Aby automatizace skladových procesů a oběhu dokladů mohla fungovat, musíte svůj e-shop a účetní program propojit (typicky pomocí API).
Propojení umožňuje, aby si oba nástroje:
Příklad: Účetní program Money S3 umožňuje napojení na řadu oblíbených e-shopových platforem, ať už krabicových (například Shoptet) nebo open-source (například WooCommerce). Nejprve k účetnímu programu pořídite modul API a poté systém s e-shopem propojíte pomocí návodu v katalogu doplňků. Proces je jednoduchý a zvládnete ho i bez programátora.
Základem skladového hospodářství je skladová evidence. V té zaznamenáváte zásoby, jejich počáteční a konečné stavy, ale také skladové pohyby (například přírůstky, úbytky, nákupy nebo prodeje).
Díky skladové evidenci máte rychlý a aktuální přehled o veškerém zboží, materiálu a výrobcích na skladě, se kterými obchodujete. Zboží a další skladové položky evidujete na skladových kartách, které obsahují údaje o zboží a přehled pohybů (příjem a výdej).
Kromě přehledu slouží skladová evidence i k dalším účelům:
Skladovou evidenci můžete vést v e-shopu i v účetním programu podle toho, který systém je váš výchozí program – tedy místo, na kterém shromažďujete veškerá data o svém podnikání.
Pro většinu podnikatelů v e-commerce je ale výhodnější evidence v účetním programu, protože:
E-shopaři automatizují své skladové procesy proto, aby:
Bez automatizace byste museli samostatně zakládat produkty v e-shopu a skladové karty v účetním programu. Takový systém není dlouhodobě udržitelný, protože s růstem e-shopu vyžaduje stále víc pracovní síly a vznikají chyby způsobené nepozorností. Po propojení obou nástrojů vám stačí vytvořit skladové karty.
Ve skladových kartách vyplníte mimo jiné:
Tip: Podrobnosti o skladových kartách popisujeme v samostatném článku.
Pokud máte účetní systém propojený s e-shopem, tak po vytvoření skladových karet kliknete na jedno tlačítko a skladové karty se v podobě produktů přenesou na e-shop – včetně všech údajů, které evidence v e-shopu umožňuje. Případně si můžete nastavit pravidelný interval, ve kterém bude účetní program odesílat údaje o skladových kartách na e-shop automaticky.
Samozřejmostí je automatická aktualizace skladových zásob poté, co zákazník nakoupí. Jakmile v e-shopu dokončí objednávku, stav zásob v účetním programu se automaticky poníží o nakoupené zboží. Pokud máte kromě e-shopu také prodejnu, zboží se po dokončení objednávky automaticky rezervuje, aby se v mezičase nevyprodalo na prodejně.
Výsledkem těchto automatických procesů je mimo jiné to, že dostupnost zboží, kterou vidí zákazník na e-shopu, vždy odpovídá reálnému stavu zásob na skladě.
Proces zpracování účetních dokladů (oběh dokladů) má nejen u e-shopů několik fází:
Nejčastějším dokladem, který si e-shopy se zákazníky a dodavateli vyměňují, jsou faktury.
Tip: Přečtěte si, které údaje musíte uvést na fakturách, ať už jste plátci, nebo neplátci DPH.
Jestliže provozujete malý e-shop, který obdrží jednotky objednávek měsíčně, pravděpodobně se bez automatizace zpracování faktur obejdete. Jakmile se ale rozrostete na desítky nebo stovky objednávek, bez automatického oběhu dokladů vás čeká spousta stresu a hodiny zbytečné práce.
Díky automatizaci oběhu dokladů totiž:
Základní automatizaci pro vystavování faktur najdete ve všech kvalitních krabicových a open-source e-shopech. Většina fakturačních modulů umožňuje:
V každodenní praxi fakturace funguje tak, že jakmile zákazník dokončí a zaplatí objednávku, e-shop zkontroluje platbu, automaticky vystaví fakturu a odešle ji e-mailem zákazníkovi.
Nevýhody fakturace v e-shopové platformě jsou ty, že:
Pokud za vás ale automatickou fakturaci řídí účetní program, funguje následovně:
Výhodou je, že pokud tímto způsobem zpracováváte všechny faktury, účetní program vám na pár kliknutí vygeneruje daňová přiznání a další dokumenty pro úřady.
Moderní účetní programy umožňují zpracování vydaných faktur pro zákazníky, ale také přijatých faktur od vašich dodavatelů.
Například účetní program Money S3 obsahuje pro tyto účely modul Inbox. Ten má podobu centrální e-mailové schránky, na kterou vám posílají doklady všichni vaši dodavatelé. Jednak jsou doklady v Inboxu přehledně a bezpečně archivované, ale zároveň je modul automaticky zpracuje.
Inbox obsahuje technologii, která z dokladů automaticky vyčte údaje, a následně je na pár kliknutí přenesete do účetnictví nebo daňové evidence. Údaje vyčte ze všech formátů, ve kterých dodavatelé běžně posílají faktury, například:
Vy jen zkontrolujete, jestli jsou vyčtené údaje v pořádku, a nic nepřepisujete. Tím získáte měsíčně další hodiny k dobru.
Pokud chcete na vlastní oči vidět, jak propojení účetního programu s e-shopem funguje, a případně se doptat na podrobnosti, rezervujte si u nás bezplatnou ukázku. Za 30 minut vám propojení Money S3 s e-shopem ukážeme a budete mít jasno.
Účtování dlouhodobého dluhopisu s kupónem Účtování dlouhodobého dluhopisu z pohledu dlužníka Emise dluhopisu se zaúčtuje,…
Obsah důležitější než forma Nový zákon o účetnictví klade větší důraz na obsah účetních operací…
Důležité informace na úvod V první řadě upozorňujeme, že verze 25.000 je dostupná pouze pro…
Money Možnosti a nastavení Jsou k dispozici Připravené seznamy potřebné pro založení roku 2025. V…
Účtová třída 0 Účtování finančního leasingu Finanční leasing představuje jednu z forem pořízení dlouhodobého hmotného majetku.…
V rámci oceňování majetkových cenných papírů a podílů je nutné rozlišovat tři situace: ocenění při pořízení,…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy