Od tvůrců úspěšného účetního programu

E-commerce / Účetnictví a fakturace/Kdy si vystačíte s fakturací v e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém

Kdy si vystačíte s fakturací v e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém

Kdy si vystačíte s fakturací v e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém
Kdy si vystačíte s fakturací v e-shopu a kdy už potřebujete účetní systém

Jak vyřešit vystavování faktur, když rozjíždíte vlastní e-shop? Řešení je několik. Tím nejjednodušším jsou fakturační funkce přímo v e-shopu, ale většině podnikatelů dřív nebo později přestanou stačit. Přečtěte si, jaké jsou limity fakturace v e-shopu a kdy je potřeba nasadit fakturační aplikaci nebo účetní systém.

Obsah

    Co zvládnete s fakturací v e-shopu

    Když si pořídíte hotové e-shopové řešení, nabídne vám k němu dodavatel řadu rozšiřujících modulů a jedním z nich je i fakturace. Někteří dodavatelé tento modul dokonce nabízí zdarma. Modul najdete přímo v administraci e-shopu a s jeho pomocí vystavujete:

    • faktury,
    • zálohové faktury,
    • dobropisy
    • a dodací listy.

    Většina fakturačních modulů také umožňuje:

    • automatické vystavování faktur ke každé objednávce,
    • automatické párování variabilních čísel a čísel objednávky
    • a vytvoření jednoduché šablony dokladů.

    Ve fakturačních rozšířeních pro e-shop tak najdete nezbytný základ pro to, abyste svým zákazníkům mohli vystavovat faktury a strávili u toho co nejméně času.

    Na co už fakturace v e-shopu nestačí

    Na limity fakturačního rozšíření v e-shopu narazíte zejména v následujících situacích:

    1. Trávíte příliš mnoho času tvorbou daňové evidence

    Faktury se vám sice ukládají do administrativy e-shopu, ale stále musíte částky přepsat do daňové evidence. S tím už vám fakturace v e-shopu nepomůže a musíte to provést ručně, což může být s přibývajícím množstvím objednávek časově náročné. Jakmile zjistíte, že trávíte přepisováním údajů příliš mnoho času, je vhodná chvíle přejít na fakturační aplikaci, která vede daňovou evidenci za vás a automaticky do ní stahuje data z faktur.

    2. Chcete mít jistotu, že máte v pořádku podklady pro finanční úřad.

    Ve fakturačním nástroji v e-shopu si můžete dohledat své výnosy, ale jinak vám tvorbu daňového přiznání neusnadní. Ve fakturační aplikaci a účetním programu si vygenerujete podkaldy ze všech dokladů, které jste za uplynulý rok vydali a přijali, takže máte jistotu, že všechny údaje sedí.

    blank
    Pokud k vám dorazí kontrola z finančního úřadu, stačí vám exportovat podklady z fakturační aplikace.

    3. Chcete mít přehled ve výnosech a nákladech

    Pokud chcete vědět, jak si vaše podnikání vede, z fakturace v e-shopu zjistíte maximálně výnosy z prodeje v e-shopu. Fakturační aplikace a účetní programy mají pro tyto účely analytické funkce, ze kterých snadno zjistíte, kolik jste vyfakturovali za den, týden či rok, nebo vám zobrazí výnosy a náklady ve srozumitelných grafech. Ve fakturační aplikacích totiž evidujete i přijaté doklady a můžete o ní naskenovat i tištěné účtenky. A pokud máte kromě e-shopu další příjmy, evidujete všechny na jednom místě.

    4. Chcete si upravit podobu dokladů podle svých představ

    Ve fakturaci v e-shopu máte typicky k dispozici pouze základní šablony dokladů. Složitější úpravy jako doplnění vlastních kolonek, změnu umístění loga nebo výběr z více druhů rozložení najdete až ve fakturačních aplikacích a účetních systémech. Pokud tedy dopředu víte, že budete potřebovat upravit vzhled faktury, fakturačné nástroj v e-shopu vám pravděpodobně stačit nebude.

    5. Plánujete rozjet velký e-shop

    Pokud už teď víte, že chcete rozjet velký e-shop se stovkami produktů, velkým objemem dokladů a účetnictvím, rozhodně si nevystačíte pouze s fakturačním modulem v e-shopu. V této situaci vyřídíte veškerou nezbytnou agendu jedině s vlastním účetním systémem.

    Faktury můžete stále automaticky vytvářet v e-shopu, ale po propojení vám je bude e-shop automaticky odesílat do účetního systému, kde je budete mít pohromadě se zbytkem účetnictví.

    Zlepšujte svůj prodej díky aktuálním informacím ze světa e-shopů

    Zadejte váš e-mail a tipy pro váš e-shop i aktuální dění ze světa Money vám pošleme přímo na váš e-mail. info

    Odesláním souhlasíte s našimi zásadami pro zpracování osobních údajů.

    Fakturace v e-shopu vs. fakturační aplikace vs. účetní program

    Fakturační moduly v e-shopu (bez napojení na fakturační aplikaci či účetní program) jsou vhodné zejména pro začínající drobné podnikatele, kteří mají e-shop s jednotkami či nižšími desítkami položek a mají maximálně jednotky objednávek za den – jinými slovy si e-shopem pouze přivydělávají. I v těchto případech ale doporučujeme zvážit alespoň základní tarif fakturační aplikace, který se cenově pohybuje kolem 150 Kč měsíčně a usnadní vám práci s doklady.

    Fakturační aplikace nejlépe využijí živnostníci s malými e-shopy, kteří chtějí ušetřit čas a mít větší přehled nad fakturami. Kromě jednoduchého vystavování dokladů jim aplikace slouží jako podnikatelský asistent – vyřídí jim daňovou evidenci, ukáže faktury po splatnosti nebo zobrazí náklady a výnosy.

    Účetní program slouží především malým a středním firmám. Jejich e-shop už se rozrostl a potřebují například funkce pro pokročilé skladové hospodářství, tvorbu mezd nebo vedení účetnictví. 

    Pokud se poohlížíte po fakturační aplikaci, vyzkoušejte zdarma oblíbený iDoklad. A pokud zvažujete účetní software, vyzkoušejte si zdarma program Money S3.

    Byly informace v článku užitečné?

    Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.

    blank Ano
    blank Ne
    blank

    Sledujte podobné články na naší

    Facebookové stránce

    Komunita samostatných účetních

    Přidejte se zdarma

    Přidejte se
    do největší komunity samostatných účetních

    blankVýhody
    blank