Vést evidenci pracovní doby zaměstnavatelům nakazuje § 96 zákoníku práce. Říká, že musíte evidovat údaje o:
Evidenci pracovní doby musíte také archivovat. Názory na to, jaká je minimální doba archivace těchto dokladů, se však rozcházejí – a to i mezi právníky. V různých zdrojích se proto setkáte s termíny:
Poslední zmíněná lhůta vychází z § 35a zákona o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, který výslovně uvádí záznamy o evidenci pracovní doby. Proto doporučujeme držet se raději tohoto termínu.
Evidence pracovní doby ale zaznamenává pouze celkový počet odpracovaných hodin a přesčasy. Nezjistíte z ní například:
Evidence docházky vám takové informace dá. Zaznamenává totiž konkrétní časy, kdy je zaměstnanec na pracovišti, u lékaře nebo například pracuje z domu.
Pomůže vám tak odhalit pracovní návyky zaměstnanců nebo případné problémy s docházkou.
Údaje využijete například ke zefektivnění práce nebo jako podklad pro výpočet mezd.
Zatímco evidence pracovní doby je povinná, evidenci docházky zaměstnanců vést nemusíte. Přesto se vám to vyplatí. Poskytne vám totiž informace, které využijete při:
Umožní vám tak zefektivnit řadu firemních procesů.
Jakým způsobem evidenci docházky povedete, je jen na vás. Přesně stanovená podoba neexistuje.
Můžete tedy zvolit:
Je pravda, že pro zaměstnance bývá nejjednodušší přiložit čip ke čtečce a dál se o nic nestarat. Jenže při práci na home office nebo při pracovních cestách takovou možnost nemáte.
Proto je pro řadu firem výhodnější využít software, který umožňuje evidenci docházky online.
S jeho pomocí se zaměstnanci ke svému účtu přihlásí odkudkoliv. A pak už jen u svého jména nastaví odpovídající aktivitu. Kdykoliv ji přitom mohou změnit tak, aby záznamy odpovídaly skutečnosti.
Programy pro evidenci docházky se dokážou přizpůsobit různým firmám a jejich potřebám. A navíc je propojíte i s účetním softwarem – například s Money S3.
Právě propojení evidence docházky zaměstnanců a účetního softwaru vám výrazně zefektivní práci. Účetní program totiž dokáže přebírat údaje z docházky a podle nich sledovat odpracovanou dobu nebo například sestavit mzdy.
V Money S3 stačí mít aktivní modul Mzdy a personalistika a přes obecné XML rozhraní napojit libovolný docházkový systém. Toto propojení umožní oběma programům off-line komunikaci a přenášení dat do Money S3.
Takto naimportujete údaje o:
Program při importu danému zaměstnanci založí novou mzdu, doplní údaje z docházkového systému, přepočte závislé hodnoty a mzdu uloží. A to všechno automaticky, rychle a bez rizika chyb.
Účetní program Money S3 tak mzdovým účetním usnadní práci a ušetří spoustu času, který můžou věnovat jiné agendě. Navíc ho vyzkoušíte zdarma. Program ve verzi Start můžete používat po neomezeně dlouhou dobu, limitováni jste pouze počtem vystavených dokladů.
Na úvod upozorňujeme, že verze 24.950 je poslední aktualizace, kterou si mohou stáhnout uživatelé s…
Money Možnosti a nastavení Money S3 je možné propojit s libovolným poštovním serverem přes SMTP protokol…
Zodpovězené dotazy z 31.10. Dobrý den, prosím o radu, jak lze v účetním deníku řadit…
Vymezení směnek v účetnictví Směnka je definována jako listinný cenný papír, který vyjadřuje bezvýhradný slib…
Vymezení dluhopisů v účetnictví V rámci účetnictví rozlišujeme následující syntetické účty pro zachycení dluhopisů a souvisejících…
V rámci oceňování majetkových cenných papírů a podílů je nutné rozlišovat tři situace: ocenění při pořízení,…
Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.
Cookie policy