Podle studie společnosti SAP chce pouhých 9 % firem investovat do digitalizace HR – i přes nízkou nezaměstnanost. Šetření proběhlo mezi 200 vedoucími firem v Česku s více než 50 zaměstnanci. Firmy se tak mohou ochudit o využití moderních nástrojů nápomocných třeba při náboru kvalifikovaných kandidátů nebo hladkém onboardingu.
Z průzkumu dále vyplývá, že téměř polovina firem digitalizovala minimálně základní procesy a dalších 48 % to plánuje. Firmy se v roce 2022 zaměřily hlavně na digitalizaci výroby (22 %), prodeje (16 %) a zákaznické zkušenosti (16 %), informuje BusinessINFO.cz.
Meziroční růst české ekonomiky ve 3. čtvrtletí výrazně zpomalil, uvádí Český statistický úřad (ČSÚ). Velký podíl na tom měl propad spotřeby domácností – lidé čelili reálnému poklesu příjmů kvůli prudkému růstu cen.
„Průměrná mzda byla reálně nižší o téměř desetinu a cenový růst zasahoval především nezbytné zboží a služby. Netypicky silně se tak snižovala spotřeba netrvanlivého zboží, které mnoho nezbytných položek zahrnuje,“ uvedl Marek Rojíček, předseda ČSÚ.
Server Podnikatel.cz uvádí trendy, na které by se měli připravit e-shopaři – vyšší dodavatelské ceny, nižší kupní síla, tlak na rychlou obsluhu dodávek, kvalitní logistiku i zákaznický servis – udržet si zákaznickou loajalitu bude v roce 2023 klíčové.
Trendem je i rostoucí podíl nákupů z telefonu. „Obchodníci by se měli určitě zaměřit na podporu mobilního nakupování, především z pohledu jednoduchých a líbivých uživatelských cest k samotnému nákupu. Ať už jde o úpravu webového rozhraní či doporučujících nástrojů,“ komentuje Michal Krňák z technicko-konzultační společnosti Lundegaard.
Podle průzkumu společnosti Sophos, která je celosvětový lídr v oblasti inovací a kyberbezpečnosti, se až 85 % vedoucích zaměstnanců českých firem setkalo se spamem či podezřelými zprávami. Přes 60 % manažerů čelilo pokusu o phishing – útok se snahou získat přihlašovací údaje.
Kybernetické útoky se týkají malých i velkých firem, útočníci se zaměřují hlavně na citlivá data vrcholového managementu (76 %), marketingových ředitelů (75 %) či HR manažerů (67 %), informuje BusinessINFO.cz.
V Česku má 67,5 % firem pouze jednoho vlastníka, ukazuje analýza společnosti CRIF-Czech Credit Bureau. Od roku 2019 se podíl firem s jedním vlastníkem zvýšil o tři procentní body. Největší podíl firem s jedním vlastníkem je v Praze, konkrétně 70 % a nejmenší na Karlovarsku.
Účtování dlouhodobého dluhopisu s kupónem Účtování dlouhodobého dluhopisu z pohledu dlužníka Emise dluhopisu se zaúčtuje,…
Obsah důležitější než forma Nový zákon o účetnictví klade větší důraz na obsah účetních operací…
Důležité informace na úvod V první řadě upozorňujeme, že verze 25.000 je dostupná pouze pro…
Money Možnosti a nastavení Jsou k dispozici Připravené seznamy potřebné pro založení roku 2025. V…
Účtová třída 0 Účtování finančního leasingu Finanční leasing představuje jednu z forem pořízení dlouhodobého hmotného majetku.…
V rámci oceňování majetkových cenných papírů a podílů je nutné rozlišovat tři situace: ocenění při pořízení,…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy