Legislativní novinky pro účetní
a podnikatele.
09. 12. 2024
Oběh účetních dokladů je proces zpracování účetních dokladů, který má několik fází. Detailní průběh obvykle stanovují vnitropodnikové směrnice.
Obecně lze říct, že oběh účetních dokladů začíná vyhotovením nebo obdržením dokladu. V další fázi účetní kontroluje, zda je doklad správný po věcné i formální stránce. Důležité jsou:
Ve třetí fázi se účetní připravuje k zaúčtování. Doklady rozděluje podle různých druhů (například faktury nebo bankovní výpisy) a označuje je čísly nebo písmeny. Doklady zaeviduje do pomocných účetních knih a doplní předkontaci (neboli účty, kterých se finanční operace týká).
Ve čtvrté fázi účetní zaúčtuje doklady do účetních knih a poté je může archivovat a po uplynutí archivační lhůty skartovat.
Související články:
Legislativní novinky pro účetní
a podnikatele.
09. 12. 2024