Na LinkedInu můžete navázat kontakty se svými obchodními partnery, lidmi z vašeho oboru i s potenciálními B2B zákazníky. To vše bez schizofrenních pocitů nebo studu, které byste mohli zažívat na Facebooku, kde máte na osobním profilu fotky od moře a na profilu vaší firmy zase běží soutěže pro B2C zákazníky.
Na LinkedInu vystupujte profesionálně – představte si komunikaci jako na schůzce s obchodními partnery. Upozorníte je třeba na nový zahraniční trend ve vašem byznysu, ale nebudete je bavit fotkami z firemního večírku ani z kamarádovy svatby.
Na LinkedInu najdete vyžití, ať už jste:
V tomto článku se zaměřujeme na majitele firem.
Pro začátek se zaměřte na váš osobní i firemní profil. K vyplnění tam toho máte hodně, LinkedIn vás navíc nenechá jen tak odejít od rozdělané práce. V záhlaví vám ukazuje takzvanou sílu profilu, pomocí které informuje, z kolika procent máte své údaje vyplněné.
Vyplňte proto co nejvíc informací a při psaní nezapomínejte využívat slova, která jsou pro váš byznys důležitá. Na osobním profilu přesně pojmenujte pracovní pozice, na firemní stránce popište, čemu se věnujete a jaké máte výhody. I díky tomu vás půjde dobře najít ve vyhledávání LinkedInu.
TIP: Nenechte se zmást políčkem „Motto“ při vyplňování profilu. Nepište do něj oblíbený citát, ale snažte se zaujmout potenciálního partnera, zákazníka či kolegu ve vyhledávání. Popište přesně, stručně a jasně, co děláte, nebo co můžete udělat pro ostatní. A počítejte s tím, že ve vyhledávání se zobrazí jen asi 50 znaků vašeho textu.
Pokud na svém osobním profilu na Facebooku přijímáte přátelství výhradně od lidí, které dobře znáte, vězte, že na LinkedInu to tak obvykle nechodí. Na něm naopak klidně pošlete žádost o spojení i lidem z cizí firmy, které jste dnes poprvé viděli na schůzce.
LinkedIn je váš okruh známostí a kontaktů, které můžete potřebovat, inspirují vás, chcete o nich vědět více. Z kdysi používaných adresářů do kapsy se přesunul do on-line světa, kde nabízí mnohem více možností, jak zůstat v kontaktu. Čím víc lidí máte ve spojení, tím víc zajímavých kontaktů, informací a možných spoluprací.
Na LinkedInu to funguje podobně jako na Facebooku – na firemním i osobním profilu můžete přidávat příspěvky, komentovat jiné, zapojovat se ve skupinách. Využívejte toho, abyste byli vidět a pracovali na své značce.
Aktivita je základem fungujícího LinkedInu a z něj plynoucích nových spoluprací. Pište své články a na LinkedInu kromě nich sdílejte i cizí, které vás zaujmou. Komunikujte odborně a předávejte profesní informace.
Na LinkedInu se typicky setkáte s lidmi, kteří Facebook nepoužívají, nebo ho mají jen pro zábavu. Jsou to manažeři, lidé z HR, specialisté z oblasti IT, marketingu a dalších oborů. Z toho plyne, že lidé na LinkedInu mají obvykle i vyšší vzdělání.
Nebojte se oslovit lidi, kteří vás požádají o spojení a mají zájem o vaši firmu. Přeměňte spojení na LinkedInu například v podnětné setkání a spolupráci.
TIP: LinkedIn ze všech sociálních sítí nejlépe simuluje reálný svět. Představte si to tak, že jdete na schůzku s jednatelem, ředitelem nebo obchodním zástupcem firmy, ale ne s firmou. Takže asi nebudete mít důvod sledovat, co publikuje daná firma, ale spojíte se s konkrétním člověkem. Proto se vám vyplatí, když vaši zaměstnanci sdílí a komentují firemní obsah a označují firmu ve svých příspěvcích.
Zamyslete se nad tím, co na LinkedInu publikovat. Při budování dlouhodobého vztahu se sledujícími pracujte s pěti základními typy obsahu pro sociální sítě, které definují Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot ve své knize Jak na sítě.
Nezapomeňte, že typy příspěvků se často prolínají, takže nemusíte bazírovat na zařazení příspěvků do typu a stanovovat si jejich přesné počty.
TIP: Čím dál tím oblíbenější je poměrně nová funkce – přímo na LinkedInu můžete publikovat články jako na blogu. Zobrazují se i při vyhledávání na Googlu, takže je nemusíte duplikovat na svém blogu. Nevýhodou je ale to, že články mohou publikovat jen uživatelé na osobním profilu, nikoliv na stránce firmy.
Pokud budujete firemní stránku, máte ji vyladěnou a publikujete příspěvky, je na čase do toho šlápnout ještě víc. Vytipujte si nejprve aktivní zaměstnance, které sociální sítě baví, na LinkedInu se orientují a vědí, jak s ním zacházet. Ti mohou vašemu firemnímu profilu pomoci dvěma způsoby, přičemž větší dosah má ten druhý:
Osobní profily jsou totiž na LinkedInu mnohem efektivnější než ty firemní. Proto je důležité, aby s informacemi na vaší firemní zdi pracovali skuteční lidé.
TIP: Motivujte své zaměstnance k práci s LinkedInem. Vysvětlete jim, že aktivitou dělají dobré jméno nejen firmě, ale především sobě. Dávejte jim tipy na obsah, vzdělávejte je – naučte je psát nebo fotit. Někdy dokonce stačí, když jim řeknete, „že můžou”. A možná budete překvapení, jak nadšeně se zapojí.
V profesních skupinách máte spoustu prostoru pro vaše příspěvky, diskuze nebo i sdílení aktualizací vašeho profilu. Můžete diskutovat pod soukromým profilem a dostat se tak do podvědomí potenciálních klientů či partnerů. Stačí jen najít ty správné skupiny.
I zde se projevuje LinkedIn jako odraz reality – firemní stránky nemohou přispívat do skupin, psát soukromé zprávy ani napřímo kontaktovat další uživatele. Je proto potřeba motivovat své zaměstnance, aby byli aktivní.
TIP: Pod firemní stránkou můžete sledovat až tři témata podle hashtagů. Pak máte možnost reagovat pod příspěvky, které obsahují jeden z hashtagů.
Nevnucujte se. S použitím zdravého selského rozumu na LinkedInu dojdete nejdál. Když někomu pošlete žádost o spojení a on ji přijme, nezahrnujte ho hned akčními nabídkami ani čímkoliv jiným, co zavání penězi.
Také nenechávejte svůj LinkedIn ležet. I když si vyplníte perfektní profil a jste se sebou spokojení, neusínejte na vavřínech. LinkedIn slouží k dlouhodobému a pravidelnému budování vaší značky – není to databáze, kam se zaregistrujete, a pak nečinně čekáte, co se bude dít.
LinkedInu se ideálně věnujte každý den – podívejte se, co je nového, kdo vám poslal žádost o přidání do sítě nebo v jaké diskuzi můžete přispět.
LinkedIn zahrňte do vaší marketingové strategie a vnímejte ho jako standardní součást vašeho obsahového marketingu.
TIP: Neusněte na vavřínech – dobře vyplněný soukromý i firemní profil je základ, dlouhodobě ale nestačí. Zejména na firemním musíte pravidelně publikovat obsah (minimálně jednou až dvakrát do měsíce, ideálně jednou až dvakrát týdně) a zapojit zaměstnance do jeho šíření. Cílem není jen získávat sledující profilu firmy, ale posilovat její jméno.
Účtování dlouhodobého dluhopisu s kupónem Účtování dlouhodobého dluhopisu z pohledu dlužníka Emise dluhopisu se zaúčtuje,…
Obsah důležitější než forma Nový zákon o účetnictví klade větší důraz na obsah účetních operací…
Důležité informace na úvod V první řadě upozorňujeme, že verze 25.000 je dostupná pouze pro…
Money Možnosti a nastavení Jsou k dispozici Připravené seznamy potřebné pro založení roku 2025. V…
Účtová třída 0 Účtování finančního leasingu Finanční leasing představuje jednu z forem pořízení dlouhodobého hmotného majetku.…
V rámci oceňování majetkových cenných papírů a podílů je nutné rozlišovat tři situace: ocenění při pořízení,…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy