Tržby internetových obchodů v Česku poprvé za poslední roky nerostou, od začátku roku 2022 klesly o přibližně 13 %, informuje server BusinessINFO.cz. Situaci pociťují velké e-shopy, které měly předchozí roky žně – rostly a zvětšovaly sklady i týmy, ale i menší obchody, které se musí uskrovňovat. Pokles tržeb reflektuje válku na Ukrajině, inflaci a nastupující recesi, která mezi lidmi zvyšuje nejistotu.
Hospodářské noviny dále informují, že během pandemie přibylo 5 000 e-shopů, mnohé z nich však nejsou na propad poptávky připravené a zánik hrozí až pětině z nich.
Mzdy ve stavebnictví sice rostou, ale kvalifikovaného personálu je dlouhodobě málo. Vyplývá to z analýzy CEEC Research, o které informuje server BusinessINFO.cz. Na vině je náročnost technických oborů, ale i neatraktivní mzdy a bonusy ve stavebnictví pro absolventy – vnímá to 66 % firem ve stavebnictví.
Průměrná náborová mzda absolventů stavebních oborů je 28 191,49 Kč a zdaleka nedosahuje průměrné mzdy v Česku. Analýza ukazuje, že ročně zvyšuje zaměstnancům mzdy 57 % stavebních firem a až polovina společností cítí tlak na zavedení atraktivnějších bonusů.
Podniky všech velikostí mohou žádat o podporu z výzvy Úspory energie (v rozmezí 500 tisíc korun do 200 mil. korun na projekt), která má snížit spotřebu energie v Česku, uvádí server Podnikatel.cz. Dotační žádosti lze podat na Ministerstvo Průmyslu a Obchodu až do konce listopadu roku 2023. Stát podpoří využívání obnovitelných zdrojů energie, modernizace rozvodů elektřiny, využití odpadní energie nebo například efektivnější osvětlení.
Jubilejní 15. ročník Ocenění českých podnikatelek 2022 má své vítězky, informuje server BusinessINFO.cz. Do soutěže bylo nominováno 2 394 žen, které mají firmy ve stoprocentním vlastnictví a jejichž celkový obrat je 2,9 miliardy korun. Podnikatelky byly hodnoceny v kategoriích podle velikosti společností a dostaly ceny i za výjimečnost, odpovědné podnikání, digitální transformaci nebo například výjimečný růst firmy.
V Česku se opět daří turismu, uvádí česká centrála cestovního ruchu CzechTourism. Ve třetím čtvrtletí přijelo do Česka přes 7 milionů turistů – číslo se meziročně zvýšilo o 11 %. Přibylo hodně turistů ze zahraničí, hlavně z Německa, Slovenska a Polska, v příjezdovém cestovním ruchu došlo k meziročnímu zvýšení téměř o 100 %.
Ve srovnání se stavem před pandemií (srpen a září 2019), je dnes 97% návštěvnost. Data vychází z údajů návštěv hromadných ubytovacích zařízení, které shromažďuje Český statistický úřad.
Rok 2025: Vše, co potřebujete vědět Připravili jsme pro vás speciální stránku www.money.cz/navod/novyrok, kde najdete…
Money Money Dnes V současné době musí podnikatelé sledovat svůj obrat za období dvanácti po sobě jdoucích…
Plnou dovolenou myslíme základní nárok na dovolenou, který stanovuje zákoník práce. Zaměstnanec v soukromém sektoru má nárok…
Kdy dělat fyzickou inventuru skladu Fyzickou inventuru by měl každý podnik provádět pravidelně, alespoň jednou…
Chybné účtování o nákladech či výnosech mohlo být způsobeno tím, že v minulosti bylo účtováno v nesprávné…
Poskytnutí reklamních darů patří mezi bezúplatná plnění, jeho podstatou je převod vlastnického práva bezúplatně. Tímto…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy