Podnikání

Co je to CRM a jak usnadňuje obchodní procesy a řízení firmy

Co je cílem CRM strategie

CRM strategie slouží k tomu, aby firma neustále zlepšovala vztah se zákazníky ve všech fázích obchodního procesu. Zabývá se například tím, jak:

  • na potenciální klienty značka působí,
  • obchodní zástupci komunikují s potenciálními zákazníky,
  • se firma stará o zákazníky, kteří již produkt nebo službu pořídili,
  • si firma udržuje zákazníkovu loajalitu.

S uplatněním strategie CRM pomáhá firmám specializovaný software pro řízení obchodu –⁠ typicky samostatný CRM systém nebo CRM modul v rámci informačního (ERP) nebo ekonomického systému.

CRM systém pomáhá většině oddělení ve firmě

CRM systémy sdružují všechna data o zákaznících a zakázkách na jednom místě, kde s nimi mohou pracovat všichni, kdo se ve firmě dostanou do kontaktu se zákazníkem. Oproti tomu firmy, které CRM nepoužívají, mají data rozmístěná po různých systémech, v tabulkách a po e-mailech.

CRM systém obsahuje: 

  • přehlednou databázi klientů,
  • kalendář pro plánování obchodních aktivit
  • či nástroje pro řízení jednotlivých zakázek.

Firmy v CRM evidují kompletní historii všech klientů –⁠ tedy záznamy ze schůzek, nabídky, objednávky, historii komunikace, objem prodeje či smlouvy. Tyto informace potom využije například:

  • obchodní oddělení –⁠ např. pro lepší připravenost na obchodních schůzkách,
  • zákaznická podpora –⁠ pro lepší a rychlejší pomoc stávajícím klientům,
  • marketingové oddělení –⁠ pro lepší zacílení kampaní,
  • vedení firmy – najde v CRM kompletní obchodní výsledky.

V praxi to funguje například tak, že než obchodník vyrazí na schůzku s klientem, naplánuje si ji v kalendáři, propojí ji se zakázkou a projde si, jak probíhaly předchozí schůzky s klientem, předchozí nabídky a objednávky či jaká je úspěšnost dané zakázky.

Klíčovou výhodou CRM systému je také to, že obchodníky zbavuje administrativy, takže mohou trávit více času samotným obchodováním. A v důsledku všech zmíněných výhod CRM systém zlepšuje obchodní výsledky.

Hledáte-li účetní systém, který s CRM propojíte, vyzkoušejte si zdarma Money S3, který zvládne napojení na většinu oblíbených CRM. Po propojení můžete například exportovat vyhrané zakázky z CRM do účetního systému, kde se automaticky vytvoří objednávky a produkty odepíšou ze skladu.

Štítky Růst firmy

Nejnovější články

Jak účtovat: Klasifikace nákladů z hlediska daně z příjmů

Náklady v provozní oblasti Účtová skupina 50 – Spotřebované nákupy 501 – Spotřeba materiálu Na tento…

16 července, 2024

Jak účtovat: Klasifikace nákladů a výnosů v druhovém a účelovém členění

Účtová skupina 55 – Odpisy, rezervy, komplexní náklady příštích období a opravné položky v provozní činnosti…

11 července, 2024

Jak účtovat: Klasifikace nákladů v druhovém a účelovém členění

Druhové členění nákladů Hovoříme-li o druhovém členění nákladů, resp. členění nákladů dle druhu, jedná se…

9 července, 2024

Jak účtovat: souvztažnost účtů, podvojnost účetního zápisu, účetní doklady

Souvztažnosti účtů – účtová osnova, účtové třídy a skupiny Souvztažnost účtů, respektive účetního zápisu znamená…

8 července, 2024

S verzí 24.600 přicházejí rozšířené možnosti API komunikace pro ještě efektivnější práci

Ukončení podpory aktualizací pro vybrané operační programy Jak jsme již informovali v předchozích měsících, nová…

1 července, 2024

Změny a novinky Money S3 verze 24.600

Režie Mzdy Na kartě Režie / Zaměstnanci / Tisk a export je nové tlačítko Úřad…

1 července, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy