Podnikání / Účetní programy/Jak vytvořit manažerský účetní report
Propojte své účetnictví s podnikáním
Přidejte se k 20 000 uživatelům.
Vyzkoušet zdarma

Jak vytvořit manažerský účetní report

Jak vytvořit manažerský účetní report
Seyfor, a. s.
Dnes
Doba čtení4 minuty čtení
Líbilo se0
Jak vytvořit manažerský účetní report

Obsah

    V dnešní dynamické dobře se podnik neobejde bez přehledu o své ekonomické situaci. K získání podrobného přehledu o finančním stavu a výkonnosti společnosti se vytvářejí manažerské účetní reporty. Tento klíčový nástroj podpoří strategické rozhodování vedení společnosti.

    Co je to manažerský účetní report?

    Účetní report obsahuje informace o finanční situaci a výkonnosti podniku. Zahrnuje důležité údaje, jako jsou příjmy, výdaje, aktiva a pasiva. Jejím hlavním účelem je poskytnout jasný finanční přehled. Standardní účetní report je obvykle orientován externě, často je připravován v souladu se zákony a regulován určitými standardy a slouží především k informování akcionářů, bank nebo jiných externích subjektů.

    Manažerský účetní report slouží k:  

    • informování vedení společnosti,
    • poskytnutí hloubkové analýzy o finančním zdraví společnosti,
    • identifikaci oblasti pro zlepšení možností růstu,
    • podpoře efektivního rozhodování a strategického plánování.

    Díky pravidelnému manažerskému reportingu si zajistíte lepší kontrolu nad finančními procesy vaší společnosti a budete moci efektivněji reagovat na měnící se podmínky na trhu.

    TIP: Reporting si můžete připravit sami nebo ho zadat externí účetní firmě, pokud využíváte jejích služeb. Přečtěte si více o tom, jak účetní firmě můžete díky Money S3 snadno předávat doklady.

    Co všechno má manažerský účetní report obsahovat

    Ještě před samotnou přípravou manažerského účetního reportu je důležité vědět, jaká data by měl report vlastně obsahovat. Protože manažerský účetní report přispívá k informovanému strategickému rozhodování, neměl by v něm chybět:

    • Přehled finanční situace: souhrn aktuálního finančního stavu organizace, včetně příjmů, výdajů a cash flow.
    • Analýza výkonnosti a porovnání s rozpočtem: podrobné porovnání skutečných finančních výsledků s plánovaným rozpočtem.
    • Cash flow analýza: přehled příjmů a výdajů, který je rozhodující pro zajištění likvidity a finanční stability organizace.

    Jakékoli reportování lze provádět pouze tehdy, pokud je vaše účetnictví přehledné a máte komplexní přehled o příjmech, výdajích a máte k dispozici komplexní správu dokumentů. K tomu je ideální mít účetní program, kde lze všechny tyto informace snadno vyhledat a dále s nimi pracovat. Přečtěte si, kdy je čas pořídit si účetní program.

    Podnikejte bez omylů - získejte tipy z našeho blogu

    Přihlaste se k e-mailovému seriálu a získejte to nejlepší z blogu Money.cz. info

    Odesláním souhlasíte s našimi zásadami pro zpracování osobních údajů.

    Kroky k vytvoření manažerského účetního reportu

    Jakmile víte, co by měl manažerský report obsahovat, můžete si naplánovat několik kroků, které povedou k jeho vytvoření:

    • Definování cílů reportu: stanovte jasné cíle reportu, aby sloužil jako účinný nástroj pro rozhodování.
    • Výběr relevantních finančních ukazatelů: identifikujte klíčové finanční metriky, které nejlépe odrážejí výkonnost a zdraví organizace.
    • Analýza a interpretace dat: proveďte důkladnou analýzu shromážděných údajů, abyste odhalili vzorce, trendy a potenciální oblasti pro zlepšení.
    • Vizualizace dat: pomocí grafů a tabulek prezentujte data jasným a srozumitelným způsobem, který usnadňuje rychlé pochopení klíčových informací.
    • Revize a finální úprava: zkontrolujte, zda je report přesný a ucelený, a ujistěte se, že je přizpůsoben potřebám a očekáváním cílové skupiny.

    Tvorba reportu bude snazší, pokud použijete účetní program, který obsahuje nástroje pro analýzu různých finančních ukazatelů. V některých účetních programech je také možné připravit vizualizaci dat jejich převedením do grafů nebo tabulek. Účetní program Money S3 nabízí několik možností pro tvorbu přehledných analýz.

    Vyzkoušejte si zdarma účetní program Money S3
    S ním můžete snadno vést účetnictví, daňovou evidenci, vystavovat faktury a evidovat sklad pro kamenný i online prodej.
    Money S3

    Jak Money S3 usnadňuje tvorbu reportů

    Money S3 vám umožní mít přehled o vašem podnikání tím, že vám umožní vytvářet analýzy přímo v programu. Proces vytváření manažerských účetních reportů automatizuje mimo jiné díky:

    • intuitivnímu rozhraní: umožňuje jednoduchou navigaci a tvorbu reportů,
    • šablonám a přizpůsobení: dává uživatelům možnost používat přednastavené šablony nebo vytvářet vlastní reporty podle potřeby,
    • automatické tvorbě reportů: pomocí modulu S3 Automatic si můžete předem nastavit vytváření výkazů na měsíční bázi, které se vám pak na začátku každého měsíce zobrazí v e-mailu,
    • jednoduchému čištění salda: S funkcí aktivního salda v modulu Účetní analýzy ušetříte množství času při jeho čištění.

    Vyzkoušejte si bezplatnou verzi Money S3 Start a zjistěte, jestli je tento účetní software pro vás ten pravý. Verze Start obsahuje všechny funkce, které jsou součástí placených kompletů včetně modulu Účetní analýzy.

    Byly informace v článku užitečné?

    Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.

    Ano
    Ne
    Vyzkoušejte si účetní program Money S3

    Vyzkoušejte si účetní program
    Money S3

    Zdarma a se všemi funkcemi

    Propojte své účetnictví s podnikáním
    Přidejte se k 20 000 uživatelům.
    Vyzkoušet zdarma
    Zavřít reklamu
    Propojte své účetnictví s podnikáním
    Přidejte se k 20 000 uživatelům.