Podnikání

Co je to CRM a jak usnadňuje obchodní procesy a řízení firmy

Co je cílem CRM strategie

CRM strategie slouží k tomu, aby firma neustále zlepšovala vztah se zákazníky ve všech fázích obchodního procesu. Zabývá se například tím, jak:

  • na potenciální klienty značka působí,
  • obchodní zástupci komunikují s potenciálními zákazníky,
  • se firma stará o zákazníky, kteří již produkt nebo službu pořídili,
  • si firma udržuje zákazníkovu loajalitu.

S uplatněním strategie CRM pomáhá firmám specializovaný software pro řízení obchodu –⁠ typicky samostatný CRM systém nebo CRM modul v rámci informačního (ERP) nebo ekonomického systému.

CRM systém pomáhá většině oddělení ve firmě

CRM systémy sdružují všechna data o zákaznících a zakázkách na jednom místě, kde s nimi mohou pracovat všichni, kdo se ve firmě dostanou do kontaktu se zákazníkem. Oproti tomu firmy, které CRM nepoužívají, mají data rozmístěná po různých systémech, v tabulkách a po e-mailech.

CRM systém obsahuje: 

  • přehlednou databázi klientů,
  • kalendář pro plánování obchodních aktivit
  • či nástroje pro řízení jednotlivých zakázek.

Firmy v CRM evidují kompletní historii všech klientů –⁠ tedy záznamy ze schůzek, nabídky, objednávky, historii komunikace, objem prodeje či smlouvy. Tyto informace potom využije například:

  • obchodní oddělení –⁠ např. pro lepší připravenost na obchodních schůzkách,
  • zákaznická podpora –⁠ pro lepší a rychlejší pomoc stávajícím klientům,
  • marketingové oddělení –⁠ pro lepší zacílení kampaní,
  • vedení firmy – najde v CRM kompletní obchodní výsledky.

V praxi to funguje například tak, že než obchodník vyrazí na schůzku s klientem, naplánuje si ji v kalendáři, propojí ji se zakázkou a projde si, jak probíhaly předchozí schůzky s klientem, předchozí nabídky a objednávky či jaká je úspěšnost dané zakázky.

Klíčovou výhodou CRM systému je také to, že obchodníky zbavuje administrativy, takže mohou trávit více času samotným obchodováním. A v důsledku všech zmíněných výhod CRM systém zlepšuje obchodní výsledky.

Hledáte-li účetní systém, který s CRM propojíte, vyzkoušejte si zdarma Money S3, který zvládne napojení na většinu oblíbených CRM. Po propojení můžete například exportovat vyhrané zakázky z CRM do účetního systému, kde se automaticky vytvoří objednávky a produkty odepíšou ze skladu.

Štítky Růst firmy

Nejnovější články

Novinky ve verzi 25.100: legislativní změny, mzdy a napojení na Tatra banku

Rok 2025: Vše, co potřebujete vědět Připravili jsme pro vás speciální stránku www.money.cz/navod/novyrok, kde najdete…

20 ledna, 2025

Změny a novinky Money S3 verze 25.100

Money Money Dnes V současné době musí podnikatelé sledovat svůj obrat za období dvanácti po sobě jdoucích…

20 ledna, 2025

Krácení dovolené – jaké jsou podmínky?

Plnou dovolenou myslíme základní nárok na dovolenou, který stanovuje zákoník práce. Zaměstnanec v soukromém sektoru má nárok…

15 ledna, 2025

Jak na fyzickou inventarizaci skladu

Kdy dělat fyzickou inventuru skladu Fyzickou inventuru by měl každý podnik provádět pravidelně, alespoň jednou…

15 ledna, 2025

Infoservis: Oprava účetní chyby minulých let

Chybné účtování o nákladech či výnosech mohlo být způsobeno tím, že v minulosti bylo účtováno v nesprávné…

14 ledna, 2025

Poskytnutí reklamního daru v rámci podnikání z pohledu daně z příjmů a DPH

Poskytnutí reklamních darů patří mezi bezúplatná plnění, jeho podstatou je převod vlastnického práva bezúplatně. Tímto…

14 ledna, 2025

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy