Obsah
V podnikání vám obvykle nestačí jen jeden nástroj. V jednom řešíte fakturaci, další máte vy nebo externí účetní k vedení účetnictví. Další program používáte na vedení skladové evidence, e-shop spravujete na jiném místě a pokud máte kamenné prodejny, řešíte i pokladní systém. Přenášením dat pak trávíte hodiny času a každá položka vám projde rukama několikrát. Jde to jednodušeji díky propojení systémů.
Propojení nástrojů pomocí API
Nejčastějším způsobem propojení firemních systémů je API, aplikační programové rozhraní (Application Programming Interface). Tedy rozhraní, které umožňuje komunikaci různých softwarů a usnadňuje předávání dat mezi nimi, často se data posílají automaticky.
Pro vás to znamená:
- konec ručnímu přepisování dat či exportování souborů,
- žádné chyby, které by vznikly při přepisování,
- ušetřené hodiny času, které můžete věnovat smysluplné práci.
Propojit takto můžete všechny nástroje a aplikace, které API podporují. Obvykle to jsou fakturační programy, platební brány, CRM systémy, skladové systémy i e-shopy.
TIP: Přečtěte si, proč systémy propojovat a jak vám to usnadní práci.
Modul API v Money S3
Abychom vám to ještě usnadnili, účetní program Money S3 jsme doplnili o volitelný modul API, díky kterému Money S3 propojíte s:
- e-shopem,
- fakturační aplikací,
- skladovým systémem,
- CRM,
- nebo jiným účetním systémem, který používá vaše externí účetní.
Money S3 si takto propojíte klidně se všemi nástroji, které používáte – každým propojením se totiž zbavíte dalších hodin rutinní práce. Pomocí API totiž mohou aplikace načítat údaje z a do Money, aniž byste pro to museli cokoliv udělat ručně. Stačí, aby i druhý nástroj umožňoval propojení pomocí API.
Propojení s fakturační aplikací
Pokud v Money S3 řešíte účetnictví, ale faktury vystavujete v jiné aplikaci, nebo vám účetnictví řeší externí účetní, pomocí API se data mezi oběma programy přenáší sama.
Z fakturační aplikace se například odesílají faktury k zaúčtování do Money S3. Pokud navíc evidujete například stav skladu nebo ceník, díky API ho v obou nástrojích synchronizujete.
Takto propojíte Money S3 například s fakturačním programem iDoklad.
Propojení se skladovým systémem
Někteří uživatelé vedou v Money S3 účetnictví a základní skladovou evidenci, například skladové karty, stavy zásob a podobně. K tomu ale pro větší přehled používají samostatný skladový systém.
Pokud k nim patříte, díky propojení obou programů budete mít ve skladovém systému a Money S3 vždy synchronizované aktuální stavy zboží. Mezi systémy se automaticky přenáší také příjemky, výdejky a další skladové doklady.
Propojení Money S3 s e-shopem
Představte si, že se vám objednávky z e-shopu pravidelně stahují do účetního programu, aniž byste hnuli prstem. Systém zkontroluje, že máte dostatečné zásoby a předá objednávky k vyřízení. Poté vytvoříte fakturu, kterou systém rovnou pošle zákazníkovi a vloží ji do e-shopu – pokud si ji tam může registrovaný zákazník stáhnout.
Stejně tak pokud máte zboží v účetním systému, snadno ho na pár kliknutí přenesete do e-shopu. K tomu slouží modul E-shop konektor, který mezi e-shopem a fakturačním programem přenáší informace o produktech i stavy objednávek. Data se přenáší ve formátu XML a k Money S3 takto připojíte klidně několik e-shopů.
Pokud systémy propojíte pomocí API, data se posílají automaticky. Do velké míry tím automatizujete celé vyřizování objednávek. Propojení systémů usnadní a zefektivní práci.
TIP: Money S3 takto propojíte třeba s e-shopem na Shoptetu.
Propojení s pokladním systémem
Díky propojení s pokladním systémem získáte lepší přehled o prodejích na jednotlivých prodejních místech. V Money S3 zakládáte skladové karty, měníte ceny, naskladňujete položky a vše se automaticky přenáší do pokladního systému – zpátky do účetního programu se zase posílají prodeje.
Pokud vás zajímá víc, přečtěte si článek o propojení Money S3 s pokladním systémem Dotykačka.
Propojení s CRM softwarem
Jestliže používáte nástroj pro řízení obchodu (CRM), díky propojení synchronizujete adresář kontaktů v obou systémech. To znamená, že nový klient, kterého založíte v CRM, se objeví rovnou v účetním systému. Podobně se přenáší také objednávky a faktury.
Vyzkoušejte si propojení účetního programu s externími systémy
Modul API je součástí různých kompletů Money S3 včetně bezplatné verze Start. V ní si zdarma vyzkoušíte všechny funkce účetního programu i propojení s externími systémy. Pokud už Money používáte a chcete využít i modul API, musíte mít program aktuální.
Díky API propojíte Money S3 s nástrojem z našeho katalogu podporovaných programů (to zvládnete sami), nebo s libovolným nástrojem mimo náš katalog (s tím vám pomůže integrátor).
Byly informace v článku užitečné?
Hodnocení pouze pro uživatele našeho blogu.