Od 1. července 2019 již podnikatelé musí svým zaměstnancům proplácet i první tři dny pracovní neschopnosti. Jak uvádí server Podnikatel.cz, náhrada bude ve výši 60 % redukovaného denního vyměřovacího základu.
Podle dat serveru Aktuálně.cz mají firmy obavy, že stoupne fiktivní nemocnost zaměstnanců. Některé společnosti proto plánují jako preventivní opatření zavedení sick days, tedy volných dnů k využití při krátkodobé nemoci.
Následkem špatné úrody a sucha zdražily od letošního června zemědělské výrobky a služby, uvádí to web Měšec.cz. Ceny zemědělských produktů meziročně stouply o 12,9 %, což je nejvýraznější zdražení od února 2013. Nejvíc nárůst cen zasáhl brambory a vepřové maso.
Web Burzovní svět doplňuje, že zemědělství je spíše výjimka a například v průmyslu se zdražování nekoná. Zvyšování cen ve stavebnictví se v červnu zastavilo a levnější ropa potlačila inflaci také ve většině dalších průmyslových odvětví.
Podle statistik České obchodní inspekce patří mezi nejčastější prohřešky českých e-shopů klamání zákazníků nepravdivými informacemi a neinformování o rozsahu, podmínkách a způsobu reklamace. Uvádí to server Podnikatel.cz.
V prvním čtvrtletí 2019 uskutečnila Česká obchodní inspekce 293 kontrol zaměřených na dodržování zákonných povinností v internetovém obchodování. Na nedodržení legislativy přitom narazila v 84 % případů.
Poslanecká sněmovna v červenci podpořila vládní daňový balíček, který zvýší spotřební daň lihu, cigaret, tabákových výrobků nebo hazardních her. Podle webu České noviny tak poslanci učinili s cílem omezit dostupnost cigaret či alkoholu a tím pádem ochránit občany před vznikem závislostí.
Podle serveru Deník.cz vzroste spotřební daň láhve 40% alkoholu z nynějších 57 korun na 64,50 Kč. Piva a vína se zvýšení sazeb netýká. O konečném osudu daňového balíčku rozhodnou další projednání.
Ministerstvo financí poslalo v červenci do připomínkového řízení návrh digitálně daně. Podle své tiskové zprávy plánuje zavést jednotnou digitální daň ve výší 7 % na vybrané internetové služby poskytované v ČR.
Jak doplňuje server Podnikatel.cz, digitální dani budou podléhat společnosti s globálním obratem nad 750 milionů eur ročně, které na území ČR dosáhnou za kalendářní rok obratu minimálně 50 milionů Kč. Daň se bude týkat například umísťování cílené reklamy na digitální rozhraní.
Rok 2025: Vše, co potřebujete vědět Připravili jsme pro vás speciální stránku www.money.cz/navod/novyrok, kde najdete…
Money Money Dnes V současné době musí podnikatelé sledovat svůj obrat za období dvanácti po sobě jdoucích…
Plnou dovolenou myslíme základní nárok na dovolenou, který stanovuje zákoník práce. Zaměstnanec v soukromém sektoru má nárok…
Kdy dělat fyzickou inventuru skladu Fyzickou inventuru by měl každý podnik provádět pravidelně, alespoň jednou…
Chybné účtování o nákladech či výnosech mohlo být způsobeno tím, že v minulosti bylo účtováno v nesprávné…
Poskytnutí reklamních darů patří mezi bezúplatná plnění, jeho podstatou je převod vlastnického práva bezúplatně. Tímto…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy