S postupující digitalizací státní správy se čím dál častěji setkáváme a budeme zcela nepochybně setkávat i v budoucnu s různými typy elektronicky vedených evidencí. V posledních dvanácti měsících je hojně diskutovaná problematiku elektronické evidence tržeb, od října letošního roku přibývá elektronická evidence náhradního plnění.
Autor: Mgr. Zdeněk Zralý, daňový poradce č. 3177
Již dlouhá léta je odborné veřejnosti vcelku známá věc, že zaměstnavatelé s více než 25 zaměstnanci v pracovním poměru (dále jen „zaměstnavatelé“) jsou povinni zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši povinného podílu těchto osob na celkovém počtu zaměstnanců zaměstnavatele. Povinný podíl činí 4 %.
Zaměstnavatelé mohou svojí povinnost plnit třemi způsoby (popřípadě jejich kombinací):
Pokud zaměstnavatel měl povinnost zaměstnat 1 zaměstnance se zdravotním postižením a neučinil tak, měl za rok 2016 tyto možnosti:
Částka 27 000 Kč je průměrná mzda v národním hospodářství za 1. – 3. čtvrtletí roku 2016, která byla uvedena ve sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí č. 448/2016 Sb. Pro rok 2017 ještě není v současné době průměrná mzda za 1. – 3. čtvrtletí roku 2017 známa.
Dne 1. 10. 2017 nabyla účinnosti novela zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, která přinesla změny v oblasti náhradního plnění.
Podle nové právní úpravy platí, že dodavatel může náhradní plnění dodat odběrateli pouze v případě, že nejpozději do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení vloží údaje o náhradním plnění do elektronické evidence vedené Ministerstvem práce a sociálních věcí.
Elektronická evidence náhradních plnění obsahuje:
Princip spočívá v tom, že poskytovatel plnění se zaregistruje do evidence a následně do této evidence uvádí jednotlivá poskytnutá náhradní plnění. Po zaevidování konkrétního náhradního plnění dostává na mail informaci odběratel, že dané plnění bylo zaevidováno.
Je v zájmu odběratele, aby si pohlídal, že dané náhradní plnění bude do systému zaevidováno!
Jednou z výhod nového systému je to, že po skončení roku neuvádí odběratel náhradního plnění údaje o konkrétním náhradním plnění v ohlášení o plnění povinného podílu. V tomto ohlášení, které se stále podává do 15. února následujícího roku, pouze uvede, zda splnil, či nesplnil povinný podíl včetně způsobů jeho splnění.
Na úvod upozorňujeme, že verze 24.950 je poslední aktualizace, kterou si mohou stáhnout uživatelé s…
Money Možnosti a nastavení Money S3 je možné propojit s libovolným poštovním serverem přes SMTP protokol…
Zodpovězené dotazy z 31.10. Dobrý den, prosím o radu, jak lze v účetním deníku řadit…
Vymezení směnek v účetnictví Směnka je definována jako listinný cenný papír, který vyjadřuje bezvýhradný slib…
Vymezení dluhopisů v účetnictví V rámci účetnictví rozlišujeme následující syntetické účty pro zachycení dluhopisů a souvisejících…
V rámci oceňování majetkových cenných papírů a podílů je nutné rozlišovat tři situace: ocenění při pořízení,…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy