Podle studie společnosti SAP chce pouhých 9 % firem investovat do digitalizace HR – i přes nízkou nezaměstnanost. Šetření proběhlo mezi 200 vedoucími firem v Česku s více než 50 zaměstnanci. Firmy se tak mohou ochudit o využití moderních nástrojů nápomocných třeba při náboru kvalifikovaných kandidátů nebo hladkém onboardingu.
Z průzkumu dále vyplývá, že téměř polovina firem digitalizovala minimálně základní procesy a dalších 48 % to plánuje. Firmy se v roce 2022 zaměřily hlavně na digitalizaci výroby (22 %), prodeje (16 %) a zákaznické zkušenosti (16 %), informuje BusinessINFO.cz.
Meziroční růst české ekonomiky ve 3. čtvrtletí výrazně zpomalil, uvádí Český statistický úřad (ČSÚ). Velký podíl na tom měl propad spotřeby domácností – lidé čelili reálnému poklesu příjmů kvůli prudkému růstu cen.
„Průměrná mzda byla reálně nižší o téměř desetinu a cenový růst zasahoval především nezbytné zboží a služby. Netypicky silně se tak snižovala spotřeba netrvanlivého zboží, které mnoho nezbytných položek zahrnuje,“ uvedl Marek Rojíček, předseda ČSÚ.
Server Podnikatel.cz uvádí trendy, na které by se měli připravit e-shopaři – vyšší dodavatelské ceny, nižší kupní síla, tlak na rychlou obsluhu dodávek, kvalitní logistiku i zákaznický servis – udržet si zákaznickou loajalitu bude v roce 2023 klíčové.
Trendem je i rostoucí podíl nákupů z telefonu. „Obchodníci by se měli určitě zaměřit na podporu mobilního nakupování, především z pohledu jednoduchých a líbivých uživatelských cest k samotnému nákupu. Ať už jde o úpravu webového rozhraní či doporučujících nástrojů,“ komentuje Michal Krňák z technicko-konzultační společnosti Lundegaard.
Podle průzkumu společnosti Sophos, která je celosvětový lídr v oblasti inovací a kyberbezpečnosti, se až 85 % vedoucích zaměstnanců českých firem setkalo se spamem či podezřelými zprávami. Přes 60 % manažerů čelilo pokusu o phishing – útok se snahou získat přihlašovací údaje.
Kybernetické útoky se týkají malých i velkých firem, útočníci se zaměřují hlavně na citlivá data vrcholového managementu (76 %), marketingových ředitelů (75 %) či HR manažerů (67 %), informuje BusinessINFO.cz.
V Česku má 67,5 % firem pouze jednoho vlastníka, ukazuje analýza společnosti CRIF-Czech Credit Bureau. Od roku 2019 se podíl firem s jedním vlastníkem zvýšil o tři procentní body. Největší podíl firem s jedním vlastníkem je v Praze, konkrétně 70 % a nejmenší na Karlovarsku.
Rok 2025: Vše, co potřebujete vědět Připravili jsme pro vás speciální stránku www.money.cz/navod/novyrok, kde najdete…
Money Money Dnes V současné době musí podnikatelé sledovat svůj obrat za období dvanácti po sobě jdoucích…
Plnou dovolenou myslíme základní nárok na dovolenou, který stanovuje zákoník práce. Zaměstnanec v soukromém sektoru má nárok…
Kdy dělat fyzickou inventuru skladu Fyzickou inventuru by měl každý podnik provádět pravidelně, alespoň jednou…
Chybné účtování o nákladech či výnosech mohlo být způsobeno tím, že v minulosti bylo účtováno v nesprávné…
Poskytnutí reklamních darů patří mezi bezúplatná plnění, jeho podstatou je převod vlastnického práva bezúplatně. Tímto…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy