Krabicové i open-source e-shopy dnes obsahují velké množství funkcí, díky kterým v nich vyřešíte mimo jiné:
Malé a začínající e-shopy tak mají většinu potřebných funkcí k běžnému chodu podnikání přímo v administraci e-shopu. Přesto narazí na limity, kvůli kterým si většina e-shopařů dřív nebo později pořizuje účetní program.
Účetní systém si k e-shopu podnikatelé pořizují, protože:
Jestliže pracujete v e-shopové administraci a zároveň v účetním systému, nástroje si co nejdříve propojte (například pomocí API, návod najdete u dodavatele).
Díky tomu si systémy budou data předávat automaticky a vy nebudete muset ručně přenášet údaje z jednoho systému do druhého. Pokud vám například do e-shopu přijde objednávka, automaticky se objeví v účetním systému, který ověří dostupnost zboží, zkontroluje platbu, vystaví fakturu, předá objednávku k vychystání a tak dále.
Tip: Pokud kromě e-shopu a účetního systému využíváte další nástroje (například fakturační aplikaci, skladový systém nebo CRM), propojte je také s účetním systémema vytvořte si ekosystém firemních nástrojů. Data se vám synchronizují napříč systémy a nebudete je muset přepisovat.
Jakmile e-shop s účetním systémem propojíte, musíte se rozhodnout, který z těchto programů se stane vaším výchozím systémem – tedy tím, ze kterého budete byznys primárně řídit a ve kterém budete sdružovat data. Obě varianty mají své výhody, které si nyní rozebereme a ukážeme na příkladu propojení e-shopu s účetním systémem Money S3.
V tomto případě řídíte svůj byznys z účetního systému Money S3 a evidujete v něm veškerá data a doklady, které pro své podnikání potřebujete. Do e-shopové platformy se přihlašujete jen výjimečně. V tomto případě účetní program funguje jako mozek, který vše řídí, a e-shop jako obličej, který prezentujete svým zákazníkům.
Produkty a skladové karty vkládáte přímo do Money S3, odkud se přenesou do e-shopu. V Money S3 tím pádem vyplníte údaje pro zákazníka, jako je:
Zároveň vyplníte údaje, které evidujete pro vlastní potřeby jako například expiraci nebo šarži. Vždy po přidání nového produktu do Money S3 ho jedním tlačítkem zveřejníte na e-shopu.
Díky synchronizaci dat zákazník na e-shopu vidí, zda je zboží skladem a přesný počet kusů. Poté klasicky vytvoří objednávku, zvolí typ přepravy, platby a doplní kontaktní údaje. E-shop vytvořenou objednávku odešle do Money S3, kde ji systém zaeviduje, ale také:
Money S3 propojíte také s platebními bránami a bankami, ze kterých si systém stáhne výpisy o platbách a spáruje je s vytvořenými doklady. Takže pokud zákazník platí při převzetí, systém pošle objednávku rovnou na vyřízení. Jestliže zákazník platí kartou online nebo převodem, počká systém na spárování výpisu s objednávkou a až poté vám ji předá k vyřízení.
Jediné, o co se od vytvoření objednávky staráte vy, je fyzická příprava zboží na expedici podle pokynů z objednávky, kterou uvidíte v účetním programu. Jakmile objednávku přichystáte, změníte v účetním systému stav a program odešle informaci přepravní společnosti.
Během celého tohoto procesu vychystávání zboží Money S3 synchronizuje stav objednávky s e-shopem. Takže pokud je zákazník u vás registrovaný, vidí v e-shopu aktuální stav objednávky, aniž byste ho v e-shopu ručně měnili. Pokud to e-shopová platforma umožňuje, vloží účetní systém do e-shopu také fakturu, odkud si ji zákazník kdykoliv stáhne.
Z hlediska účetnictví a daňové evidence systém automaticky zaeviduje nebo zaúčtuje doklady, které během objednávek vznikají.
Hlavní výhody účetního programu jako výchozího systému:
Money S3 je účetní program, který se z velké části skládá z volitelných modulů. Ty představují funkce, které si zákazníci dokupují dle potřeby, aby měli v systému pouze ty funkce, které využijí. Pro výše popsané fungování jsou potřebné následující moduly:
V tomto případě obsluhujete většinu procesů přímo z e-shopové platformy a do účetního systému se přihlašujete pouze kvůli daňové evidenci (nebo účetnictví) a případně skladovému hospodářství.
E-shopová platforma v tomto případě:
Konkrétní procesy se liší dle jednotlivých e-shopových platforem. Některé platformy tyto procesy odbaví automaticky, jiné vyžadují ruční zapojení.
Díky připojení ale stále platí, že e-shop automaticky odesílá faktury do účetního systému k zaevidování nebo zaúčtování (takže je nemusíte přepisovat ani exportovat a importovat). Poté si v účetním programu vygenerujete z dokladů účetní dokumenty jako například kontrolní hlášení nebo daňová přiznání.
Slabinou e-shopu je v tomto případě skladové hospodářství. Přestože e-shopové platformy základní skladové funkce mají, účetní program nabízí pokročilejší skladové funkce. Proto část e-shopů, která byznys spravuje v e-shopové administraci, stále vede sklad v účetním programu. Účetní programy například oproti e-shopům umožňují:
Pokud většinu byznysu řídíte v e-shopové administraci a v Money S3 vedete jen účetnictví a skladové zásoby, tak integrace při vyřizování objednávek funguje následovně:
Hlavní výhody e-shopu jako výchozího systému:
Pokud chcete na vlastní oči vidět, jak propojení účetního programu s e-shopem funguje, a případně se doptat na podrobnosti, rezervujte si u nás bezplatnou ukázku. Za 30 minut vám propojení Money S3 s e-shopem ukážeme a budete mít jasno.
Rok 2025: Vše, co potřebujete vědět Připravili jsme pro vás speciální stránku www.money.cz/navod/novyrok, kde najdete…
Money Money Dnes V současné době musí podnikatelé sledovat svůj obrat za období dvanácti po sobě jdoucích…
Plnou dovolenou myslíme základní nárok na dovolenou, který stanovuje zákoník práce. Zaměstnanec v soukromém sektoru má nárok…
Kdy dělat fyzickou inventuru skladu Fyzickou inventuru by měl každý podnik provádět pravidelně, alespoň jednou…
Chybné účtování o nákladech či výnosech mohlo být způsobeno tím, že v minulosti bylo účtováno v nesprávné…
Poskytnutí reklamních darů patří mezi bezúplatná plnění, jeho podstatou je převod vlastnického práva bezúplatně. Tímto…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy