Krabicové i open-source e-shopy dnes obsahují velké množství funkcí, díky kterým v nich vyřešíte mimo jiné:
Malé a začínající e-shopy tak mají většinu potřebných funkcí k běžnému chodu podnikání přímo v administraci e-shopu. Přesto narazí na limity, kvůli kterým si většina e-shopařů dřív nebo později pořizuje účetní program.
Účetní systém si k e-shopu podnikatelé pořizují, protože:
Jestliže pracujete v e-shopové administraci a zároveň v účetním systému, nástroje si co nejdříve propojte (například pomocí API, návod najdete u dodavatele).
Díky tomu si systémy budou data předávat automaticky a vy nebudete muset ručně přenášet údaje z jednoho systému do druhého. Pokud vám například do e-shopu přijde objednávka, automaticky se objeví v účetním systému, který ověří dostupnost zboží, zkontroluje platbu, vystaví fakturu, předá objednávku k vychystání a tak dále.
Tip: Pokud kromě e-shopu a účetního systému využíváte další nástroje (například fakturační aplikaci, skladový systém nebo CRM), propojte je také s účetním systémema vytvořte si ekosystém firemních nástrojů. Data se vám synchronizují napříč systémy a nebudete je muset přepisovat.
Jakmile e-shop s účetním systémem propojíte, musíte se rozhodnout, který z těchto programů se stane vaším výchozím systémem – tedy tím, ze kterého budete byznys primárně řídit a ve kterém budete sdružovat data. Obě varianty mají své výhody, které si nyní rozebereme a ukážeme na příkladu propojení e-shopu s účetním systémem Money S3.
V tomto případě řídíte svůj byznys z účetního systému Money S3 a evidujete v něm veškerá data a doklady, které pro své podnikání potřebujete. Do e-shopové platformy se přihlašujete jen výjimečně. V tomto případě účetní program funguje jako mozek, který vše řídí, a e-shop jako obličej, který prezentujete svým zákazníkům.
Produkty a skladové karty vkládáte přímo do Money S3, odkud se přenesou do e-shopu. V Money S3 tím pádem vyplníte údaje pro zákazníka, jako je:
Zároveň vyplníte údaje, které evidujete pro vlastní potřeby jako například expiraci nebo šarži. Vždy po přidání nového produktu do Money S3 ho jedním tlačítkem zveřejníte na e-shopu.
Díky synchronizaci dat zákazník na e-shopu vidí, zda je zboží skladem a přesný počet kusů. Poté klasicky vytvoří objednávku, zvolí typ přepravy, platby a doplní kontaktní údaje. E-shop vytvořenou objednávku odešle do Money S3, kde ji systém zaeviduje, ale také:
Money S3 propojíte také s platebními bránami a bankami, ze kterých si systém stáhne výpisy o platbách a spáruje je s vytvořenými doklady. Takže pokud zákazník platí při převzetí, systém pošle objednávku rovnou na vyřízení. Jestliže zákazník platí kartou online nebo převodem, počká systém na spárování výpisu s objednávkou a až poté vám ji předá k vyřízení.
Jediné, o co se od vytvoření objednávky staráte vy, je fyzická příprava zboží na expedici podle pokynů z objednávky, kterou uvidíte v účetním programu. Jakmile objednávku přichystáte, změníte v účetním systému stav a program odešle informaci přepravní společnosti.
Během celého tohoto procesu vychystávání zboží Money S3 synchronizuje stav objednávky s e-shopem. Takže pokud je zákazník u vás registrovaný, vidí v e-shopu aktuální stav objednávky, aniž byste ho v e-shopu ručně měnili. Pokud to e-shopová platforma umožňuje, vloží účetní systém do e-shopu také fakturu, odkud si ji zákazník kdykoliv stáhne.
Z hlediska účetnictví a daňové evidence systém automaticky zaeviduje nebo zaúčtuje doklady, které během objednávek vznikají.
Hlavní výhody účetního programu jako výchozího systému:
Money S3 je účetní program, který se z velké části skládá z volitelných modulů. Ty představují funkce, které si zákazníci dokupují dle potřeby, aby měli v systému pouze ty funkce, které využijí. Pro výše popsané fungování jsou potřebné následující moduly:
V tomto případě obsluhujete většinu procesů přímo z e-shopové platformy a do účetního systému se přihlašujete pouze kvůli daňové evidenci (nebo účetnictví) a případně skladovému hospodářství.
E-shopová platforma v tomto případě:
Konkrétní procesy se liší dle jednotlivých e-shopových platforem. Některé platformy tyto procesy odbaví automaticky, jiné vyžadují ruční zapojení.
Díky připojení ale stále platí, že e-shop automaticky odesílá faktury do účetního systému k zaevidování nebo zaúčtování (takže je nemusíte přepisovat ani exportovat a importovat). Poté si v účetním programu vygenerujete z dokladů účetní dokumenty jako například kontrolní hlášení nebo daňová přiznání.
Slabinou e-shopu je v tomto případě skladové hospodářství. Přestože e-shopové platformy základní skladové funkce mají, účetní program nabízí pokročilejší skladové funkce. Proto část e-shopů, která byznys spravuje v e-shopové administraci, stále vede sklad v účetním programu. Účetní programy například oproti e-shopům umožňují:
Pokud většinu byznysu řídíte v e-shopové administraci a v Money S3 vedete jen účetnictví a skladové zásoby, tak integrace při vyřizování objednávek funguje následovně:
Hlavní výhody e-shopu jako výchozího systému:
Pokud chcete na vlastní oči vidět, jak propojení účetního programu s e-shopem funguje, a případně se doptat na podrobnosti, rezervujte si u nás bezplatnou ukázku. Za 30 minut vám propojení Money S3 s e-shopem ukážeme a budete mít jasno.
Money Správa dat Zálohu agendy, která vznikla ve verzi 24.950 na oficiálně nepodporovaných jazykových mutacích…
Vymezení dluhových cenných papírů Dluhový cenný papír představuje úvěrový vztah, v němž se dlužník (emitent) zavazuje…
Výhodou je, že účetním se můžete stát kdykoliv. Existuje totiž řada kurzů, které vám s…
Co je jednoduché účetnictví Jednoduché účetnictví výrazně snižuje vaše povinnosti v porovnání s běžným (dříve…
Na úvod upozorňujeme, že verze 24.950 je poslední aktualizace, kterou si mohou stáhnout uživatelé s…
Money Možnosti a nastavení Money S3 je možné propojit s libovolným poštovním serverem přes SMTP protokol…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy