zdarma. Modul najdete přímo v administraci e-shopu a s jeho pomocí vystavujete:

    • faktury,
    • zálohové faktury,
    • dobropisy
    • a dodací listy.

    Většina fakturačních modulů také umožňuje:

    • automatické vystavování faktur ke každé objednávce,
    • automatické párování variabilních čísel a čísel objednávky
    • a vytvoření jednoduché šablony dokladů.

    Ve fakturačních rozšířeních pro e-shop tak najdete nezbytný základ pro to, abyste svým zákazníkům mohli vystavovat faktury a strávili u toho co nejméně času.

    Na co už fakturace v e-shopu nestačí

    Na limity fakturačního rozšíření v e-shopu narazíte zejména v následujících situacích:

    1. Trávíte příliš mnoho času tvorbou daňové evidence

    Faktury se vám sice ukládají do administrativy e-shopu, ale stále musíte částky přepsat do daňové evidence. S tím už vám fakturace v e-shopu nepomůže a musíte to provést ručně, což může být s přibývajícím množstvím objednávek časově náročné. Jakmile zjistíte, že trávíte přepisováním údajů příliš mnoho času, je vhodná chvíle přejít na fakturační aplikaci, která vede daňovou evidenci za vás a automaticky do ní stahuje data z faktur.

    2. Chcete mít jistotu, že máte v pořádku podklady pro finanční úřad.

    Ve fakturačním nástroji v e-shopu si můžete dohledat své výnosy, ale jinak vám tvorbu daňového přiznání neusnadní. Ve fakturační aplikaci a účetním programu si vygenerujete podkaldy ze všech dokladů, které jste za uplynulý rok vydali a přijali, takže máte jistotu, že všechny údaje sedí.

    Pokud k vám dorazí kontrola z finančního úřadu, stačí vám exportovat podklady z fakturační aplikace.

    3. Chcete mít přehled ve výnosech a nákladech

    Pokud chcete vědět, jak si vaše podnikání vede, z fakturace v e-shopu zjistíte maximálně výnosy z prodeje v e-shopu. Fakturační aplikace a účetní programy mají pro tyto účely analytické funkce, ze kterých snadno zjistíte, kolik jste vyfakturovali za den, týden či rok, nebo vám zobrazí výnosy a náklady ve srozumitelných grafech. Ve fakturační aplikacích totiž evidujete i přijaté doklady a můžete o ní naskenovat i tištěné účtenky. A pokud máte kromě e-shopu další příjmy, evidujete všechny na jednom místě.

    4. Chcete si upravit podobu dokladů podle svých představ

    Ve fakturaci v e-shopu máte typicky k dispozici pouze základní šablony dokladů. Složitější úpravy jako doplnění vlastních kolonek, změnu umístění loga nebo výběr z více druhů rozložení najdete až ve fakturačních aplikacích a účetních systémech. Pokud tedy dopředu víte, že budete potřebovat upravit vzhled faktury, fakturačné nástroj v e-shopu vám pravděpodobně stačit nebude.

    5. Plánujete rozjet velký e-shop

    Pokud už teď víte, že chcete rozjet velký e-shop se stovkami produktů, velkým objemem dokladů a účetnictvím, rozhodně si nevystačíte pouze s fakturačním modulem v e-shopu. V této situaci vyřídíte veškerou nezbytnou agendu jedině s vlastním účetním systémem.

    Faktury můžete stále automaticky vytvářet v e-shopu, ale po propojení vám je bude e-shop automaticky odesílat do účetního systému, kde je budete mít pohromadě se zbytkem účetnictví.

    Zlepšujte svůj prodej díky aktuálním informacím ze světa e-shopů

    Zadejte váš e-mail a tipy pro váš e-shop i aktuální dění ze světa Money vám pošleme přímo na váš e-mail. info

    Odesláním souhlasíte s našimi zásadami pro zpracování osobních údajů.

    Fakturace v e-shopu vs. fakturační aplikace vs. účetní program

    Fakturační moduly v e-shopu (bez napojení na fakturační aplikaci či účetní program) jsou vhodné zejména pro začínající drobné podnikatele, kteří mají e-shop s jednotkami či nižšími desítkami položek a mají maximálně jednotky objednávek za den – jinými slovy si e-shopem pouze přivydělávají. I v těchto případech ale doporučujeme zvážit alespoň základní tarif fakturační aplikace, který se cenově pohybuje kolem 150 Kč měsíčně a usnadní vám práci s doklady.

    Fakturační aplikace nejlépe využijí živnostníci s malými e-shopy, kteří chtějí ušetřit čas a mít větší přehled nad fakturami. Kromě jednoduchého vystavování dokladů jim aplikace slouží jako podnikatelský asistent – vyřídí jim daňovou evidenci, ukáže faktury po splatnosti nebo zobrazí náklady a výnosy.

    Účetní program slouží především malým a středním firmám. Jejich e-shop už se rozrostl a potřebují například funkce pro pokročilé skladové hospodářství, tvorbu mezd nebo vedení účetnictví. 

    Pokud se poohlížíte po fakturační aplikaci, vyzkoušejte zdarma oblíbený iDoklad. A pokud zvažujete účetní software, vyzkoušejte si zdarma program Money S3.

    Byly informace v článku užitečné?

    Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.

    Ano
    Ne

    Pro další odborné informace navštivte naši skupinu

    Účetnictví pro začátečníky