Od tvůrců úspěšného účetního programu

Podnikání / Rozvoj podnikání/Co je to CRM a jak usnadňuje obchodní procesy a řízení firmy

Co je to CRM a jak usnadňuje obchodní procesy a řízení firmy

Co je to CRM a jak usnadňuje obchodní procesy a řízení firmy
Co je to CRM a jak usnadňuje obchodní procesy a řízení firmy

Obsah

    CRM neboli Customer Relationship Management znamená v češtině řízení vztahů se zákazníky. V praxi je to obchodní strategie zaměřená na zlepšování vztahu se zákazníky a v jejím středu je obvykle CRM systém. V tomto článku vám ukážeme, jak CRM pomáhá firmám.

    Co je cílem CRM strategie

    CRM strategie slouží k tomu, aby firma neustále zlepšovala vztah se zákazníky ve všech fázích obchodního procesu. Zabývá se například tím, jak:

    • na potenciální klienty značka působí,
    • obchodní zástupci komunikují s potenciálními zákazníky,
    • se firma stará o zákazníky, kteří již produkt nebo službu pořídili,
    • si firma udržuje zákazníkovu loajalitu.

    S uplatněním strategie CRM pomáhá firmám specializovaný software pro řízení obchodu –⁠ typicky samostatný CRM systém nebo CRM modul v rámci informačního (ERP) nebo ekonomického systému.

    CRM systém pomáhá většině oddělení ve firmě

    CRM systémy sdružují všechna data o zákaznících a zakázkách na jednom místě, kde s nimi mohou pracovat všichni, kdo se ve firmě dostanou do kontaktu se zákazníkem. Oproti tomu firmy, které CRM nepoužívají, mají data rozmístěná po různých systémech, v tabulkách a po e-mailech.

    CRM systém obsahuje: 

    • přehlednou databázi klientů,
    • kalendář pro plánování obchodních aktivit
    • či nástroje pro řízení jednotlivých zakázek.

    Firmy v CRM evidují kompletní historii všech klientů –⁠ tedy záznamy ze schůzek, nabídky, objednávky, historii komunikace, objem prodeje či smlouvy. Tyto informace potom využije například:

    • obchodní oddělení –⁠ např. pro lepší připravenost na obchodních schůzkách,
    • zákaznická podpora –⁠ pro lepší a rychlejší pomoc stávajícím klientům,
    • marketingové oddělení –⁠ pro lepší zacílení kampaní,
    • vedení firmy – najde v CRM kompletní obchodní výsledky.

    V praxi to funguje například tak, že než obchodník vyrazí na schůzku s klientem, naplánuje si ji v kalendáři, propojí ji se zakázkou a projde si, jak probíhaly předchozí schůzky s klientem, předchozí nabídky a objednávky či jaká je úspěšnost dané zakázky.

    Zajistěte si vždy aktuální podnikatelské a legislativní informace

    Zadejte váš e-mail a my vám budeme pravidelně zasílat řadu tipů z podnikatelského a legislativního prostředí. info

    Odesláním souhlasíte s našimi zásadami pro zpracování osobních údajů.

    Klíčovou výhodou CRM systému je také to, že obchodníky zbavuje administrativy, takže mohou trávit více času samotným obchodováním. A v důsledku všech zmíněných výhod CRM systém zlepšuje obchodní výsledky.

    Hledáte-li účetní systém, který s CRM propojíte, vyzkoušejte si zdarma Money S3, který zvládne napojení na většinu oblíbených CRM. Po propojení můžete například exportovat vyhrané zakázky z CRM do účetního systému, kde se automaticky vytvoří objednávky a produkty odepíšou ze skladu.

    Byly informace v článku užitečné?

    Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.

    Ano
    Ne

    Sledujte podobné články na naší

    Facebookové stránce
    Banner na svobodnaucetni.cz