Všeobecné obchodní podmínky definují práva a povinnosti na obou stranách obchodního vztahu, tedy mezi e-shopem a zákazníkem. E-shopy sice nemají ze zákona povinnost obchodní podmínky uvádět – podle občanského zákoníku ale mají povinnost seznámit zákazníky před uzavřením obchodu s náležitostmi kupní smlouvy a právě obchodní podmínky jsou snadnou cestou, jak je zákazníkovi předat.
Zveřejněním obchodních podmínek na webu totiž splníte povinnost mít na dostupném místě náležitosti kupní smlouvy.
Kromě e-shopu přijdou obchodní podmínky vhod také každému, kdo prostřednictvím webu nabízí svoje služby. Například podnikatelům, kteří přes web prodávají školení.
Aby byly obchodní podmínky právně v pořádku, musí v nich být následující informace:
Obchodní podmínky nedoporučujeme psát od nuly vlastními slovy, ale stejně tak je nikdy nekopírujte z cizího e-shopu (začínající e-shopaři často kopírují například od konkurence). Raději využijte vzor z věrohodného zdroje, například od zavedených e-shopových platforem nebo právních kanceláří. Zároveň prověřte, zda je šablona obchodních podmínek aktuální.
Jakmile v šabloně vyplníte a přepíšete vyznačené kolonky, pozorně si obchodní podmínky přečtěte a zkontrolujte, že
Legislativní pasáže ohledně 14denní lhůty na vrácení, mimosoudního řešení sporů nebo ochrany osobních údajů v podmínkách nikdy neupravujte podle sebe. Chcete-li mít 100% jistotu, že jsou vaše obchodní podmínky právně v pořádku, nechte si je překontrolovat od právníka.
Informace v obchodních podmínkách udržujte neustále aktuální. Pokud například přidáte nový způsob platby, musíte ho do obchodních podmínek ihned zapracovat.
Obchodní podmínky vložte na samostatnou podstránku webu, která je přístupná z homepage e-shopu. Odkaz můžete vložit do hlavního menu nebo klidně jen do patičky webu.
Před dokončením objednávky nechte zákazníka potvrdit, že se s obchodními podmínkami seznámil – využijte například zaškrtávací políčko. I zde doplňte odkaz na obchodní podmínky, aby si je mohl zákazník těsně před potvrzením nákupu jednoduše přečíst.
Pokud si pořizujete e-shop, propojte ho s účetním programem. Například díky propojení s účetním systémem Money S3 evidujete účetnictví i sklad na jednom místě a nemusíte ručně přepisovat data mezi účetnictvím a e-shopem. Oba systémy si mezi sebou neustále vyměňují data, takže například každá změna na skladě se ihned propíše do e-shopu.
Účtování dlouhodobého dluhopisu s kupónem Účtování dlouhodobého dluhopisu z pohledu dlužníka Emise dluhopisu se zaúčtuje,…
Obsah důležitější než forma Nový zákon o účetnictví klade větší důraz na obsah účetních operací…
Důležité informace na úvod V první řadě upozorňujeme, že verze 25.000 je dostupná pouze pro…
Money Možnosti a nastavení Jsou k dispozici Připravené seznamy potřebné pro založení roku 2025. V…
Účtová třída 0 Účtování finančního leasingu Finanční leasing představuje jednu z forem pořízení dlouhodobého hmotného majetku.…
V rámci oceňování majetkových cenných papírů a podílů je nutné rozlišovat tři situace: ocenění při pořízení,…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy