Podnikání

Jak vytvořit manažerský účetní report

Co je to manažerský účetní report?

Účetní report obsahuje informace o finanční situaci a výkonnosti podniku. Zahrnuje důležité údaje, jako jsou příjmy, výdaje, aktiva a pasiva. Jejím hlavním účelem je poskytnout jasný finanční přehled. Standardní účetní report je obvykle orientován externě, často je připravován v souladu se zákony a regulován určitými standardy a slouží především k informování akcionářů, bank nebo jiných externích subjektů.

Manažerský účetní report slouží k:  

  • informování vedení společnosti,
  • poskytnutí hloubkové analýzy o finančním zdraví společnosti,
  • identifikaci oblasti pro zlepšení možností růstu,
  • podpoře efektivního rozhodování a strategického plánování.

Díky pravidelnému manažerskému reportingu si zajistíte lepší kontrolu nad finančními procesy vaší společnosti a budete moci efektivněji reagovat na měnící se podmínky na trhu.

TIP: Reporting si můžete připravit sami nebo ho zadat externí účetní firmě, pokud využíváte jejích služeb. Přečtěte si více o tom, jak účetní firmě můžete díky Money S3 snadno předávat doklady.

Co všechno má manažerský účetní report obsahovat

Ještě před samotnou přípravou manažerského účetního reportu je důležité vědět, jaká data by měl report vlastně obsahovat. Protože manažerský účetní report přispívá k informovanému strategickému rozhodování, neměl by v něm chybět:

  • Přehled finanční situace: souhrn aktuálního finančního stavu organizace, včetně příjmů, výdajů a cash flow.
  • Analýza výkonnosti a porovnání s rozpočtem: podrobné porovnání skutečných finančních výsledků s plánovaným rozpočtem.
  • Cash flow analýza: přehled příjmů a výdajů, který je rozhodující pro zajištění likvidity a finanční stability organizace.

Jakékoli reportování lze provádět pouze tehdy, pokud je vaše účetnictví přehledné a máte komplexní přehled o příjmech, výdajích a máte k dispozici komplexní správu dokumentů. K tomu je ideální mít účetní program, kde lze všechny tyto informace snadno vyhledat a dále s nimi pracovat. Přečtěte si, kdy je čas pořídit si účetní program.

Kroky k vytvoření manažerského účetního reportu

Jakmile víte, co by měl manažerský report obsahovat, můžete si naplánovat několik kroků, které povedou k jeho vytvoření:

  • Definování cílů reportu: stanovte jasné cíle reportu, aby sloužil jako účinný nástroj pro rozhodování.
  • Výběr relevantních finančních ukazatelů: identifikujte klíčové finanční metriky, které nejlépe odrážejí výkonnost a zdraví organizace.
  • Analýza a interpretace dat: proveďte důkladnou analýzu shromážděných údajů, abyste odhalili vzorce, trendy a potenciální oblasti pro zlepšení.
  • Vizualizace dat: pomocí grafů a tabulek prezentujte data jasným a srozumitelným způsobem, který usnadňuje rychlé pochopení klíčových informací.
  • Revize a finální úprava: zkontrolujte, zda je report přesný a ucelený, a ujistěte se, že je přizpůsoben potřebám a očekáváním cílové skupiny.

Tvorba reportu bude snazší, pokud použijete účetní program, který obsahuje nástroje pro analýzu různých finančních ukazatelů. V některých účetních programech je také možné připravit vizualizaci dat jejich převedením do grafů nebo tabulek. Účetní program Money S3 nabízí několik možností pro tvorbu přehledných analýz.

Vyzkoušejte si zdarma účetní program Money S3
S ním můžete snadno vést účetnictví, daňovou evidenci, vystavovat faktury a evidovat sklad pro kamenný i online prodej.

Jak Money S3 usnadňuje tvorbu reportů

Money S3 vám umožní mít přehled o vašem podnikání tím, že vám umožní vytvářet analýzy přímo v programu. Proces vytváření manažerských účetních reportů automatizuje mimo jiné díky:

  • intuitivnímu rozhraní: umožňuje jednoduchou navigaci a tvorbu reportů,
  • šablonám a přizpůsobení: dává uživatelům možnost používat přednastavené šablony nebo vytvářet vlastní reporty podle potřeby,
  • automatické tvorbě reportů: pomocí modulu S3 Automatic si můžete předem nastavit vytváření výkazů na měsíční bázi, které se vám pak na začátku každého měsíce zobrazí v e-mailu,
  • jednoduchému čištění salda: S funkcí aktivního salda v modulu Účetní analýzy ušetříte množství času při jeho čištění.

Vyzkoušejte si bezplatnou verzi Money S3 Start a zjistěte, jestli je tento účetní software pro vás ten pravý. Verze Start obsahuje všechny funkce, které jsou součástí placených kompletů včetně modulu Účetní analýzy.

Štítky Money S3

Nejnovější články

Jak získat konkurenční výhodu díky propojení firemních nástrojů

Firmy dnes běžně pracují v několika nástrojích naráz – v účetním programu, ERP, e-shopu, skladovém…

6 března, 2025

Co patří do manažerských účetních reportů

Co jsou to manažerské účetní reporty a jaké klíčové části by měly obsahovat, aby poskytovaly…

4 března, 2025

Novinky ve verzi 25.200: Kompletní legislativní podpora a rozšíření API pro banky

Kompletní legislativní podpora pro rok 2025 Verze 25.200 obsahuje poslední chybějící legislativní tiskové sestavy nutné…

17 února, 2025

Změny a novinky Money S3 verze 25.200

Money Možnosti a nastavení Pro Raiffeisenbank byla přidána nová služba pod názvem Raiffeisenbank (API), která…

17 února, 2025

Příloha účetní závěrky: jak na ni krok za krokem?

Proč je nezbytné sestavit přílohu účetní závěrky V předchozích článcích jsme se zabývali rozvahou účetní závěrky…

12 února, 2025

Účetní závěrka: co to je, jaké jsou druhy a co je obsahem?

Obsah: Účetní uzávěrka Účetní závěrka Rozsah účetní závěrky Druhy účetní závěrky Obsah účetní závěrky Hned…

12 února, 2025

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy