Přijímání objednávek přes internetový obchod je nejjednodušší variantou pro podnikatele, kteří mají pevně daný sortiment zboží. Objednávky jsou evidované v administraci e-shopu, kde v nich mají podnikatel a jeho zaměstnanci přehled.
V ideální případě má ale podnikatel e-shop propojený ještě se skladovým systémem či s ekonomickým nebo podnikovým systémem, jehož součástí je skladový modul. Například účetní program Money S3 má pro tyto účely modul E-shop konektor.
Díky tomu si mezi sebou účetní systém a e-shop vyměňují informace o objednávkách, zákaznících či zboží, takže zaměstnanci nemusí přepisovat informace z jednoho systému do druhého nebo neustále kontrolovat e-shop kvůli novým objednávkám. Pokud například zákazník objednávku zaplatí, propíše se tato informace naráz do e-shopu i do účetního systému.
Pokud je e-shop propojený se skladovým systémem či skladovým modulem, skladníci se ihned dozví o nové objednávce, vytisknou si štítky a rychle objednávku vyřídí.
E-shop je vhodné řešení zejména pro podnikatele, kteří:
Přijímání objednávek přes formulář typicky využívají podnikatelé, kteří vyrábí produkty na míru či poskytují služby. V takovém případě zákazník do formuláře přesně popíše službu či produkt, o který má zájem, případně na sebe nechá pouze kontakt, aby se mu podnikatel či jeho zaměstnanec mohli ozvat.
Dle charakteru svých služeb tak podnikatel může klientovi na vyplněný formulář rovnou odpovědět:
Podnikatelé využívající tento způsob potřebují zavést také přehledný systém pro evidenci zakázek a klientů, aby nad stavem zakázek neztratili přehled a nehledali informace neustále jen po e-mailech. Lze využít:
Výhodou druhé, třetí a čtvrté možnosti je, že jsou všechny informace k zakázce pohromadě, například zálohové faktury, cenové nabídky nebo stav zakázky.
Některé firmy využívají také automatické řešení, které automaticky odešle nabídku jako odpověď na vyplněný formulář.
Webový formulář je vhodné řešení zejména pro podnikatele:
Části podnikatelů se vyplatí přijímat zakázky a objednávky přímým kontaktem s klientem, například:
Výhodou je, že podnikatel ihned rychle buduje vztah s klientem, nevýhodou je, že je to pro něj náročnější na administrativu a time management. Každou klientovu objednávku si musí ručně zapsat do evidence, kterou stejně jako v předchozím případě lze vést:
Jakmile podnikatel objednávku obdrží, měl by ji co nejrychleji zadat do evidence, ať si udrží přehled. Pokud ve svém podnikání řeší tři zakázky měsíčně, možná se bez přehledné evidence obejde, ale v opačném případě by rychle ztratil přehled nad termíny nebo stavy zakázek.
Přímý kontakt je vhodné řešení zejména pro podnikatele, kteří:
Pokud hledáte účetní program pro podnikatele, ve kterém objednávky přehledně zaúčtujete a snadno ho propojíte například s e-shopem, vyzkoušejte zdarma systém Money S3. Jaká kritéria zvážit při výběru účetního systému zjistíte v tomto článku.
Účtování dlouhodobého dluhopisu s kupónem Účtování dlouhodobého dluhopisu z pohledu dlužníka Emise dluhopisu se zaúčtuje,…
Obsah důležitější než forma Nový zákon o účetnictví klade větší důraz na obsah účetních operací…
Důležité informace na úvod V první řadě upozorňujeme, že verze 25.000 je dostupná pouze pro…
Money Možnosti a nastavení Jsou k dispozici Připravené seznamy potřebné pro založení roku 2025. V…
Účtová třída 0 Účtování finančního leasingu Finanční leasing představuje jednu z forem pořízení dlouhodobého hmotného majetku.…
V rámci oceňování majetkových cenných papírů a podílů je nutné rozlišovat tři situace: ocenění při pořízení,…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy