Podnikání

[Červenec 2023] Ruční výběr klíčových událostí pro malé a střední firmy

Společenská odpovědnost firem zatím není pro Čechy zásadní

Průzkum Raiffeisenbank ukazuje, že udržitelnost firem je důležitá zejména pro mladé lidi (mezi 18 a 24 roky), informuje BusinessINFO.cz. Třetina Čechů si za šetrnější výrobu není ochotná připlatit a pro 67 % nehraje při nákupu míra společenské odpovědnosti roli.

„Stále platí, že pro zákazníky je při nákupu nejdůležitější cena, to platí pro 43 % kupujících. Na druhém místě je kvalita, tu řeší jako hlavní faktor při nákupu 37 % Čechů. Naopak obecně to, v jakých podmínkách se produkt vyrábí, už pro lidi tak podstatné není. Jen 9 % řeší zemi původu, mezi takovými zeměmi jsou přitom často i státy s nedemokratickým režimem, nebo ty, které svým zaměstnancům neplatí ani minimální mzdu,“ komentuje výsledky průzkumu mluvčí Raiffeisenbank Tereza Kaiseršotová.

V prvním pololetí v Česku ubylo 208 tisíc podnikatelů

Od začátku roku 2023 zahájilo v Česku činnost 37 409 fyzických osob podnikatelů (FOP) a 245 635 činnost ukončilo. Z analýzy společnosti CRIF – Czech Credit Bureau vyplývá, že jde zatím o největší úbytek podnikatelů v historii, uvádí BusinessINFO.cz. Podnikání nejčastěji končili lidé v Ústeckém kraji a ve zpracovatelském průmyslu. Analýza nicméně ukazuje, že výrazný pokles pomalu končí.

Za lepší prací by se přestěhovala pětina Čechů

Průzkum personální společnosti Předvýběr.cz ukazuje, že za nejatraktivnější kraje, kde lze sehnat dobrou práci, vnímají Češi Prahu, střední Čechy a jižní Moravu. A přibližně pětina lidí by byla ochotna se za lepší prací přestěhovat, uvádí iRozhlas.

Náklady na stěhování a život v jiném kraji považuje 29 % lidí za natolik vysoké, že by se jim změna nevyplatila. Stěhování rezolutně odmítá 28 % lidí. Preference lidí se liší napříč kraji, například pro Pražany jsou atraktivní regiony s dostatkem zaměstnavatelů a pro lidi ze Zlínska a Liberecka je důležitější, když zaměstnavatelé nabízejí vyšší mzdy. Lidé na Pardubicku zase nejvíce slyší na firemní benefity a příjemné pracovní prostředí pro ně není tolik podstatné.

Útoků na online bankovnictví přibývá

V posledních letech několikanásobně vzrostl počet útoků na online bankovnictví a roste  i důmyslnost podvodů, uvádí iRozhlas. Kriminalita v kyberprostoru minulý rok představovala přes 10 % registrované kriminality v Česku.

„Vysoký stupeň digitalizace finančních služeb přinesl v roce 2022 zesílené riziko podvodů v online prostředí, zejména v souvislosti s poskytováním platebních služeb, což je spojeno s dlouhodobým růstem kybernetické kriminality jako takové,“ sdílí komentář České národní banky server ČT24.

Inflace v EU klesá, v červnu se dostala na 6,4 %

Míra inflace v Evropské unii v červnu výrazně klesla, informuje iRozhlas. Aktuálně činí 6,4 % – oproti květnu jde o pokles o sedm desetin procentního bodu, ukazují data evropského statistického úřadu Eurostat. Tempo růstu spotřebitelských cen zpomalilo i v Česku, u nás se inflace snížila o 1,3 bodu na 11, 2 %. Stále ale zůstává třetí nejvyšší v EU. Před rokem, kdy se ceny rekordně zvyšovaly zejména kvůli zdražování energií, činila inflace v EU 9,6 procenta.

Nejnovější články

Novinky ve verzi 25.100: legislativní změny, mzdy a napojení na Tatra banku

Rok 2025: Vše, co potřebujete vědět Připravili jsme pro vás speciální stránku www.money.cz/navod/novyrok, kde najdete…

20 ledna, 2025

Změny a novinky Money S3 verze 25.100

Money Money Dnes V současné době musí podnikatelé sledovat svůj obrat za období dvanácti po sobě jdoucích…

20 ledna, 2025

Krácení dovolené – jaké jsou podmínky?

Plnou dovolenou myslíme základní nárok na dovolenou, který stanovuje zákoník práce. Zaměstnanec v soukromém sektoru má nárok…

15 ledna, 2025

Jak na fyzickou inventarizaci skladu

Kdy dělat fyzickou inventuru skladu Fyzickou inventuru by měl každý podnik provádět pravidelně, alespoň jednou…

15 ledna, 2025

Infoservis: Oprava účetní chyby minulých let

Chybné účtování o nákladech či výnosech mohlo být způsobeno tím, že v minulosti bylo účtováno v nesprávné…

14 ledna, 2025

Poskytnutí reklamního daru v rámci podnikání z pohledu daně z příjmů a DPH

Poskytnutí reklamních darů patří mezi bezúplatná plnění, jeho podstatou je převod vlastnického práva bezúplatně. Tímto…

14 ledna, 2025

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy